نحوه تمیز کردن لمینت؛ چگونه لمینت را برق بیندازیم؟

لمینت یک جایگزین محبوب برای کفپوش‌های چوبی است و با اینکه به لحالظ ظاهری مشابه به نظر می‌رسند، مقرون به صرفه تر است و نگهداری نسبتاً کمی را ایجاب می‌کند. هرچند لمینت نیازی به پولیش یا روکش مجدد ندارد، برای اطمینان از اینکه در شرایط عالی باقی می‌ماند، لازم است که به درستی از آن مراقبت کنیم. کفپوش لمینت ممکن است توسط برخی مواد شیمیایی خاص و آب زیاد آسیب ببیند، بنابراین دانستن نحوه تمیز کردن لمینت یک بخش ضروری از نگهداری آن است. اما با داشتن وسایل تمیز کننده مناسب، کفپوش لمینت سال‌ها در بهترین حالت ممکن خواهد ماند.

هر چند وقت یکبار پارکت لمینت را تمیز کنیم؟

کفپوش خانه به سرعت مملو از خرده‌ ریز، خاک و سایر زباله‌ها می‌شود. تمیز کردن و جارو کردن روزانه لمینت باعث درخشش آن شده و سبب می‌شود که کفپوش عاری از زباله‌هایی که می‌توانند سطح را خراش دهد، بماند. علاوه بر نگهداری روزانه، باید کفپوش لمینت را نیز هر دو هفته یک بار تمیز کنید.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن لمینت:

هنگام تمیز کردن کف لمینت، مطمئن شوید که این مواد را در دسترس دارید.

  • جارو برقی
  • برس نرم
  • ماپ میکروفیبر
  • سطل
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • آب گرم
  • صابون ظرفشویی ملایم
  • حوله‌های میکروفیبر

نحوه تمیز کردن کف لمینت

هنگام تمیز کردن لمینت از استفاده آب زیاد جدا پرهیز کنید، زیرا می‌تواند به سطح آسیب برساند. همچنین، حتما از ماپ میکروفیبر استفاده کنید، نه از ماپ اسفنجی. ماپ اسفنجی آب کثیف را به خطوط دوغاب وارد می‌کند و همین بعداً تمیز کردن آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

  1. برای از بین بردن کثیفی‌ها و خرده ریز از یک جارو با موهای نرم، یک پاک کننده میکروفیبر خشک، یا یک جاروبرقی با اتصال برس استفاده کنید.
  2. در یک سطل، محلولی از 1 گالن آب داغ، 1 فنجان سرکه و چند قطره صابون ظرفشویی آماده کنید.
  3. با استفاده از ماپ میکروفیبر، کف را از عقب به جلو تمیز کنید. اتاق را ارزیابی کنید و مسیری را دنبال کنید که اطمینان حاصل کند که در خروجی به پایان می‌رسید.
  4. برای از بین بردن کثیفی‌های سرسخت یا تمیز کردن قسمت‌های پر رفت و آمد از یک برس نرم استفاده کنید.
  5. ترکیب داخل سطل را بیرون بریزید و آن را دوباره با آب تمیز پر کنید.
  6. مجدداً با استفاده از ماپ تمیز و مرطوب، کف را تمیز کنید تا بقایای آن پاک شود.
  7. اجازه دهید کف کاملاً خشک شود و مطمئن شوید که آب ساکن روی سطح وجود ندارد.

چگونه لکه‌ ها را از لمینت پاک کنیم؟

چگونه لکه‌ ها را از لمینت پاک کنیم؟

لکه‌های روی زمین معمولاً وقتی تازه هستند راحت‌تر از بین می‌روند. برای از بین بردن لک‌های کوچک لمینت، می‌توانید از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید و آن را با حرکات دایره‌ای روی لک بکشید تا از بین برود. حتماً قبل از تمیز کردن لک، مواد زائد، مو و گرد و غبار را جارو بکشید تا زمان کشیدن دستمال روی سطح لمینت، خرده ریزها خراش ایجاد نکنند.

در صورتی که با لکه‌های سرسختی مواجه شدید، می‌توانید آنها را با مخلوطی از سرکه و آب پاک کنید.

  1. در یک سطل، محلول آب ولرم را با مقداری سرکه مخلوط کنید.
  2. یک پارچه میکروفیبر را در محلول آغشته کنید و آن را به خوبی بچرخانید.
  3. از پارچه برای پاک کردن هرگونه لکه استفاده کنید.

نحوه نگهداری از کفپوش لمینت

اگرچه کفپوش‌های لمینت تعمیر و نگهداری پایینی دارند، نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که در شرایط اوج باقی می‌مانند.

  • از خیس شدن بیش از حد کف لمینت خودداری کنید زیرا می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب آن شود. توصیه می‌شود برای تمیز کردن لمینت، ماپی تهیه کنید که آب زیادی در خود نگه نمی‌دارد.
  • از مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده برای تمیز کردن عمیق کف یا از بین بردن لکه استفاده نکنید. این مواد اغلب برای لمینت بسیار قوی هستند و می‌توانند به آن آسیب برسانند.
  • جاروکشی و نظافت منظم بهترین راه برای حفظ ظاهر عالی و تمیز لمینت است. همچنین لکه‌ها را فوراً از بین ببرید تا ماندکار نشوند و در طولانی مدت به لمینت آسیب وارد نکنند.
  • هنگام تمیز کردن کفپوش‌های لمینت، زیاد از ماده شوینده استفاده نکنید. همچنین از به کار بردن واکس یا پولیش خودداری کنید، زیرا هر دو باعث ایجاد پسماند می‌شوند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا