جرم گیری ماشین لباسشویی به یک روش بسیار ساده!

اگر اخیرا متوجه شده اید که لباس‌های شما مانند گذشته تمیز نمی‌شوند، ممکن است به دلیل تجمع رسوبات معدنی در ماشین لباسشویی باشد. با گذشت زمان، این تجمع ممکن است به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند و به مرور باعث تعمیرات پرهزینه شود. در این مقاله، به مراحلی می‌پردازیم که می‌توانید برای جرم گیری ماشین لباسشویی انجام دهید. در نهایت، نکاتی را برای جلوگیری از تشکیل رسوب در آینده مورد بحث قرار خواهیم داد.

لباسشویی چطور جرم می گیرد؟

جرم گرفتن در واقع تجمع تدریجی کثیفی و رسوب آهک و مواد معدنی داخل ماشین لباسشویی است که در اثر آب سخت ایجاد می‌شود. این تجمعات اثرات منفی متعددی دارد، از جمله اینکه لباس‌های شما کثیف و کدر به نظر می‌رسند، عملکرد دستگاه دیگر بهینه نیست و عمر دستگاه محدود می‌شود. یکی از دلایل بو گرفتن لباس ها پس از شستشو در لباسشویی، تجمع کثیفی و رسوب در دستگاه است.

چرا ماشین لباسشویی نیاز به جرم گیری یا رسوب زدایی دارد؟

جرم گیری و رسوب زدایی به حذف تمام جرم‌ها، رسوبات آهکی و مواد معدنی از ماشین لباسشویی کمک می‌کند. این کار را می‌توان با یک رسوب زدا یا با استفاده از یک پاک کننده خانگی انجام داد. هر دو در پاکسازی رسوب و جرم و بازگرداندن عملکرد بهنیه دستگاه موثر هستند.

راهنمای گام به گام جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم گرفتن لباسشویی زمانی اتفاق می‌افتد که رسوبات آهک و کلسیم به مرور زمان در دستگاه جمع شوند. برای از بین بردن جرم و اطمینان از تمیزتر شدن لباس‌هایتان، انجام جرم گیری و رسوب زدایی منظم ضروری است. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی آورده شده است.

ابتدا هرگونه پرز یا زباله را از فیلتر جدا کنید و سپس یک چرخه شستشوی خالی را با استفاده از گرمترین تنظیم دما اجرا کنید. این کار به حذف هر گونه آلودگی و زباله اضافی از دیگ شستشوی لباسشویی کمک می‌کند.

کشوی مواد شوینده را با یک ماده رسوب زدا مانند اسید سیتریک یا سرکه سفید پر کنید و یک چرخه شستشوی داغ دیگر را اجرا کنید. پس از اتمام چرخه، کشوی مواد شوینده را خالی کرده و آن را با 1 لیتر آب پر کنید. استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی (در صورتی که بدانید چگونه باید از این ماده استفاده کنید) نیز توصیه می‌شود.

سپس یک چرخه شستشوی داغ دیگر را بدون هیچ ماده شوینده ای اجرا کنید، این کار کمک می‌کند هر گونه جرم باقیمانده داخل دستگاه که ممکن است بعدا باعث ایجاد بوی بد شود، از بین برود. پس از اتمام کار، تمام سطوح داخل ماشین لباسشویی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و تمام!

هر چند وقت یکبار لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

رسوب زدایی ماشین لباسشویی برای کمک به عملکرد موثر آن و تمیزتر ماندن لباس‌ها در طولانی مدت بسیار مهم است.

تعداد دفعات جرم گیری و رسوب زدایی به نوع آبی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. ماشین‌های لباسشویی که از آب سخت (آب با رسوبات معدنی) استفاده می‌کنند، نسبت به نواحی دارای آب نرم نیاز به جرم گیری بیشتری دارند. تعداد دفعات جرم گیری همچنین به میزان استفاده شما از ماشین لباسشویی بستگی دارد. اگر چند بار در هفته از لباسشویی استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به رسوب زدایی بیشتری داشته باشید.

به طور کلی، توصیه می‌شود حداقل هر سه ماه یک بار یا هر زمان که متوجه شدید عملکرد ماشین لباسشویی تغییر منفی یافته است، رسوب زدایی کنید. این کار کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی‌تری بدون مشکل و بهینه کار می‌کند. با تمیز کردن عمقی ماشین لباسشویی می‌توانید از بروز مشکلاتی از جمله ایجاد بوی بد در لباسشویی، گرفتگی فیلتر و … جلوگیری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا