نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی (راهنمای گام به گام)

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد: آیا می‌توان کفش را در ماشین لباسشویی شست؟ و پاسخ بله است! بسیاری از ما نمی‌دانیم که انواع مختلفی از کفش‌ها را می‌توان در ماشین لباسشویی شست و به صرفه جویی در وقت و هزینه کمک کرد. با این حال چیزهایی در مورد شستن کفش در لباسشویی وجود دارد که باید بدانید و ما در این نوشتار مهم‌ترین نکات را قید کرده‌ایم.

آیا می‌ توانیم کفش‌ ها را در لباسشویی بشوییم؟

اینکه آیا می‌توان کفش‌ها را در لباسشویی شست یا نه، واقعاً به این بستگی دارد که کفش شما چه جنسی دارد.

می‌توانید با بررسی برچسب مراقبتی آن، تشخیص دهید که آیا کفش‌هایتان قابل شستشو در لباسشویی هستند یا خیر، اما به عنوان یک قانون کلی، بهتر است کفش‌هایی که از پارچه‌های حیوانی ساخته شده‌اند، مانند چرم یا جیر را در ماشین لباسشویی نشویید.

آب می‌تواند به راحتی به این مواد آسیب برساند، بنابراین بهتر است از محصولات تمیز کننده‌ای استفاده کنید که مخصوص این پارچه‌ها طراحی شده اند و هچنین خودتان با ابزار لازم آنها را شستشو دهید.

به همین ترتیب، کفش‌های ساخته شده از مواد ظریف مانند ساتن یا ابریشم، یا آن‌هایی که تزئین شده اند، باید با مراقبت‌های تخصصی تمیز شوند. با این حال، بسیاری از انواع کفش‌های دیگر وجود دارند که می‌توان آنها را با خیال راحت در ماشین لباسشویی شست.

شستن کفش‌های اسپورت و کفش‌های بچه‌گانه در ماشین لباس‌شویی آسان است، زیرا اغلب از پارچه‌هایی مانند پنبه، نایلون و پلی‌استر ساخته شده‌اند و این مواد در ماشین لباسشویی دچار مشکل نمی‌شوند.

برخی از کفش‌های PU یا PVC نیز ممکن است قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشند، بنابراین حتماً برچسب مراقبتی کفش را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید آنها را داخل لباسشویی بیندازید یا نه. به هر حال، اگر می‌توانید به سادگی آن‌ها را در ماشین قرار بدهید، چرا خودتان برای شستن‌شان وقت بگذارید؟ مطمئناً بهتر است زمان‌تان را صرف یکی از کارهای مهم‌تان کنید.

اگر روی برچسب مراقبت از کفش نوشته شده است “فقط شستشو با دست”، باز هم ممکن است بتوانید کفش‌های خود را با ماشین لباسشویی در حالت “شستشوی دستی” بشویید. فقط همه نکات احتیاطی را رعایت کنید.

شستن کفش در لباسشویی

شستن کفش در لباسشویی

در اینجا نحوه شستن سریع و آسان کفش در ماشین لباسشویی را می‌بینید:

مرحله 1: برچسب روی کفش را بخوانید

قبل از انجام هر کار دیگری، همیشه برچسب مراقبت روی کفش را بخوانید تا ببینید آیا قابل شستشو در لباسشویی است یا نه. به علاوه، این برچسب بهترین راه را برای شستن کفش‌ها بر اساس نوع پارچه‌ای که از آن ساخته شده است، نشان می‌دهد.

اگر کفش‌های شما را نمی‌توان به طور کامل (چه در ماشین یا با دست) شستشو داد، می‌توان از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن کثیفی‌های آشکار سطح استفاده کرد. همچنین ممکن است بتوانید از یک پارچه مرطوب به عنوان جایگزینی برای شستشو استفاده کنید.

مرحله 2: کفش‌ ها را آماده کنید

به منظور آماده‌سازی کفش‌هایتان برای ماشین لباس‌شویی، بند‌ها را دربیاورید و هرگونه کثیفی شل را از سطح آن بزدایید. برای این کار می‌توانید از یک مسواک قدیمی برای وارد شدن به قسمت‌های کوچک‌تر و یک برس بزرگ‌تر برای سطح خود کفش استفاده کنید.

برای کثیفی‌های سرسخت، کفش را زیر شیر آب نگه دارید تا زباله‌ها و گل و لای کنده شوند. صرف زمان برای آماده کردن کفش‌ها به این صورت، به ماشین لباسشویی کمک می‌کند تا کار خود را به طور موثر و کارآمد انجام دهد.

مرحله 3: از کفش‌ های خود (و گوش‌های‌تان!) محافظت کنید

ایده خوبی است که کفش‌ها و بند‌هایش را درون یک کیسه لباس‌ مشبک قرار دهید تا از گیر کردن آن‌ها در داخل درام محافظت کنید.

اگر کیسه لباسشویی ندارید، روبالشی یا کیسه برنج پارچه‌ای خالی جایگزین خوبی است. اگر قبلاً شستن کفش‌ها را امتحان کرده‌اید، می‌دانید که می‌تواند کمی سر و صدا داشته باشد، بنابراین بقیه محفظه دیگ شستشو را با حوله پر کنید.

حوله به عنوان یک ضربه‌گیر عمل می‌کند و به جلوگیری از ضربه زدن کفش‌های شما به دیگ در طول شستشو کمک می‌کند.

مرحله 4: ماشین لباسشویی را آماده کنید

به جای انتخاب یک شستشوی گرم، دمای آب را روی 30 درجه نگه دارید تا از مو شدن رنگ کفش‌ها جلوگیری کنید. این امر به ویژه در صورت شستشوی PU یا PVC مهم است، زیرا به این ترتیب به رویه کفش آسیب وارد نخواهد شد. همچنین لازم است از یک شوینده مناسب استفاده کنید.

مرحله 5: کفش را در معرض هوا خشک کنید

ایده خوبی است که کفش‌ها را برای خشک شدن در معرض هوا قرار بدهید و آنها را داخل خشک کن نگذارید. گرمای زیاد خشک کن می‌تواند به کفش آسیب وارد کند. کفش‌های خود را در مکانی گرم قرار دهید و مقداری روزنامه خرد شده داخل آن بگذارید. این کار نه تنها به جذب رطوبت اضافی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود کفش‌های شما به درستی خشک شوند و شکل نرمال خود را بازیابی کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا