10 ترفند عجیب و غریب برای تمیزکاری

بهار نزدیک است، زمان مناسبی برای تمیزکاری. این ترفندهای تمیزکاری عجیب و شگفت‌انگیز را بررسی کنید تا بدون اینکه برای محصولات تمیزکننده گران قیمت هزینه کنید، نتیجه ای فوق العاده به دست آورید!

ترفندهای تمیز کاری

چند ترفند فوق العاده برای تمیز کاری وسایل منزل در ادامه بیان شده است:

1. استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروویو

آیا از اینکه کلی بسابید تا بقایای غذای دیروز را از مایکروفر پاک کنید، خسته شده اید؟ استفاده از لیمو برای تمیزکاری مایکروفر ایده خوبی است. چند عدد لیمو را در یک کاسه آب سرد به مدت 5 دقیقه با قدرت کامل قرار دهید. خواهید دید که لیمو به چه خوبی چربی را آزاد می‌کند و بعد می‌توانید به سادگی دستگاه را ببا یک تکه پارچه تمیز کنید.

2. ریواس برای تمیز کردن قابلمه‌ های سوخته

استفاده از قابلمه و تابه‌های سوخته کار خوشایندی نیست. با این حال اگر به فکر خریدن قابلمه نو افتاده‌اید شاید بد نباشد فعلا دست نگه دارید و این ترفند تمیز کردن قابلمه های سوخته را امتحان کنید. این ترفند خیلی هم ساده است! کافیست در قابلمه مورد نظر مقداری آب بجوشانید و چند ساقه ریواس در آن قرار دهید. بعد از 3-4 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود، با یک اسفنج کمی داخل ظرف را بشویید و تمام! خواهید دید که قابلمه تان حسابی نو می‌شود.

3. ترفند جوش شیرین برای تمیزکاری

شیشه درب فرتان حسابی مات و کدر شده و زیبایی خود را از دست داده است؟ برای این هم راه حل داریم. با استفاده از جوش شیرین و آب خمیر درست کنید؛ درب شیشه‌ای را با خمیر بپوشانید و بگذارید 15-30 دقیقه بماند. وقتی این زمان تمام شد، به سادگی آن را پاک کنید و تمام. شیشه حسابی شفاف خواهد شد.

4. نوشابه بهترین تمیزکننده

احتمالا شما هم در مورد قدرت تمیز کنندگی نوشابه زیاد شنیده‌اید و متاسفانه این شایعات درست است. در فکر پاک کردن لکه‌های سخت توالت هستید؟ یکی از کابردهای شگفت انگیز نوشابه، تمیزکاری است. یک بطری کوکاکولا بردارید و آن را در اطراف لبه کاسه توالت بریزید، بگذارید حدود یک ساعت بماند سپس با یک برس توالت را بسابید تا لکه‌های سرسخت پاک شود. این ترفند تمیز کردن دستشویی ارزان تر از بسیاری از روش‌های دیگر تمام می‌شود.

5. بهترین ترفند برای از بین بردن لکه‌ های مداد شمعی

بهترین ترفند برای از بین بردن لکه‌ های مداد شمعی

آیا در خانه یک هنرمند نوظهور دارید که خلاقیت خود را روی در و دیوار و کفپوش خانه پیاده می‌کند؟ اگر با هر گونه نقاشی روی دیوار مواجه شدید، خیلی ساده سشوار روی آن بگیرید تا گرم شود و بعد با دستمال پاک کنید. سپس پارچه آغشته به ترکیب آب گرم و مایع شستشو را روی لکه بمالید تا هر چه مانده پاک شود.

6. بهترین روش تمیز کردن میکسر و مخلوط کن

هنگامی که کلم پیچ و اسفناج یا هر میوه دیگری را در مخلوط کن میکس می‌کنید، تمیز کردن دستگاه بعد از اتمام کار، برای خود داستانی است. برای تمیز کردن مخلوط کن و میکسر یک راه ساده داریم. دستگاه را با مایع شوینده و آب پر و دستگاه را روشن کنید. تا زمانی که تمیز شود به مخلوط کردن ادامه دهید، اما فراموش نکنید که آبکشی کنید، در غیر این صورت اسموتی فردا صبح‌تان با طعم شوینده همراه خواهد بود.

7. ترفند پاک کردن لکه روی چوب

اگر لکه روی میز چوبی‌تان دارید که ظاهر میز را به کلی به هم زده است. نیازی نیست که میز را عوض کنید یا با یک گلدان بزرگ لکه را بپوشانید. برای حذف لکه آب از روی چوب، خیلی ساده روغن زیتون را با نمک ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود یک ساعت بماند سپس پاک کنید. اگر لکه‌ها فوراً از بین نرفت ناامید نشوید. یک یا دو روز دیگر سر بزنید و می‌بینید که میز بدون لکه شده است.

8. ترفندهای تمیزکاری، از بین بردن لکه های روی فرش

قالیشویی را فراموش کنید! ما ترفند از بین بردن لکه فرش را در اختیارتان می‌گذاریم. اتو و یک پارچه مرطوب بردارید، پارچه مرطوب را روی لکه قرار دهید و با اتو روی آن فشار وارد کنید. بخار حاصل از اتو، لکه را از بین می‌برد و زمانی که فرش شما خشک شد، دیگر لکه ای باقی نخواهد ماند.

9. ترفند تمیز کردن سینک

آیا از پاک کردن لکه های خمیردندان روی سینک حمام خسته شده اید؟ آنها در واقع می‌توانند لطفی بزرگ برای شما باشند. دفعه بعد که مقداری خمیر دندان در اطراف سینک دیدید، یک اسفنج بردارید و با استفاده از خمیردندان سینک را حسابی درخشان کنید. خمیر دندان به عنوان یک پاک کننده ملایم عمل می‌کند و سینک را تمیز و درخشان می‌کند.

10. تمیز و ضد عفونی کردن اسفنج

اسفنج تان رنگ گرفته و حسابی کثیف شده است؟ نگران نباشید ما یک ترفند عالی داریم تا اسفنج آشپزخانه تان را دوباره نو کنید. اسفنج را بردارید و مطمئن شوید که با آب اشباع شده است. بعد آن را به مدت حدود 1 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا 99.9 درصد میکروب‌ها از بین برود. به علاوه عمر اسفنج افزایش می‌یابد و می‌توانید تا مدتها آن را استفاده کنید. تمیز کردن اسفنج آشپزخانه برای جلوگیری از تجمع میکروب و باکتری‌ها اهمیت زیادی دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا