از بین بردن زردی لیوان و استکان بدون سفیدکننده و با 5 راهکار ساده

ظروف شیشه ای و کریستالی خواه میراث خانوادگی باشند و خواه تازه خریداری شده باشند، به همان اندازه که زیبا هستند ظرافت هم دارند. اما هنگامی که ظروف شیشه ای لکه می گیرند و زرد می شوند، تا حد زیادی زیبایی خود را از دست می‌دهند. اگر برای از بین بردن زردی لیوان و استکان دنبال راهکار هستید، در این نوشتار بهترین‌ها را در اختیار شما گذاشته ایم. با هوم نگار همراه باشید.

از بین بردن زردی لیوان استکان

از بهترین راهکارها برای از بین بردن زردی لیوان و استکان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرکه و آب برای از بین بردن زردی لیوان

لکه های روی ظروف شیشه ای ظریف را با خیساندن یک شبه تمیز کنید. استفاده از محلولی از نصف سرکه سفید و نیمی آب برای این کار توصیه می‌شود. محلول را در یک لگن آماده کنید و بعد لیوان واستکان ها را شب تا صبح داخل شان قرار بدهید. صبح محلول را بیرون بریزید و لیوان‌ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و بگذارید خشک شوند.

2. پودر یا قرص خمیر دندان

اگر لکه ها هنوز وجود دارند، خیساندن را تکرار کنید البته این بار با استفاده از پودر یا قرص خمیر دندان. محلول را آماده کنید و اجازه دهید ظروف یک شب تا صبح در آن بمانند. صبح لیوان‌ها را بشویید و اجازه دهید خشک شود. یکی از کاربردهای خمیر دندان، استفاده از آن در تمیزکاری و از بین بردن لکه‌های زرد است.

3. لیمو برای از بین بردن زردی استکان و لیوان

یک روش دیگر برای از بین بردن زردی لیوان و استکان استفاده از لیمو است. برای انجام این راهکار یک لیمو را از وسط نصف کنید، دانه های آن را بردارید و قسمت بریده شده لیمو را به آرامی روی لیوان‌ها بمالید. لیوان را در محلول ظرفشویی ملایم بشویید و آبکشی کنید.

4. جوش شیرین

یکی از بهترین مواد برای از بین بردن زردی لیوان و استکان جوش شیرین است. برای انجام این راهکار لیوان و استکان را با ترکیب جوش شیرین و آب بشویید.

5. آب و سرکه سفید

راهکار بعدی استفاده از سرکه سفید است به این ترتیب که لیوان ها را با آب سرد و سرکه سفید بشویید و اجازه بدهید خشک شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا