مایونز برای تمیزکاری؟! باور نکردنی است!

سس مایونز، برای ساندویچ و سالاد عالی است؛ اما فکرش را می‌کردید که از این ماده بتوان برای تمیزکاری استفاده کرد؟ بله، درست است. مایونز می‌تواند برای تمیزکاری استفاده شود! در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینید که چه چیزهایی را می‌توان با مایونز تمیز کرد.

تمیزکاری با مایونز

مایونز معمولاً به رنگ سفید یا کرم خیلی روشن است، بافت کرمی و غلیظ دارد و عمدتاً از زرده تخم مرغ، روغن، نمک و سرکه یا آب لیمو تهیه می‌شود ( گاهی خردل هم اضافه می‌شود – اما نه همیشه!). وقتی همه این مواد را کنار هم بگذارید، یک محلول پاک کننده به دست می‌آید! اما این سس چه چیزی را می‌تواند تمیز کند؟

1. حذف لک آب و لکه‌ های حرارتی روی چوب

برای حذف لکه آب از روی چوب، یک پارچه با رنگ خنثی بردارید و به آرامی یک لایه سس مایونز را روی لکه‌ها بمالید. اجازه دهید مایونز یک شب به همین شکل روی لکه بماند و روز بعد با استفاده از یک پارچه مرطوب سس را پاک کنید. این روش را روی لکه‌های شدید آب هم امتحان کنید. اگر لکه‌ها بسیار عمیق باشند شاید سس مایونز تاثیری نداشته باشد.

برای از بین بردن لکه‌های حرارتی از مبلمان چوبی هم روش بالا را دنبال کنید! اما احتمالا مجبور شوید که راهکار را چند بار تکرار کنید. لکه‌های حرارتی ممکن است پس از یک بار استفاده از سس مایونز ناپدید نشوند.

2. ترمیم خراش‌ های بسیار سطحی روی سطوح چوبی با مایونز

اگر روی مبلمان چوبی خراش یا آثار خراشیدگی دارید، آنها را با مقداری مایونز ترمیم کنید. ابتدا ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید، سپس یک لایه مایونز را با دقت روی آن بمالید.

در حالت ایده آل، باید ناحیه تحت درمان را چند ساعت یا یک شب به حال خود رها کنید. سپس می‌توانید با یک تکه پارچه سطح چوب را تمیز کنید. موردی که یک خراشیدگی سطحی داشته باشید باید تا صبح سالم شود.

البته، این روش ممکن است فقط یک اصلاح موقت باشد و برای خراش‌های بزرگ و عمیق چندان مناسب نیست. اما استفاده از سس مایونز برای رفع خراشیدگی چوب یک راه حل سریع و آسان است که می‌توانید آن را امتحان کنید.

3. گردگیری و برق انداختن گیاهان مصنوعی با سس مایونز

گردگیری و برق انداختن گیاهان مصنوعی با سس مایونز

گیاهان مصنوعی به خانه‌ها زیبایی می‌بخشند. اما همانطور که در مورد اکثر وسایل یک خانه صدق می‌کند، اگر به طور موثر از آنها مراقبت نشود، کدر و غبارآلود می‌شوند و بیش از آنکه ارزش زیبایی افزودن به خانه داشته باشند، به درد دور انداختن می‌خورند.

یک راه حل ارزان برای نگهداری درست از گیاهان مصنوعی مالیدن سس مایونز به برگ‌های آنهاست. همانطور که مایونز را روی سطوح ماساژ می‌دهید، کم کم براق و درخشان می‌شوند. گردگیری هر برگ ممکن است کمی زمان بر باشد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را دارد.

4. تمیزکاری با مایونز، پاک کردن اثر انگشت از استیل

اقلام استیل به دلیل اینکه اثر انگشت می‌گیرند شناخته شده اند! یک راه آسان برای خلاص شدن از شر این لک‌ها این است که کمی مایونز روی سطح مالیده و سپس آن را با یک پارچه تمیز کنید.

5. از بین بردن برچسب روی لیوان

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک لیوان یا یک جفت کفش جدید بخرید و برچسب قیمت آن کنده نشود! ممکن است بارها و بارها برای از بین بردن برچسب تلاش کنید. در نهایت تسلیم می‌شوید و تکه های کوچکی از آن باقی می‌ماند. اما اگر یک بار سس مایونز را امتحان کنید متوجه اثرگذاری این ترفند عالی خواهید شد.

قبل از برداشتن برچسب، آن را با مقدار زیادی مایونز بپوشانید و بگذارید یک ساعت بماند. بعد از گذشت یک ساعت متوجه می‌شوید که برچسب خیلی راحت کنده می‌شود.

این ترفند روی برچسب سپر ماشین نیز کار می‌کند! بنابراین، اگر نیاز به حذف یک برچسب قدیمی دارید، مراحل بالا را دنبال کنید و خیلی راحت از شر آن خلاص خواهید شد.

6. پاک کردن آثار مداد رنگی از روی دیوار

آیا در خانواده‌تان یک هنرمند کوچک دارید که آثارش را به جای کاغذ روی دیوار خلق می‌کند؟ اشکالی ندارد! می‌توانید با مقداری مایونز، لک مداد رنگی را به راحتی از روی دیوار پاک کنید. خیلی ساده کل لک را با یک لایه سس مایونز یکنواخت بپوشانید و اجازه دهید حداقل یک ساعت روی سطح بماند (در صورت نیاز می‌تواند طولانی تر بماند).

سپس یک پارچه مرطوب و بدون رنگ بردارید و کل ناحیه را پاک کنید. در صورت لزوم می‌توانید این مراحل را تکرار کنید!

7. با مایونز اقلام نقره و جواهرات‌تان را جلا بدهید

با مایونز اقلام نقره و جواهرات‌تان را جلا بدهید

یک میهمان خاص دارید و می‌خواهید از ظروف نقره برای پذیرایی استفاده کنید! یک راه ارزان و آسان برای صیقل دادن اقلام نقره این است که یک پارچه را به مقداری مایونز آغشته کنید و به آرامی تمام سطح را با پارچه مالش دهید. ظرف چند دقیقه، اقلام نقره درخشان خواهند شد. می توانید از این روش برای زیورآلات نقره نیز استفاده کنید.

نکته: همیشه ابتدا یک قسمت کوچکی از ظرف را تست کنید تا مطمئن شوید که آسیب نمی‎بیند.

8. کلیدهای پیانو را با مایونز تمیز کنید

کلیدهای پیانو نسبتاً سریع پر از گرد و خاک می‌شوند. برای زیباتر کردن کلیدها، آنها را با پارچه ای که کمی مایونز روی آن است، به سرعت پاک کنید! گاهی اوقات، می‌توانید یک مقدار خیلی کم از مایونز روی هر کلید بمالید و پاک کنید. اما این کار معمولاً ضروری نیست، زیرا پارچه‌ای که آغشته به سس مایونز شده است هم به خوبی کلیدهای پیانو را برق می‌اندازد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا