چگونه پاک کننده لباسشویی خانگی درست کنیم که دستگاه‌مان را مثل روز اول تمیز کند!

حتی با وجود تمام آبی که در ماشین لباسشویی جریان دارد، لازم است به طور منظم تمیز شود تا بقایای چسبنده مواد شوینده و سایر محصولات لباسشویی که خاک و کثیفی را به دام می‌اندازند، پاک شود. از آنجایی که داخل لباسشویی تاریک، مرطوب و گرم است، باقیمانده شوینده ها می‌تواند به سرعت به غذای رشد کپک تبدیل شوند، به خصوص در لباسشویی های درب جلو.

در حالی که ده‌ها پاک کننده ماشین لباسشویی تجاری در بازار وجود دارد، شما می‌توانید یک پاک کننده ماشین لباسشویی خانگی بسازید تا ماشین لباسشویی تان حسابی تمیز شود.

ساخت تمیز کننده لباسشویی خانگی

استفاده از این پاک کننده به قدری ساده است که قطعا پای ثابت برنامه نظافت لباسشویی تان خواهد شد.

مواد و ابزار لازم:

  • 1 پارچه اسفنجی یا میکروفیبر
  • 1 برس اسکراب نایلونی با موهای نرم
  • 1 بطری سفید کننده کلر مایع
  • 1 بطری سرکه سفید مقطر
  • 1 بسته جوش شیرین

روش تهیه ترکیب تمیز کننده ماشین لباسشویی

ساده ترین پاک کننده خانگی حاوی 1/2 فنجان سفید کننده مایع کلر است. یا از 2 فنجان سرکه سفید مقطر و 1 فنجان جوش شیرین استفاده کنید. اینها با هم مخلوط نمی شوند بلکه در دو چرخه مجزا از داخل لباسشویی عبور می‌کنند.

هشدار

هرگز سرکه و سفید کننده کلر را با هم مخلوط نکنید. حتی در مقادیر کم، این ترکیب می‌تواند گاز سمی کلر تولید کند.

لباسشویی درب از بالا را با سفید کننده تمیز کنید

لباسشویی درب از بالا را با سفید کننده تمیز کنید

ماشین لباسشویی را روی دمای آب گرم تنظیم کنید. ماشین لباسشویی را با آب پر کنید و 1/2 فنجان سفید کننده کلر مایع را اضافه کنید، اما بدون مواد شوینده. یک چرخه کامل شستشو و آبکشی را اجرا کنید و در صورت نیاز، چرخه دوم آبکشی را اجرا کنید تا مطمئن شوید که تمام سفید کننده از دستگاه خارج شده است.

اگر دستگاه شما دارای یک کشوی توزیع کننده مواد شوینده است، از آن برای اضافه کردن سفید کننده استفاده کنید. تمام قسمت‌ها را با سفید کننده پر کنید. پس از اتمام چرخه، درب را باز بگذارید تا ماشین لباسشویی خشک شود.

ماشین لباسشویی درب از بالا را با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید

استفاده از جوش شیرین در تمیزکاری بسیار موثر است و تاثیر شگفت انگیزی دارد. ماشین لباسشویی را روی آب گرم تنظیم کنید. دستگاه را پر کنید و 2 فنجان سرکه سفید مقطر اضافه کنید. یک چرخه کامل شستشو و آبکشی را اجرا کنید و سپس چرخه دوم شستشوی کامل را با 1 فنجان جوش شیرین و آب داغ اجرا کنید.

اگر دستگاه دارای کشوی مواد شوینده است، آن را با سرکه تا حداکثر میزان پر کنید و بقیه سرکه را مستقیماً به دیگ اضافه کنید. جوش شیرین را به کشوی مواد شوینده اضافه نکنید. آن را مستقیماً در دیگ بریزید. پس از اتمام چرخه‌ها، درب را باز بگذارید تا قسمت داخلی ماشین لباسشویی خشک شود.

ماشین لباسشویی درب جلو را با سفید کننده تمیز کنید

1/2 فنجان سفید کننده کلر مایع را به کشوی توزیع کننده مواد شوینده اضافه کنید. سفید کننده را بین هر یک از محفظه‌ها تقسیم کنید. ماشین لباسشویی را با آب گرم روی چرخه معمولی تنظیم کنید و اجازه دهید ماشین یک چرخه کامل را اجرا کند. وقتی چرخه کامل شد، از یک پارچه میکروفیبر برای خشک کردن اطراف دهانه درب ماشین لباسشویی و شیشه در استفاده کنید.

به آرامی و با استفاده از یک اسفنج آغشته به محلول 2 فنجان آب گرم و 1 قاشق غذاخوری سفید کننده کلر استفاده کنید تا هرگونه کپک یا کثیفی را پاک کنید. درب را باز بگذارید تا قسمت داخلی ماشین لباسشویی خشک شود.

برای جلوگیری از آسیب به دستگاه دستورالعمل های استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی را بدانید.

یا، ماشین لباسشویی درب جلو را با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید

به منظور تمیز کردن عمقی ماشین لباسشویی، محلولی از 2 فنجان آب گرم و 1 فنجان سرکه سفید مقطر را با هم مخلوط کنید. یک اسفنج یا برس نرم را در محلول آغشته کنید. به آرامی لابلای لاستیک دور درب را پاک کنید.

2 فنجان سرکه را در محفظه شوینده بریزید. سپس، گرم ترین تنظیم آب را انتخاب کنید و یک چرخه کامل را اجرا کنید. 1 فنجان جوش شیرین را در دیگ ماشین لباسشویی بریزید و چرخه دوم را روی بیشترین بار و گرمترین تنظیم آب اجرا کنید.

درب ماشین لباسشویی را باز کرده و داخل ماشین لباسشویی از جمله پشت ماشین لباسشویی درب را خشک کنید. درب و کشو را باز بگذارید تا فضای داخلی ماشین لباسشویی خشک شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا