نحوه تمیز کردن کفپوش وینیل (معرفی 6 ترفند عالی!)

به نظر می‌رسد که همه می‌خواهند کفپوش‌های چوبی در خانه داشته باشند، اما کفپوش‌های وینیل مجموعه ای از مزایای خاص خود را دارند و به همین دلیل کم کم طرفداران‌ این نوع کفپوش زیاد می‌شود. این نوع کفپوش‌ نه تنها برای حیوانات خانگی مناسب است، بلکه در برابر آب هم مقاومت خوبی دارد، ویژگی که تمیز کردن آن را بسیار ساده می‌کند. برخلاف کفپوش‌های چوبی یا لمینت، کفپوش‌های وینیل لک آب نمی‌گیرند، بنابراین نیازی نیست برای خشک کردن آن‌ها عجله کنید. تمیز کردن کفپوش‌ وینیل، بسته به بزرگی فضا، نباید بیش از پانزده دقیقه طول بکشد.

نحوه تمیز کردن کفپوش وینیل

روش‌های مختلفی برای تمیز کردن کفپوش وینیل وجود دارد: از به کار بردن پاک‌کننده‌های تجاری وینیل گرفته تا ساخت محلول‌های خانگی خودتان. تنها چیزی که نیاز است بدانید، نحوه انجام تمیزکاری است. نکات زیر برای‌تان کمک کننده و کاربردی خواهند بود:

با مایع ظرفشویی یک محلول تمیز کننده بسازید

در حالی که می‌توانید از شوینده‌های تجاری برای شستن کفپوش‌های وینیل استفاده کنید، بهتر است قبل از استفاده، برچسب‌ها را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیزکننده‌ها برای وینیل ایمن هستند. محصولاتی که وعده براق شدن سطح را می‌دهند، یک لایه کدر کننده روی زمین باقی می‌گذارند که گرد و غبار و کثیفی بیشتری را در طول هفته جذب می‌کند. در این صورت دقیقا نقطه مقابل چیزی که می‌خواهیم رخ می‌دهد!

بنابراین توصیه می‌شود به جای استفاده از یک محصول تمیزکننده، یک سطل آب گرم بردارید و آن را با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید. این محلول تمیزکننده ساده به اندازه کافی قوی خواهد بود که به طور موثر کفپوش‌های وینیل را تمیز کند، با این مزیت که نیازی به خرید یک محصول تمیزکننده و صرف هزینه برای آن ندارید. تنها نقطه ضعف این روش این است که پس از آن باید کفپوش را بشویید، در غیر این صورت ممکن است روی وینیل تجمع شوینده ایجاد شود.

ترکیب آب و سرکه برای تمیز کردن وینیل عالی است!

اگر نمی‌خواهید بعد از شستن کفپوش یک بار هم برنامه شستشوی آن را داشته باشید، از محلول مایع ظرف‌شویی صرف نظر کنید و در عوض با آب گرم و سرکه سیب یک محلول درست کنید. فقط توجه داشته باشید که این یک محلول تمیز کننده ملایم است و ممکن است برای تمیز کردن کفپوش فضاهای پر رفت و آمد مانند آشپزخانه موثر نباشد.

برای آماده کردن این محلول، کافی است 1 فنجان سرکه سیب را با 1 گالن آب گرم مخلوط کنید. اسیدیته موجود در سرکه سیب مثل مایع ظرفشویی، لکه‌های کفپوش را از بین می‌برد، اما بدون اینکه یک لایه صابونی از خود باقی بگذارد. این بدان معناست که شما مجبور نخواهید بود بعد از شستن کف، مرحله اضافی آبکشی را انجام دهید. همچنین اگر می‌خواهید کفپوش‌های قسمت‌هایی چون حمام یا گلخانه را ضدعفونی کنید، می‌توانید سرکه سیب را با سرکه سفید جایگزین کنید.

با جوش شیرین به لکه‌ های کفپوش وینیل حمله کنید

با جوش شیرین به لکه‌ های کفپوش وینیل حمله کنید

اگر هنگام پخت و پز مایع ماکارونی قرمز پر رنگ و لعاب را اتفاقی روی زمین ریختید، یا هنگام نوشیدن آب میوه چیزی روی زمین ریخت، باید با جوش شیرین به لکه حمله کنید. اگر نتوانستید به اندازه کافی سریع لکه را پاک کنید و یک لکه تیره روی کفپوش وینیل باقی ماند، خمیری متشکل از 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق چایخوری آب به محو شدن تغییر رنگ کمک می‌کند. جوش شیرین ماهیت ساینده دارد، بنابراین به حذف لکه از کفپوش بدون آسیب رساندن به وینیل کمک می‌کند.

اگر اولین باری که خمیر را روی لکه استعمال کردید، از بین نرفت، یک یا دو بار دیگر امتحان کنید تا کم کم شروع به محو شدن کند. شما همچنین می‌توانید از این خمیر برای مقابله با تجمع کثیفی استفاده کنید، زیرا جوش شیرین به تجزیه کثیفی‌ها کمک می‌کند. هنگامی که لکه از بین رفت، جوش شیرین را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.

روغن بچه برای تمیز کردن کفپوش وینیل عالی است

اگر احساس می‌کنید کفپوش وینیل کدر شده و آن درخشش سابق را ندارد، بهترین ماده برای تمیز کردن آن روغن بچه است. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید 3 تا 5 قطره روغن بچه است. لازم نیست در مقدار روغن زیاده روی کنید. فقط چند قطره از روغن بچه را به یک گالن آب گرم اضافه کنید، و اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، می‌توانید یک فنجان سرکه نیز به سطل اضافه کنید تا هشم کفپوش را جلا داده و هم همزمان ضدعفونی کنید.

سرکه سفید اسیدی است و هرگونه تجمع کثیفی روی زمین را از بین می‌برد، و همین در وهله اول باعث براق شدن وینیل می‌شود. از طرف دیگر، روغن بچه یک جلا دهنده طبیعی است و پس از پاک شدن وینیل از تمام کثیفی‌ها، درخشندگی بیشتری به وینیل می‌بخشد.

لکه‌ های سخت روی کف وینیل را با الکل پاک کنید

لکه‌های خاصی وجود دارند که روی کفپوش‌های وینیل به وضوح دیده می‌شوند و پاک کردن‌شان هم غیرممکن به نظر می‌رسد، مانند گریس یا جوهر. اگر برای از بین بردن یکی از این لکه‌ها مشکل دارید و هیچ مقدار جوش شیرین یا مواد پاک کننده دیگری اثرگذار نیست، وقت آن است که الکل مالشی را امتحان کنید.

دقت کنید که مالیدن مستقیم الکل روی کفپوش می‌تواند لکه ایجاد کند. بهتر این است که الکل را روی یک پارچه میکروفیبر بریزید و پارچه را روی لکه مالش بدهید. زمانی که مقداری از لکه به پارچه منتقل شد با روی دیگر پارچه همین کار را تکرار کنید تا کاملا محو شود.

مایع لباسشویی برای تمیز کردن وینیل بسیار ایده‌آل است

اگر احساس می‌کنید کفپوش‌های خانه‌تان واقعا آنطوری که باید و شاید تمیز نمی‌شوند، بد نیست ترفندی را که اخیرا در تیک تاک وایرال شده امتحان کنید. مطابق با این روش چند قطره مایع لباس‌شویی را با یک سطل آب گرم مخلوط می‌کنید و با استفاده از مایکروفیبر کفپوش را حسابی برق می‌اندازید. استفاده از میکروفیبر توصیه می‌شود به این دلیل که کثیفی را از روی زمین به خوبی جذب می‌کند. به علاوه مایع لباسشویی یک ضد عفونی کننده عالی و بسیار خوشبو است، غلظت خوبی دارد و بنابراین مقرون به صرفه است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا