نحوه تمیز کردن عمقی ماشین لباسشویی

آیا اخیرا متوجه شده‌اید که لباس‌هایتان بعد از اتمام شستشو بوی چندان خوشی ندارند یا حتی بوی بدتر از زمانی که هنوز شسته نشده بودند،دارند؟ احتمالا در لباسشویی شما باکتری و کپک جمع شده و همین علت تمیز نشدن یا بو گرفتن لباس‌هاست. اما، ناراحت نباشید یک بار که دستگاه را به طور عمقی تمیز کنید، هم بوی خوشی خواهند داشت و هم به شدت تمیز خواهند شد. نحوه تمیز کردن عمقی لباسشویی چگونه است؟

تمیز کردن عمقی لباسشویی چه فایده ای دارد؟

  • دستگاه‌تان در بهترین حالت خود خواهد ماند
  • از رشد کپک و باکتری جلوگیری شده، لباس‌ها تمیز و خوش عطر می‌شوند. برای جلوگیری از بو گرفتن لباس ها در ماشین لباسشویی، تمیز کردن اصولی دستگاه را فراموش نکنید.

تمیز کردن عمقی لباسشویی

برای تمیز کردن عمقی ماشین لباسشویی، به صورت زیر عمل کنید:

۱. تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

پیش از هر کاری لاستیک دور درب را حسابی تمیز کنید. پارچه ای را در مخلوط آب و سفید کننده به نسبت مساوری خیس کنید و از آن برای پاک کردن لاستیک دور درب استفاده کنید. لابلای لاستیک را باز کنید تا هرگونه رشد کپک و باکتری را از بین ببرید. یک آلودگی بسیار جدی کپک پیدا کردید؟ چند تکه پارچه را با مخلوط آب/سفید کننده خیس کنید و آن ها را در قسمت درزگیر قرار دهید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند.

نکته حرفه ای: بعد از هر بار استفاده، درب ماشین لباسشویی را برای چند ساعت باز بگذارید. این کار به هواگیری دیگ شستشو کمک می‌کند و دستگاه را برای مدت طولانی تری سالم نگه می‌دارد.

۲. ضدعفونی کردن دیگ ماشین لباسشویی

ضدعفونی کردن دیگ ماشین لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی را ضد عفونی کنید. برای تمیز کردن دیگ، استفاده از جوش شیرین توصیه می‌شود. محفظه را با یک و نیم فنجان جوش شیرین و یک لیتر سرکه پر کنید و لباسشویی را با چند حوله تمیز روشن کنید (بسیاری از تولیدکنندگان توصیه نمی‌کنند ماشین لباسشویی را کاملا خالی روشن کنید).

برای جرمگیری ماشین لباسشویی، از گرم‌ترین درجه آب، و طولانی‌ترین چرخه شستشو استفاده کنید. در حالی که چرخه در حال اجراست، قسمت بیرونی دستگاه را با یک پارچه تمیز کننده آغشته به سرکه پاک کنید و از یک برس کوچک برای تمیز کردن گوشه ها و شکاف‌های کوچک استفاده کنید.

نکته حرفه ای: تا به حال شده کمی مواد شوینده یا نرم کننده پارچه روی دستگاه بریزد؟ منتظر تمیز کردنش نباشید اکثر وسایل طوری رنگ می‌شوند که به راحتی توسط سفید کننده، آمونیاک و سایر مواد شیمیایی آسیب می‌بینند.

۳. نحوه تمیز کردن عمقی لباسشویی، تمیز کردن فیلتر

فیلتر پمپ آب را تمیز کنید. اول از همه: مطمئن شوید که لباسشویی خالی و از برق جدا شده است، سپس فیلتر را پیدا کنید. برای اکثر لباسشویی های درب از جلو، فیلتر پمپ آب را می‌توان در پشت درب دسترسی نزدیک به پایین، سمت جلو دستگاه پیدا کرد.

برای ماشین‌های درب از بالا، پشت دستگاه را بررسی کنید و محفظه بیرونی را بردارید تا به فیلتر پمپ آب دسترسی پیدا کنید. فیلتر را بردارید و به دنبال اشیاء کوچک مانند سکه، کلید یا مو باشید. سپس از یک برس کوچک برای پاک کردن زباله های اضافی از فیلتر استفاده کنید. فیلتر را قبل از تعویض، به مدت ده دقیقه در مخلوطی از آب داغ و مایع ظرفشویی خیس بگذارید.

۴. شیلنگ ها و دیگ شسشتوی لباسشویی را بررسی کنید

به طور مرتب شیلنگ‌ها و دیگ شستشو را بررسی کنید. شیلنگ را چک کنید که هیچ گونه برآمدگی، اتصالات شل، ترک و نشتی نداشته باشد. شیلنگ را هر سه تا پنج سال یا در صورت مشاهده هر گونه آسیب زودتر تعویض کنید. از آنجایی که دیگ لباسشویی ممکن است مستعد خوردگی باشد، به دنبال فلز در معرض یا آسیب دیده باشید.

کمی زنگ زدگی می‌بینید؟ استفاده از پاک کننده لباسشویی خانگی می تواند موثر باشد. یک فنجان آب لیمو را داخل ماشین لباسشویی بریزید و یک چرخه دیگر را در داغ ترین حالت اجرا کنید. اگر نمی‌توانید زنگ زدگی را از بین ببرید، ممکن است زمان خرید یک دستگاه جدید فرا رسیده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا