13 کاربرد شگفت انگیز نوشابه

کوکاکولا بیش از 135 سال است که وجود دارد. جالب اینجاست که این محصول پرطرفدار توسط یک داروساز ساخته شد که مدعی بود می‌تواند بیماری‌های رایج را درمان کند. به هر روی کوکا به مرور جای خود را در خانه‌ها و بازار مواد غذایی و نوشیدنی باز کرد و امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. اما اگر بدانید این نوشیدنی کاربردهایی به غیر از نوشیدن هم دارد چه؟ با هم در این نوشتار کاربردهای جالب نوشابه را خواهیم دید.

کاربردهای جالب نوشابه

موارد زیر برخی از بهترین کاربردهای نوشابه در خانه هستند. احتمالا برخی از آنها شما را شگفت زده خواهد کرد:

1. زنگ زدگی را با نوشابه از بین ببرید

کوکاکولا هزینه کمتری نسبت به محصولات تجاری زدودن زنگ دارد، اما به سرعت عمل نمی‌کند، بنابراین باید کمی صبوری به خرج دهید. همچنین، به خاطر داشته باشید که نوشابه می‌تواند روی زنگ زدگی سطح هم اثرگذار باشد، اما اگر مشکل خیلی عمقی باشد، نمی‌تواند آسیب را از بین ببرد.

برای از بین بردن زنگ زدگی اقلام کوچکتر مانند ابزار و پیچ و مهره، آنها را در ظرفی قرار دهید و روی‌شان کوکاکولا بریزید تا کاملا روی آنها را بپوشاند. بگذارید 24 ساعت خیس بخورند و هر قسمت را با یک پد نرم مالش بدهید. ممکن است لازم باشد این کار را تکرار کنید و ممکن است چند روز طول بکشد تا زنگ زدگی کاملا از بین برود.

2. قابلمه و تابه را با نوشابه تمیز کنید

قابلمه و تابه را با نوشابه تمیز کنید

اگر دیگ یا ماهیتابه مورد علاقه‌تان را سوزانده اید، خیلی ناراحت نشوید. این مشکل برای همه ما رخ داده است. برای تمیز کردن ماهیتابه و قابلمه مقداری نوشابه در تابه یا قابلمه بریزید و بگذارید چند ساعتی بماند. سپس، نوشابه را خالی کنید و کف ظرف را به آرامی با اسکاچ پاک کنید.

اگر در مرحله اول نوشابه خیلی سوختگی‌ها را نرم نکرد بار دیگر مقداری نوشابه داخل تابه بریزید و بگذارید بماند. سپس مقداری نمک به اسکاج بزنید و کف تابه را بسابید تا برق بیفتد.

3. لکه‌ های چربی لباس را از بین ببرید

اسید فسفریک نوشابه می‌تواند روغن خشک شده روی پارچه را تجزیه کند. با این حال، این کار را روی پارچه‌های گران قیمت مانند ابریشم و ترمه انجام ندهید زیرا ممکن است آنها را خراب کنید. در این موارد، بهتر است لباس را به خشکشویی بسپارید.

برای پارچه‌های دیگر مانند پنبه و پلی استر، نوشابه را مستقیماً روی لکه بریزید و به آرامی با یک مسواک یا اسفنج تمیز و نرم روی آن کار کنید. اجازه دهید این پاک کننده لکه چربی حدود 15 دقیقه بماند و در نهایت لباس را با دست بشویید یا در ماشین لباسشویی بیندازید.

بعد از شستشو پارچه را بررسی کنید تا ببینید آیا لکه هنوز وجود دارد یا خیر، و اگر وجود داشت، این روش رفع لکه چربی را تکرار کنید و دوباره لباس را بشویید. گزینه دیگر اضافه کردن کوکاکولا به لباس‌ها همراه با مواد شوینده است. هم قدرت تمیز کنندگی را افزایش می‌دهد و هم لباس‌های شسته شده بوی خوبی می‌گیرند. استفاده از نوشابه برای جلوگیری از بو گرفتن لباس ها بعد از شستشو می‌تواند ایده خوبی باشد.

4. کاربردهای جالب نوشابه: تمیز کردن آینه‌ ها، پنجره‌ ها و شیشه‌ ها

اسید سیتریک تمام لکه‌های نامطلوب روی شیشه و آینه را از بین می‌برد. و از آنجایی که در کوکا کولای رژیمی این ماده یافت می‌شود، می‌توانید آن را به جای شیشه پاک کن‌ استفاده کنید. این نوع نوشابه برای آینه‌های خانگی و ماشین نیز اثرگذار خواهد بود. حتی می‌توانید آن را روی لیوان‌های نوشیدنی و درب‌های شیشه ای دوش امتحان کنید.

برای تهیه یک پاک کننده خانگی، مقداری نوشابه رژیمی را در یک بطری اسپری تمیز و خالی بریزید. مقدار کمی را روی سطح بپاشید و با یک پارچه تمیز پاک کنید. این ماده کمی چسبندگی باقی می‌گذارد، اما می‌توانید آن را با آب گرم پاک کنید.

5. با استفاده از نوشابه حشرات را از بین ببرید

در اینجا یک ترفند هوشمندانه برای‌تان داریم: نوشابه مگس میوه و سایر حشرات کوچک را به دام می‌اندازد و می‌کشد. حدود یک چهارم بالای یک بطری خالی کوکاکولا را با یک چاقوی ساده از روی آن جدا کنید، آن را وارونه کنید و در قسمت پایین قرار دهید. حدود 1 فنجان کوکاکولا تازه داخلش بریزید و این تله را نزدیک محل هجوم حشرات قرار دهید. شیرینی نوشابه آنها را به داخل می‌کشاند و غرق می‌شوند یا نمی‌توانند از دهانه باریک فرار کنند.

کوکای رژیمی برای از بین بردن آفات در فضای باز مانند شپشک‌های آرد آلود و شته‌ها عالی است. نوشابه تازه را در یک بطری اسپری بریزید و آن را مستقیما روی گیاهان بپاشید. کوکاکولای معمولی هم می‌تواند موثر باشد، اما شکر مورچه‌ها را جذب می‌کند و طبیعی است.

6. دوغاب کاشی را تمیز کنید

اکنون زمان آن رسیده است که کوکاکولا را به حمام و دستشویی ببرید زیرا می‌تواند لکه‌های دوغاب را نیز از بین ببرد. این لکه‌ها در طول زمان از کف صابون و کثیفی‌ها ایجاد می‌شوند. بهترین ایده برای تمیز کردن دوغاب استفاده از نوشابه است.

برای این کار می‌توانید از یک بطری اسپری استفاده کنید، آن را مستقیماً روی سطح بپاشید و با یک اسفنج یا یک مسواک تمیز مالش دهید تا تمیز شود. اما از آنجایی که نوشابه می‌تواند چسبناک باشد، زیاد از آن استفاده نکنید.

در غیر این صورت، تمیز کاری‌تان زمان بیشتری می‌برد. حدود 15 دقیقه به آن زمان دهید و در نهایت با ترکیب آب و شوینده تمیزش کنید. کوکاکولا را می‌توان برای تمیز کردن دوغاب در آشپزخانه و فضاهای دیگر نیز استفاده کرد.

7. با نوشابه باغ تان را انبوه کنید

باغبان‌های باتجربه از مزایای کمپوست‌سازی خوشحال می‌شوند و باور کنید یا نه، کوکاکولا بهترین افزودنی است. توده‌های کمپوست شامل چیزهای طبیعی مانند برگ‌ها و ضایعات آشپزخانه است که به مرور زمان به طور طبیعی تجزیه می‌شوند. سپس مواد مغذی به خاک اضافه می‌شوند و به رشد گیاهان کمک می‌کنند.

حالا چرا کوکاکولا را به یک توده کمپوست اضافه کنیم؟ قندهای موجود در نوشابه، میکروارگانیسم‌هایی را جذب می‌کنند که تجزیه مواد طبیعی را تسریع می‌بخشند. در واقع اسیدیته این فرآیند را تسریع می‌کند.

نوشابه تازه یا مانده را هفته ای یک بار به توده کمپوست اضافه کنید. برخی از باغبانان همچنین ادعا می‌کنند که کوکاکولا یک قاتل خوبی برای علف هرز است، بنابراین بد نیست آن را به برنامه رسیدگی به باغ‌تان اضافه کنید.

8. لکه‌ های جوهر را با نوشابه پاک کنید

لکه‌ های جوهر را با نوشابه پاک کنید

اگر جوهر هنوز مرطوب است، آن را به دقت با یک حوله کاغذی تمیز و خشک پاک کنید، مراقب باشید جوهر را به داخل پارچه فشار ندهید. سپس مقدار کمی کوکاکولا را در ظرفی بریزید و به آرامی آن را روی لکه بمالید. همچنین می‌توانید کمی نمک بپاشید و با توپ های پنبه ای روی لکه آرام ضربه بزنید. برای پاک کردن لکه جوهر خودکار، کوکا را روی دو طرف پارچه بمالید. پس از از بین رفتن لکه، طبق معمول لباس را بشویید.

9. رنگ را از سطوح فلزی جدا کنید

هنگامی که می‌خواهید رنگ را از روی سطوح فلزی پاک کنید، یک بطری یا قوطی کوکاکولا به کارتان می‌آید. اگر رنگ خیلی قدیمی یا سرسخت نیست، ممکن است بتوانید یک حوله را در نوشابه خیس کنید و از آن برای پاک کردن رنگ استفاده کنید. اقلام کوچکتر را می‌توان در نوشابه خیس کرد. اگر بعد از چند بار جواب نداد، می‌توانید قبل از استفاده از نوشابه، سطح را با سشوار گرم کنید.

هنگامی که رنگ نرم و پوسته پوسته شد، می‌توانید آن را با یک سوهان یا چاقوی بتونه بردارید. اگر رنگ تکان نخورد، ممکن است لازم باشد از سنباده استفاده کنید. و برای بهترین نتیجه، پس از پاک شدن رنگ، سطوح را با الکل معدنی پاک کنید. اما کوکاکولا را روی چوب نریزید، زیرا می‌تواند لکه‌ باقی بگذارد!

10. کاسه توالت را تمیز کنید

در آخر و شاید مهمتر از همه، نوشابه یک پاک کننده همه کاره است که می‌تواند برای تمیز کردن کاسه توالت نیز استفاده شود. شما می‌توانید به همان روشی که محصولات تمیز کننده توالت را استفاده می‌کنید از نوشابه هم استفاده کنید.

کوکاکولا را دور تا دور زیر لبه بریزید، اما آبکشی نکنید. درب را ببندید و به همه افراد خانه یادآوری کنید که از آن استفاده نکنند. اجازه دهید شب تا صبح بماند تا تاثیر خود را بگذارد. روز بعد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شستشو را انجام بدهید.

اگر کاسه تمیز و درخشان نشده بود، کمی دیگر نوشابه بریزید و با برس توالت بشویید. اگر فنجان‌های چای و لیوان‌های قهوه لکه‌دار دارید، خیساندن آنها در کوکاکولا می‌تواند حسابی درخشان‌شان کند.

11. لکه های شیر را از روی لباس پاک کنید

برای انجام این روش لکه زدایی، مقداری کافی نوشابه روی لکه شیر بریزید. اجازه دهید لباس حدود پنج دقیقه بماند. لباس را مطابق معمول بشویید.

12. کاربردهای جالب نوشابه: تمیز کردن عینک

کوکا کولا حتی به درد تمیز کردن عینک هم می‌خورد. برای این کار کوکاکولا را روی عینک بریزید و بعد آن را با آب تمیز بشویید. خوب خشک کنید.

13. گوشت گاو را نرم کنید

نوشابه برای نرم کردن گوشت گاو عالی عمل می‌کند. برای این کار گوشت را در کیسه فریزر قرار دهید. یک قوطی کوکاکولا داخل کیسه بریزید. کیسه را محکم ببندید. اجازه دهید دو تا سه ساعت مرینت شود. تمام.

اگر گوشت شما یخ زده است می‌توانید برای یخ زدایی سریع به مقاله روش های یخ زدایی گوشت مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا