چگونه از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

اگر در جستجوی اینکه چگونه از سفید کننده لباس در ماشین لباسشویی استفاده کنید، به این مقاله رسیده‌اید، در جای درستی هستید. اطلاع از نحوه استفاده از وایتکس در لباسشویی اهمیت زیادی دارد چرا که بدون آگاهی از این موضوع ممکن است به لباس یا دستگاه آسیب بزنید.

اگر لباس‌های سفید زیادی می‌پوشید، باید گاهی اوقات آنها را سفید کنید تا درخشش خود را بازیابی کنند. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن سفید کننده به ماشین لباسشویی در زمان نامناسب یا حتی رقیق نشدن آن در ابتدا می‌تواند منجر به فاجعه شود، زیرا لکه‌های سفیدکننده برای همیشه لباس‌های شما را خراب می‌کند.

به همین دلیل است که باید دانش کافی در مورد نحوه استفاده از سفید کننده برای لباس در ماشین لباسشویی داشته باشید.

نحوه استفاده از وایتکس در لباسشویی

اساساً دو روش عمده برای استفاده از سفید کننده برای اقلام لباس در ماشین لباسشویی وجود دارد.

روش اول – بلیچ کردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

1. کارتان را با تنظیم ماشین لبسشویی روی بالاترین درجه حرارت شروع کنید.

اساساً، دمای بالا به فعال کردن سفید کننده کمک و آن را مؤثرتر می‌کند.

حالا، دکمه «چرخه داغ» را فشار دهید یا صفحه کلید دستگاه را روی حداکثر دمای خود بچرخانید. قبل از قرار دادن هر لباس در ماشین لباسشویی، حتماً به برچسب آن نگاهی بیندازید. اگر لباسی را نمی‌توان در معرض آب داغ قرار داد، ماشین لباسشویی را روی یک شستشوی گرم قرار دهید.

2. به اندازه یک درپوش از مواد شوینده لباسشویی را داخل ماشین لباسشویی بریزید.

این کار باعث می‌شود کثیفی روی لباس به راحتی پاک شود و لکه‌ها را نیز از بین می‌برد. مواد شوینده را نیز در محفظه مخصوص به خودشان بریزید.

برای شستشوی لباس‌های سفید، توصیه می‌کنیم که بیشتر از شوینده‌هایی استفاده کنید که مخصوص لباس‌های روشن تولید شده‌اند، زیرا در واقع به افزایش درخشش آن‌ها کمک می‌کنند.

3. برای ماشین‌های لباسشویی درب جلو، سفید کننده را در محفظه مواد شوینده بریزید.

با این حال، اگر از ماشین لباسشویی درب بالا استفاده می‌کنید، سفید کننده را در یک لیتر آب رقیق کرده و مستقیما در دیگ شستشوی لباسشویی بریزید.

4. اگر لباسشویی درب بالا دارید، سفید کننده را در آب بپاشید.

استارت را بزنید یا صفحه را روشن کنید و منتظر بمانید تا آب وارد دیگ شستشوی ماشین لباسشویی شود. سپس درب را باز کرده و یک درپوش سفید کننده به آن اضافه کنید.

این کار از لباس‌های شسته شده در برابر لکه شدن توسط سفید کننده محافظت می‌کند. معمولاً حدود پنج دقیقه طول می‌کشد تا ماشین لباسشویی پر شود.

اگر دستگاه دارای محفظه سفید کننده است، قبل از شروع چرخه سفید کننده را داخل محفظه بریزید.

5. ماشین لباسشویی را روی شستشوی معمولی تنظیم کنید.

ماشین لباسشویی را روی چرخه شستشوی معمولی تنظیم کنید تا به سفید کننده زمان کافی برای جذب در هر فیبر لباس بدهد. با این حال، اگر لباس‌های ظریف داخل دستگاه هستند، مطمئن شوید که چرخه شستشوی البسه ظریف را انتخاب کنید.

روش دوم: تمیز کردن ماشین لباسشویی با سفید کننده

روش دوم: تمیز کردن ماشین لباسشویی با سفید کننده

1. ابتدا لباسشویی را روی یک شستشوی گرم و طولانی تنظیم کنید.

دکمه شستشوی داغ را قبل از انتخاب دکمه شستشوی طولانی فشار دهید. گرمای شستشو به فعال کردن سفید کننده کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد لباسشویی را عمیقا تمیز کند. در این مرحله هیچ لباسی را داخل دستگاه قرار ندهید.

2. نزدیک به یک لیتر سفید کننده را داخل لباسشویی بریزید.

وایتکس یا سفید کننده به جرم گیری لباسشویی و از بین بردن بو نیز کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم به جای سفید کننده معمولی از سفید کننده مخصوص لباسشویی استفاده کنید به این دلیل که سفیدکننده لباس‌ ملایم‌تر است.

3. اجازه دهید سفید کننده به مدت یک ساعت خیس بخورد.

چرخه شستشو را برای مدتی متوقف کنید تا سفید کننده تا یک ساعت خیس بخورد. یک دقیقه صبر کنید تا ماشین لباسشویی پر از آب شود.

پس از پر شدن، درب ماشین لباسشویی را بالا بیاورید یا دکمه مکث را فشار دهید تا چرخه به طور موقت متوقف شود. حالا اجازه دهید محلول سفید کننده در ماشین لباسشویی بماند تا دیگ شستشو را ضد عفونی و تمیز کند.

برای ماشین‌های لباسشویی درب بالا، درب را باز کرده و در همان موقعیت قرار دهید تا بو خارج شود. اگر لباسشویی درب جلو دارید، نیازی به انجام این کار نیست، زیرا پس از اتمام چرخه، بو حذف می‌شود.

4. لباسشویی را دوباره راه اندازی کنید تا چرخه تمام شود.

برای شروع مجدد چرخه، دکمه شروع ماشین لباسشویی فشار دهید. این عمل باعث می‌شود که آب از دیگ خارج شده و از طریق لوله‌ها تخلیه شود و به سفیدکننده اجازه می‌دهد لوله‌کشی داخلی دستگاه را تمیز کند.

چرخه دوم آبکشی را اجرا کنید تا بقایای سفید کننده در دیگ شستشو و لوله‌ها یا شیلنگ پاک شود. شما باید این کار را هر ماه به طور منظم انجام دهید تا ماشین لباسشویی در بهترین حالت بماند و دوام بیشتری داشته باشد.

کلام پایانی

لباس‌ها، به‌ویژه پارچه‌های سفید، وقتی به طور مرتب سفید می‌شوند، روشن و جذاب باقی می‌مانند. با این حال، استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی چیزی است که باید ترفند آن را بلد باشید و بدون آگاهی نتیجه خوب نخواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا