بررسی هوش مصنوعی در دنیای یخچال فریزر

اگر قصد خرید یخچال دارید و یخچال هوشمند یکی از گزینه‌های شماست بد نیست اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب آن داشته باشید. در این نوشتار به طول مفصل ویژگی‌ها، مزایا و معایب یخچال فریزر هوشمند گردآوری و در اختیار شما قرار داده شده است. با ما همراه باشید!

مزایای داشتن یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که مواد غذایی داخل‌شان را پیگیری کنید، از روی درب محتویات‌شان را چک کنید، هشدار تعمیر و نگهداری خودکار دریافت کنید، دما را از راه دور کنترل کنید و یخچال را با سایر دستگاه‌های هوشمند هماهنگ کنید.

در زیر مزایای یخچال هوشمند را با جزئیات بیشتری بیان کرده‌ایم. مرور موارد زیر قطعا کمک‌تان می‌کند که بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

1. بررسی موجودی مواد غذایی داخل یخچال به طور اتوماتیک

بسیاری از یخچال‌های اسمارت فهرست تمام مواد غذایی موجود در خود را ارائه می‌دهند. به طور معمول، شما باید به صورت دستی فهرست‌ها را تهیه کنید یا یخچال را طوری برنامه‌ریزی کنید تا محصولات را با بارکد روی‌شان شناسایی کند.

مدل‌های دارای این ویژگی دستورالعمل‌های دقیقی در دفترچه راهنمای خود دارند. ارائه فهرست موجودی یک مزیت بزرگ است چرا که به این ترتیب مجبور نیستید مدام چک کنید که چقدر شیر باقیمانده یا چند روز دیگر نان دارید.

یخچال این کار را برای شما انجام می‌دهد و لیستی از همه چیزهایی را که برای خرید نیاز دارید برای‌تان تهیه می‌کند. برخی از یخچال‌ها می‌توانند به تلفن‌های هوشمند متصل شوند.

اگر این گزینه را دارید، می‌توانید فهرست خرید را در تلفن همراه‌تان دریافت کنید، حتی اگر در خانه نباشید.

2. دارای صفحه نمایش لمسی برای سرگرمی و ارائه رسپی

دارای صفحه نمایش لمسی برای سرگرمی و ارائه رسپی

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه یخچال‌ هوشمند این است که دارای صفحه نمایش لمسی هستند. این صفحات تاچ کاربردهای بسیار متنوعی دارند و می‌توانید از آنها برای کارهای مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید هنگام آشپزی آهنگ پخش کنید تا از زمان‌تان لذت ببرید یا اگر با کودک‌تان در خانه تنها هستید، می‌توانید برای او فیلم بگذارید تا وقتی مشغول درست کردن غذا هستید، حواسش پرت شود. حتی می‌توانید از صفحه نمایش برای دیدن رسپی یک غذای جدید استفاده کنید.

به عنوان مثال، سری Samsung Family Hub یخچال‌های هوشمند صفحه تاچ فوق‌العاده‌ای دارند. صفحه‌های این سری یخچال هوشمند می‌تواند موسیقی پخش کند، با تلویزیون هوشمند سامسونگ جفت شود و رسپی غذا را با توجه به مواد غذایی موجود در یخچال‌تان جستجو کرده و به شما پیشنهاد دهند.

3. مزایای یخچال های هوشمند، نشان دادن هشدارهای خرابی

یخچال‌های هوشمند عملکرد اجزای داخلی خود را زیر نظر دارند. آنها نرم افزاری دارند که شما را در جریان هر ایرادی قرار می‌دهد یا اگر بخشی از یخچال نیازمند توجه و رسیدگی است به شما پیام می‌دهد.

شیوه عملکرد این هشدارها به شرکت و مدل یخچال شما بستگی دارد. با این حال، آنها به طور کلی هدف یکسانی دارند: به شما کمک می‌کنند که به خوبی از دستگاه‌تان مراقبت کنید.

برای مثال، یخچال هوشمند ال‌جی از نرم‌افزاری به نام ThinQ استفاده می‌کند. این نرم‌افزار هشدارهای پیشگیرانه و گزارش‌های ماهانه را برای کاربران ارسال می‌کند.

  • اولی ایراد بخش‌هایی از یخچال مثل فیلتر آب را اعلام می‌کند و در عین حال دستورالعمل‌هایی را در مورد چگونگی رفع مشکل مورد نظر به کاربر می‌دهد.
  • دومی (گزارش‌های ماهانه) در مورد تعمیر و نگهداری روتینی که باید سالانه یا دوسال یک بار انجام دهید به شما خبر می‌دهد.

4. کنترل کامل دما و رطوبت

کنترل کامل دما و رطوبت

یخچال‌های هوشمند می‌توانند با کنترل کامل رطوبت و دما به جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی کمک کنند. بسته به مدل، می‌توانید این کار را به صورت دستی از طریق دکمه‌های روی یخچال یا از راه دور از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه انجام دهید.

بسته به چیزی که در یخچال گذاشته‌اید می‌توانید دما را کم یا زیاد کنید. برخی از یخچال‌ها حتی به شما امکان می‌دهند دمای محفظه‌های مختلف را به طور جداگانه کنترل کنید، ویژگی که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

ویژگی های فنی منحصربفرد یخچال هوشمند

علاوه بر تمام ویژگی‌های بالا، بسیاری از یخچال‌های هوشمند دارای ویژگی‌های فنی متمایز هستند. هر کدام از این ویژگی‌ها با آسان‌تر کردن زندگی شما، استفاده از یخچال را آسان‌تر می‌کنند.

به عنوان مثال، یخچال ال‌جی InstaView Door-in-Door با پشتیبانی صوتی همراه است. یعنی می‌توانید آن را به الکسا یا دستیار گوگل متصل کنید. داشتن یک یخچال هوشمند مانند داشتن گوشی هوشمندی است که غذای شما را تازه نگه می‌دارد.

یک مثال دیگر اینکه، می‌توانید سری Samsung Family Hub را به Ring Doorbell Pro متصل کنید. این محصول معمولاً یک فید (تصویر) زنده از درب ورودی شما به تلویزیون هوشمند سامسونگ ارسال می‌کند، اما می‌توانید آن را به یخچال نیز متصل کنید. به این ترتیب، می‌توانید ببینید چه کسی پشت در خانه است.

محتوای زنده مستقیما روی صفحه نمایش یخچال هوشمند شما نشان داده می‌شود. اگر منتظر تحویل بسته هستید اما باید آشپزی کنید، لازم نیست دائماً به درب توجه کنید یا اگر نگران نشنیدن صدای زنگ هستید، با این سیستم خیال‌تان راحت خواهد شد.

معایب یخچال های هوشمند

مهمترین نقطه ضعف یخچال‌های هوشمند این است که خرید و تعمیر آنها هزینه بر است. علاوه بر این، آنها در برابر هکرها آسیب پذیر هستند و اطلاعات شخصی و مالی شما را به خطر می‌اندازند. مهم‌ترین معایب یخچال هوشمند به شرح زیر است:

1. یخچال‌های هوشمند حدود 30 درصد گران‌تر از یخچال‌های معمولی هستند

یخچال‌های هوشمند حدود 30 درصد گران‌تر از یخچال‌های معمولی هستند

چنانچه مشخص است، یخچال‌ هوشمند ویژگی‌های زیادی دارد که در یخچال‌های معمولی نمی‌بینید. در نتیجه، ساخت آنها هزینه بیشتری دارد و طبیعی است که گران‌تر هستند. اگر بخواهید از تمام مزایای سفارشی‌سازی شده بهره‌مند شوید، باید هزینه اولیه بالاتری بپردازید.

2. تعمیر یخچال هوشمند کار هر کسی نیست

یخچال‌های هوشمند دارای قطعات و نرم افزارهای فنی پیشرفته‌ای هستند. بنابراین، شناخت و تعمیر آنها مستلزم مجموعه مهارت‌های مدرن‌تری است.

هزینه تعمیر یخچال هوشمند نیز بیشتر از تعمیر یخچال معمولی است چرا که با توجه به تفاوت در تخصص مورد نیاز، تکنسین‌ها احتمالاً پول بیشتری برای تعمیر درخواست می‌کنند.

برای مثال، در حالی که باید سیم‌ها و لوله‌ها را در یک یخچال معمولی تعویض کنید، در مورد یخچال هوشمند ممکن است لازم باشد نرم‌افزار بلوتوث را به‌روزرسانی کنید. برای دومی تخصص و احتمالا پول بیشتری لازم خواهد بود.

3. یخچال‌ های اسمارت می‌توانند یک خطر امنیتی باشند

شما می‌توانید یخچال هوشمند خود را به بسیاری از دستگاه‌های خانه خود متصل کنید. از دوربین درب ورودی گرفته تا تلفن و تلویزیون.

اگر یخچالی این ویژگی‌ها را به شما ارائه دهد، احتمالا از آن‌ها استفاده خواهید کرد. از این گذشته، آنها زندگی را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

با این حال، با استفاده از این اتصالات، خطر امنیتی را افزایش می‌دهید. مجرمان سایبری می‌توانند هر گونه اتصال وای فای را هک کنند و یخچال‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

یخچال‌های هوشمند به طور منحصر به فردی در برابر هکرهای سایبری آسیب پذیر هستند. به این دلیل که برخلاف گوگل، اپل یا سایر شرکت‌هایی که به دستگاه‌های شما و اطلاعات موجود در آن‌ها دسترسی دارند، تولیدکنندگان لوازم خانگی تجربه زیادی در توسعه فناوری حفاظت از حریم خصوصی ندارند.

در واقع این دستگاه‌ها برای سرد نگه داشتن مواد غذایی طراحی شده‌اند، نه برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما! اگر به عنوان مثال الکسا به اطلاعات کارت اعتباری شما دسترسی داشته باشد و یخچال هوشمند شما به آن متصل باشد، هرکسی که یخچال شما را هک کند می‌تواند آن داده‌ها را دریافت کند و پول شما را بدزدد.

از طرف دیگر، اگر یخچال‌‌تان به حساب Google شما متصل باشد تا صفحه نمایش بتواند اطلاعات تقویم را نمایش دهد، یک هکر می‌تواند به اطلاعات ورود به سیستم شما و هر چیزی که در ایمیل‌تان است دسترسی پیدا کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا