حذف لک آب از روی چوب بدون استفاده از محصولات شیمیایی

احتمالا این سناریو برای شما هم آشناست: مهمان‌تان فراموش می‌کند زیرِ لیوان سرد خود زیر لیوانی بگذارد و خیلی زود یک لکه سفید کم رنگ روی میز چوبی مورد علاقه‌تان ظاهر می‌شود. این لکه اغلب به عنوان حلقه آب شناخته می‌شود، و در حالی که مطمئنا تصویری ناراحت‌کننده در ذهن‌تان ایجاد می‌کند، نیازی نیست که از مهمانی‌تان لذت کافی نبرید. نحوه پاک کردن لکه آب از چوب را در این نوشتار خواهید دید.

نحوه پاک کردن لک آب از روی چوب

قبل از شروع پروسه پاک کردن لکه آب از روی سطوح چوبی، رنگ حلقه آب را بررسی کنید. توجه به این نکته مهم است که برخی از لکه‌های آب سخت ممکن است با ترکیبی از چند تکنیک بهتر رفع شوند. در صورت نیاز چند روش را آزمایش کنید.

 لکه‌های آب سفید یا روشن: لکه‌های سفید زمانی ظاهر می‌شوند که رطوبت در پوشش چوب به دام افتاده باشد. روش‌هایی که برای تمیز کردن این نوع لکه‌ها در ادامه قید کرده‌ایم، بهترین اثربخشی را دارند.

لکه‌های آب تیره: اگر حلقه‌های آب تیره‌تر هستند، احتمالاً مایع به خود چوب رسیده است و ممکن است لازم باشد سطح را عمقی تمیز کنید.

در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه لکه‌های آب را از چوب پاک کنید.

1. استفاده از سس مایونز برای حذف لک آب از روی چوب

یک راه حل شگفت انگیز برای پاک کردن لکه‌های آب استفاده از سس مایونز است. روغن موجود در سس مایونز رطوبت حلقه آب را جابجا و هرگونه باقیمانده کدر در روکش مبلمان چوبی را برطرف می‌کند. با استفاده از یک حوله کاغذی، سس مایونز را روی لکه بمالید.

اجازه دهید چند ساعت یا یک شب تا صبح همراه با دستمال کاغذی روی لکه بماند. سس مایونز را با یک پارچه تمیز پاک کنید و روغن چوب مخصوص را روی سطح بمالید. شگت‌انگیز است! این یکی از مؤثرترین روش‌های تمیز کردن لکه‌های آب است.

2. استفاده از سرکه و زیتون برای پاک کردن لکه های آب

استفاده از سرکه و زیتون برای پاک کردن لکه های آب

در یک کاسه کوچک، مقدار مساوی سرکه و روغن زیتون را مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را با استفاده از یک پارچه روی لکه آب بمالید. سرکه به حذف لکه آب کمک می‌کند در حالی که روغن زیتون به عنوان جلا دهنده مبلمان عمل می‌کند. کارتان را با یک پارچه تمیز و خشک به اتمام برسانید.

3. استفاده از اتو

برای حذف حلقه‌های آب با اتو، با گذاشتن یک پارچه تمیز روی ناحیه مورد نظر کارتان را شروع کنید. توصیه می‌کنیم از یک پارچه نخی بدون هر گونه چاپ یا عکسی استفاده کنید تا از انتقال رنگ به سطح جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که آب داخل اتو وجود ندارد، سپس آن را روی دمای پایین قرار دهید.

پس از گرم شدن، اتو را برای مدت کوتاهی روی پارچه بگذارید. بعد از چند ثانیه اتو و پارچه را بلند کنید تا لکه بررسی شود. اگر هنوز وجود داشت، مراحل را تکرار کنید تا لکه پاک شود. این روش از بین بردن لکه آب به ویژه لکه‌هایی که هنوز مرطوب هستند بیشترین تاثیر را دارد، زیرا به طور موثر رطوبت سطح را تبخیر می‌کند.

توصیه می‌کنیم از یک پارچه نخی نرم یا میکروفیبر بدون چاپ استفاده کنید تا از هرگونه انتقال رنگ به سطح چوبی جلوگیری شود.

4. استفاده از سشوار

این روش برای لکه‌های آب شیرین بهترین کارایی را دارد. به محض ظاهر شدن یک حلقه آب، سشورا را روی بالاترین حرارت تنظیم کنید. سپس باد گم را به سمت لکه بگیرید و نگه دارید تا لکه از بین برود. می‌توانید کارتان را با روغن چوب به پایان برسانید.

5. استفاده از خمیردندان برای حذف لک های آب

با استفاده از خمیر دندان و یک دستمال پارچه ای می‌توانید برای رفع لک آب از روی چوب، اقدام کنید. مقدار زیادی خمیر دندان روی یک پارچه تمیز قرار بدهید. خمیر دندان را روی لکه بمالید. مالش ملایم لکه را ادامه دهید تا لکه به طور کامل پاک شود. با دستمال پارچه‌ای یا کاغذی باقی مانده خمیر دندان را پاک کنید.

6. استفاده از جوش شیرین و پاک کردن لکه های آب از روی چوب

یکی از کاربردهای جوش شیرین در تمیزکاری، از بین بردن لکه‌های آب از روی چوب است. آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. کمی آب را به تدریج به 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را اضافه کنید تا خمیر آماده شود. از یک پارچه میکروفیبر برای اعمال خمیر روی لکه چوب استفاده کنید و به آرامی سطح را چند دقیقه مالش دهید.

از آب برای تمیز کردن باقی مانده جوش شیرین استفاده نکنید. در عوض، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک خمیر باقی مانده روی سطح چوبی را بردارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا