13 کاربرد جالب خمیر دندان که حسابی کارتان را راحت می‌ کند!

خمیردندان از آن دست محصولاتی است که علاوه بر کاربرد اصلی خود، کاربردهای شگفت انگیز دیگری هم دارد. این ماده را می‌توان برای تمیز کردن کردن برخی چیزها یا حتی برای از بین بردن لکه‌های کفش استفاده کرد.

مواد ساینده ملایم موجود در خمیردندان، که برای از بین بردن ملایم پلاک‌ها از روی دندان‌ها فرموله شده‌اند، می‌توانند برای تمیز کردن 13 وسیله دیگر هم اثرگذار باشند. علاوه بر این، برخی از انواع خمیر دندان نیز شامل جوش شیرین و/یا پراکسید هیدروژن هستند که از پاک کننده‌های رایج خانگی محسوب می‌شوند.

کاربرد جالب خمیر دندان

در حالی که خمیردندان یک وسیله مفید برای تمیز کردن چیزهاست، اما همه خمیردندان‌ها با یک فرمول ساخته نمی شوند. هنگامی که صحبت از نکته و ترفند برای تمیزکاری با خمیردندان است، به خاطر داشته باشید که خمیر دندان مورد نظر خمیر دندان سفید معمولی است.

از خمیر دندان ژله ای، خمیر دندان زغالی، خمیر دندان رنگی برای کودکان، یا خمیردندان سفید کننده برای تمیزکاری استفاده نکنید، زیرا رنگ‌ها و/یا عوامل سفید کننده می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری را ایجاد کنند. اقلامی که می‌توانید با خمیر دندان تمیز کنید به شرح زیر است:

۱. ظروف مسی را برق بیندازید

برای جلا دادن مس و از بین بردن لکه‌ها، از خمیر دندان و یک پارچه نرم استفاده کنید. خمیر دندان را با یک حرکت دایره ای ملایم روی فلز بمالید. خواهید دید که کم کم حالت کدر آن از بین می‌رود. هنگامی که درخشندگی مس برگشت، آن را با آب داغ بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید. برای درخشش بیشتر، خمیر دندان را روی ظروف بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

۲. لک ماژیک و مداد شمعی را از بین ببرید

هنگامی که هنرمندان کوچک خانه‌مان از دیوارها، کف، مبلمان چوبی یا سایر سطوح سخت به عنوان بوم برای آثار خود استفاده می‌کنند، خمیر دندان به دادمان می‌رسد. برای از بین بردن لک ماژیک و مداد شمعی با انگشت کمی خمیر دندان را روی آن ناحیه بمالید، سپس با حرکت دایره ای، از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید و تمام!

۳. ابزارهای حالت دهنده موی را تمیز کنید

ابزارهای داغ که برای حالت دادن به مو استفاده می‌شوند، مانند اتو مو، دستگاه‌های فرکننده و شانه‌های داغ، می‌توانند به مرور زمان چسبنده شوند و جرم بگیرند. از خمیر دندان برای از بین بردن تجمع محصولات حالت دهنده، روغن‌های طبیعی مو و پوست مرده استفاده کنید. مقداری خمیر دندان را روی یک پارچه خشک بمالید و سطح ابزار را به شدت مالش دهید تا جرم از بین برود. سپس، خمیر دندان و باقی مانده محصول را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید ابزار خشک شود.

۴. صفحه اتو را تمیز کنید

صفحه اتو را تمیز کنید

کف اتو هم به مرور زمان جرم گرفته و عملکرد آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از خمیر دندان برای از بین بردن جرم استفاده کنید. مطمئن شوید که اتو داغ است و بعد به کمک یک تکه دستمال خشک خمیر دندان را روی سطح اتو بمالید. در نهایت خمیر دندان را با دستمال مرطوب پاک کنید.

۵. رسوب شوینده‌ ها را از بین ببرید

رسوب کف صابون و شوینده را در سینک‌ها، دوش و محفظه‌های دوش فایبرگلاس می‌توان با استفاده از خمیر دندان به سرعت پاک کرد. مقدار کمی خمیر دندان را روی یک پارچه میکروفیبر مرطوب قرار دهید و با فشار زیاد روی سطح مورد نظرتان بکشید. سپس پارچه را بشویید و خمیر دندان و کف صابون را پاک کنید و خوب خشک کنید.

۶. مه شکن چراغ‌ های جلو را تمیز کنید

اگر چراغ‌های خودروی شما کمی کمتر از قبل درخشش دارد، از خمیر دندان برای براق و نو کردن آن‌ها استفاده کنید. مقدار کمی خمیر دندان را روی یک پارچه میکروفیبر مرطوب یا اسفنج قرار دهید و با حرکات دایره ای روی چراغ‌های جلو بمالید تا کثیفی، لک و حشرات ریز از بین بروند و خراش‌های کوچک محو شوند. در نهایت از یک پارچه تمیز و مرطوب برای پاک کردن چراغ‌های جلو استفاده کنید.

۷. خش‌ های روی مانیتور را حذف کنید

خراش‌های کوچک روی صفحه نمایش تلفن همراه یا تبلت را می‌توان با خمیر دندان از بین برد. مقدار کمی خمیر دندان روی نوک انگشت خود بزنید و از آن برای پاک کردن خراش‌های کوچک استفاده کنید. خمیر دندان را با یک پارچه میکروفیبر که مقدار خیلی کمی رطوبت دارد از روی صفحه پاک کنید.

۸. لژ کتانی را تمیز کنید

وقتی زیره لاستیکی کفش‌های کتانی شما کثیف یا کدر می‌شود، از خمیر دندان برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید. کمی خمیر دندان را با استفاده از یک مسواک قدیمی روی لژ سفید بمالید و به خوبی آن را مالش دهید. از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن کثیفی و خمیر دندان استفاده کنید.

۹. خراش‌ های کفش‌ های چرمی را برطرف کنید

برای برطرف کردن خراش روی کفش چرم، مقداری خمیر دندان را روی یک پارچه نرم قرار دهید و با حرکات دایره ای ملایم آن را روی سطح مورد نظر بمالید. سپس کفش را تمیز کرده و با یک پارچه نرم خشک کنید.

10. بوی دست‌ ها را از بین ببرید

بوهای سرسخت غذا روی دست‌ها، تخته‌های برش و ظروف نگهداری مواد غذایی را می‌توان به سرعت با خمیر دندان از بین برد. برای این منظور خیلی ساده، مقداری خمیر دندان را جایگزین مایع دستشویی یا ظرفشویی کنید و طبق معمول بشویید و آبکشی کنید.

11. لکه‌ های قهوه و چای را از لیوان‌ ها پاک کنید

لکه‌های قهوه و چای را از لیوان‌ ها پاک کنید

خمیر دندان برای از بین بردن لکه‌های قهوه و چای از روی دندان‌های ما ساخته شده است، بنابراین منطقی است که لکه‌های قهوه و چای را از روی لیوان هم از بین ببرد. خمیر دندان را روی یک اسفنج مرطوب بمالید و لیوان‌ها را بشویید، سپس آنها را آبکشی کنید تا بقایای خمیر دندان پاک شود.

12. از بخار گرفتن آینه‌ ها جلوگیری کنید

اگر اغلب موقع دوش گرفتن، آینه تان بخار می‌گیرد، از خمیر دندان برای جلوگیری از تشکیل بخار استفاده کنید. مقدار کمی خمیردندان را روی آینه بمالید، سپس بلافاصله قبل از حمام کردن آن را پاک کنید. این کار از بخار گرفتن آینه جلوگیری می‌کند.

13. کلید های پیانو را تمیز کنید

کلیدهای پیانوهای مدرن از پلاستیک ساخته شده اند، در حالی که پیانوهای قدیمی دارای کلیدهایی هستند که از عاج ساخته شده اند. هر دو نوع کلید پیانو را می‌توان با خیال راحت با استفاده از خمیر دندان پاک کرد. از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن کلیدها با حرکات آرام استفاده کنید، سپس آنها را با یک پارچه که رطوبت کمی دارد پاک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا