علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی چیست؟

بوم، بنگ، بوم! اگر این صدای ماشین لباسشویی شماست که در حین شستن لباس‌ها جان می‌کند، ممکن است ایراد یا مشکلی داشته باشد. اطلاع از اینکه مشکل چقدر جدی است، به حضور و بررسی یک تکنسین نیاز دارد. در این نوشتار به معرفی علت صدا دادن لباسشویی در حین شستشو پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

علت صدا دادن لباسشویی

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین لباسشویی به جای اینکه کار خود را در آرامش انجام دهد، سر و صداهای عجیب راه می‌اندازد، مواردی چون:

  • ماشین لباسشویی را زیادی پر کرده اید
  • لباس‌ها را به صورت نامرتب داخل دیگ شستشو قرار داده‌اید
  • ماشین لباسشویی روی زمین نامتعادل است
  • پیچ های دیگ شل هستند
  • قرقره یا تسمه درایو مشکل دارد
  • بلبرینگ فرسوده شده است
  • کمک فنرها مشکل دارند

موارد زیر به شما کمک می‌کنند برخی از دلایل احتمالی صدای زیاد لباسشویی را رفع کنید. اما به دلایل ایمنی، قبل از انجام هر یک از این مراحل، حتما ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

رفع مشکل صدای ماشین لباسشویی

برای رفع مشکل صدای ماشین لباسشویی موارد زیر را رعایت کنید:

ماشین لباسشویی را بیش از اندازه پر نکنید

گاهی اوقات چرخه ماشین لباسشویی شما بسیار طولانی است، زیرا لباس های زیادی در آن ریخته اید. سعی کنید حجم لباس‌های هر بار شستشو را کاهش دهید تا لباس‌هایتان فضای بیشتری برای حرکت در دیگ شستشو داشته باشند.

حجم ایده‌آل لباس‌ها به صورت زیر است:

  • لباسشویی درب از بالا: حداکثر 80 درصد از دیگ شستشو پر شود
  • لباسشویی درب جلو: حداکثر 60% از دیگ شستشو پر شود

برای جلوگیری از صدا دادن لباسشویی، لباس‌ ها را به طور منظم در دیگ شستشو قرار دهید

رایج ترین دلیلی که ماشین لباسشویی شما در طول چرخه چرخش صداهای کوبیدن ایجاد می‌کند این است که بار درون دیگ نامتعادل است. هنگامی‌ که لباس‌های کثیف خود را در دستگاه قرار می‌دهید، آنها را به طور مرتب در دیگ شستشو پخش کنید. اقلام سنگین همراه با موارد سبک‌تر می‌تواند باعث چرخش ناهموار دیگ شود. سعی کنید شلوار جین و حوله حجیم و همچنین ملحفه را به طور جداگانه بشویید.

پایه های ماشین لباسشویی را تراز کنید

پایه های ماشین لباسشویی را تراز کنید

اگر لباسشویی روی سطح به صورت کاملا صاف قرار نگرفته باشد، هنگام کار کردن صدا ایجاد می‌کند. یک راه حل آسان: بررسی کنید که آیا دستگاه شما روی زمین صاف است یا خیر. اگر اینطور است، مطمئن شوید که پایه‌های آن – لنت‌های گرد و قابل تنظیم در چهار گوشه پایینی دستگاه – همسطح باشند. اگر یک پایه بالاتر از بقیه است و محکم نصب نشده است، آن را بچرخانید تا زمانی که با پایه‌های دیگر یکدست شود و لباسشویی ثابت بماند. برای نگهداری از لباسشویی و جلوگیری از آسیب به آن، از تراز بودن پایه‌ها اطمینان حاصل کنید.

برای جلوگیری از صدای زیاد لباسشویی، پیچ های دیگ را بررسی کنید

یکی دیگر از دلایلی که ماشین لباسشویی شما صدای بلند و عجیب ایجاد می‌کند می‌تواند شل شدن پیچ‌های دیگ باشد. برای بررسی این مورد، دستکش کار بپوشید تا از دست‌های‌تان در برابر لبه های تیز محافظت شود. در مرحله بعد، روکش لباسشویی را باز کنید تا به درام دستگاه دسترسی پیدا کنید و ببینید آیا پیچ هایی که آن را در جای خود نگه می‌دارند شل شده اند یا خیر.

  • برای لباسشویی‌های درب از بالا، پانل بالایی و پشتی را بردارید.
  • برای لباسشویی‌های درب جلو، پانل بالا و جلو را بردارید.

در نهایت، پیچ‌های دیگ شستشو را بررسی کنید و پیچ‌های شل را خوب سفت کنید.

قرقره یا تسمه محرک لباسشویی را بررسی کنید

موارد بالا را بررسی کردید اما هنوز ماشین لباسشویی‌تان صدای کوبیدن یا ساییدن ایجاد می‌کند؟ شاید لازم باشد سیستم تسمه بررسی شود.

برای بررسی این اجزا، قاب لباسشویی را بردارید. اگر در هر یک از آنها ترک یا شکستگی مشاهده کردید، باید توسط یک تعمیرکار لباسشویی تعمیر یا تعویض شود تا ماشین لباسشویی بتواند به درستی بچرخد.

کمک فنر ماشین لباسشویی را بررسی کنید (لباسشویی درب جلو)

این قطعات به حفظ تعادل دیگ ماشین لباسشویی و چرخش یکنواخت آن کمک می‌کنند. باید پانل پشتی دستگاه باز و بررسی شود که آیا کمک فنرها قطع یا فرسوده نشده باشند. در این صورت، باید تعویض شوند تا دستگاه یکنواخت و بی صدا کار کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا