با ۸ ماده ساده زردی لوازم برقی را از بین ببرید!

اگر دوست دارید آشپزخانه‌تان تمیز و نو به نظر برسد، می‌دانید که سفید نگه داشتن رویه پلاستیکی لوازم برقی یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست. لازم است که لوازم برقی براق، تمیز و نو به نظر برسند تا آشپزخانه هم ظاهری نو و تمیز داشته باشد. متأسفانه، با گذشت زمان، لوازم پلاستیکی سفید ممکن است در معرض تغییر رنگ و لکه شدن ناشی از دود، خاک و حتی نور باشند.

روش های از بین بردن زردی لوازم خانگی

تغییر رنگ لوازم برقی می‌تواند آشپزخانه را کثیف و کهنه نشان دهد، حتی اگر اینطور نباشد! خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توان زردی پلاستیک سفید روی لوازم آشپزخانه را از بین برد. در این نوشتار به این راهکارها خواهیم پرداخت.

۱. استفاده از سرکه سفید

اگر می‌خواهید زردی لوازم برقی را از بین ببرید سرکه سفید یکی از بهترین مواد است. به منظور استفاده از سرکه برای تمیز کردن لوازم خانگی، مقدار مساوی از سرکه سفید و آب را مخلوط کرده و با استفاده از یک دستمال محلول به دست آمده را روی دستگاه بکشید. پس از اتمام کار می‌توانید با یک دستمال مرطوب روی دستگاه را پاک کنید تا بوی سرکه از بین برود.

۲. رفع زردی لوازم برقی با جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های بی خطر برای از بین بردن زردی لوازم برقی استفاده از اسکراب خانگی است. یکی از کاربردهای جوش شیرین در نظافت این است که می‌تواند به بیرون کشیدن مواد لکه زا و سایر ناخالصی‌ها از لوازم برقی کمک کند تا ظاهر روشن و سفید آنها بازیابی شود.

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود، سپس آن را با استفاده از یک پد روی روکش پلاستیکی لوازم برقی بمالید. اجازه بدهید خمیر مدتی روی دستگاه بماند. در نهایت با یک دستمال مرطوب خمیر را پاک کنید. در صورتی که نتیجه دلخواه‌تان نبود، می‌توانید این روش را مجددا تکرار کنید.

۳. از بین بردن زردی لوازم برقی با استفاده از سفید کننده

از بین بردن زردی لوازم برقی با استفاده از سفید کننده

اگر به دنبال سفید کردن یک وسیله بزرگتر مانند یخچال یا ماشین ظرفشویی هستید که مستقیماً با مواد غذایی تماس ندارد، می‌توانید از یک محصول تمیزکننده قوی‌تر برای از بین بردن لکه‌های زرد استفاده کنید. یک محلول سفید کننده می‌تواند در از بین بردن هرگونه زردی بسیار سریع و موثر باشد.

نکته اینجاست که حتما باید سفید کننده خود را رقیق کنید تا از آسیب دیدن پلاستیک جلوگیری شود. نسبت 1 قاشق غذاخوری سفید کننده به 1 فنجان آب برای رفع زردی لوازم برقی می‌تواند ایده آل باشد. با پوشیدن دستکش، این مخلوط را روی بدنه دستگاه بمالید. بگذارید چند لحظه بماند سپس سطح دستگاه را با دستمال آغشته به آب پاک کنید.

۴. استفاده از الکل مالشی

استفاده از الکل مالشی، روشی محبوب و آسان برای بازگرداندن رنگ سفید به لوازم برقی است، لوازمی مانند دیوارهای مایکروویو، کیبوردهای کامپیوتر، پرکولاتور قهوه، کتری و یخچال.

نحوه انجام این راهکار به شرح زیر است:

  • الکل را در ظرف یا کاسه ای بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند.
  • برای محافظت از پوست در برابر تحریک، دستکش محافظ یا PPE بپوشید.
  • الکل را با یک پارچه تمیز روی نواحی لکه دار بمالید و بگذارید تا یک ساعت بماند.
  • در نهایت روی دستگاه را با یک پارچه تمیز و مرطوب یا دستمال مرطوب آشپزخانه پاک کنید.

۵. استفاده از آب اکسیژنه و پاک کردن زردی لوازم برقی

پراکسید هیدروژن یک مایع محبوب برای از بین بردن لکه هر چیزی است از لباس گرفته تا دندان! بنابراین برای از بین بردن زردی لوازم برقی نیز موثر است. نحوه استفاده از این ماده به شرح زیر است:

  • با استفاده از یک تکه پارچه مایع را روی دستگاه بمالید (اگر یک وسیله بزرگ مانند مایکروویو است) و بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند.
  • در نهایت با یک دستمال مرطوب روی دستگاه را پاک کنید.

۶. استفاده از آب نمک

استفاده از آب نمک

آب گرم حاوی نمک می‌تواند زردی را از بین ببرد به شرط اینکه لکه خیلی پررنگ نباشد. اگر شدت زردی زیاد است، با یک تکه پارچه تمیز و مرطوب نمک را روی دستگاه بمالید تا زردی از بین برود و بعد دستگاه را با دستمال نمدار پاک کنید.

۷. بیکینگ پودر

استفاده از بیکینگ پودر یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن زردی لوازم برقی است. نحوه انجام این راهکار به شرح زیر است:

  • آب و جوش شیرین را در یک فنجان یا ظرف مشابه مخلوط کنید تا محلول به شکل خمیر درآید، سپس آن را روی پلاستیک بمالید و بگذارید چند ساعت بماند.
  • خمیر را با یک اسفنج یا پارچه تمیز کنید.

۸. آب لیمو و نور خورشید

در حالی که می‌دانیم که نور خورشید در وهله اول مقصر شماره یک ایجاد لکه است، شاید جالب باشد که بدانید می‌تواند پایان آن نیز باشد. لیمو دارای خاصیت سفید کنندگی جادویی است و وقتی با نور خورشید مواجه شود، می‌تواند هر چیزی را که زرد است مجددا سفید کند. (با کاربردهای عجیب لیمو در خانه بیشتر آشنا شوید.)

نحوه انجام این راهکار به شرح زیر است:

  • ابتدا یک لیموی تازه بردارید و از وسط نصف کنید. سپس هر دو نیمه را روی وسیله زرد شده بمالید و بگذارید آب لیمو کار خود را انجام دهد.
  • دستگاه را چند ساعت یا در حالت ایده آل یک روز کامل بیرون قرار دهید. در این مدت، خورشید به حذف لکه‌های زرد کمک می‌کند.
  • در نهایت می‌توانید با یک محلول پاک کننده همه منظوره روی دستگاه را پاک کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا