از بین بردن بوی کفش با 9 راهکار ساده و چند ماده طبیعی!

برخی آدمها با مشکل بو گرفتن پا و کفش مواجه هستند به ویژه آنهایی که زیاد کفش به پا دارند. در برخی موارد، یک بیماری مزمن پا می‌تواند در ایجاد بوی بد کفش نقش داشته باشد، که باید به کمک پزشک برطرف شود. اما، در بیشتر موارد، بوی کفش چیزی است که به راحتی با مواد یا وسایلی که احتمالاً در خانه دارید، از بین می‌رود. برای از بین بردن بوی کفش، روش‌های زیر را امتحان کنید (که اکثر آنها کاملاً طبیعی هستند!). به علاوه، اقدامات پیشگیرانه قید شده در این نوشتار را بیاموزید تا از ایجاد بوی پا و کفش جلوگیری کنید.

7 راه حذف بوی کفش با مواد طبیعی

می‌توانید بسته به شرایط خود یکی از این راهکارها را امتحان کنید تا بوی بد کفش‌تان از بین برود:

استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد کفش

به احتمال زیاد، از قبل می‌دانستید که جوش شیرین برای تمیزکاری، باز کردن انسداد مجرای حمام و رفع لکه‌های پارچه موثر است. این ماده همچنین یک جاذب بوی عالی است. (به همین دلیل توصیه می‌شود یک جعبه جوش شیرین را در یخچال بگذارید تا بوی خوبی داشته باشد!) وقتی صحبت از بوی بد کفش‌ها می‌شود، به سادگی مقداری جوش شیرین داخل آن‌ها بپاشید و بگذارید یک شب بماند. صبح، قبل از پوشیدن دوباره کفش‌ها را به خوبی تکان دهید. به همین سادگی!

از بین بردن بوی کفش با سرکه

از بین بردن بوی کفش با سرکه

مانند جوش شیرین، سرکه سفید یک انتخاب هوشمندانه برای مقابله با کثیفی‌های سخت در اطراف خانه و از بین بردن لکه‌ لباس است. این ماده به تنهایی کفش‌ها را با موفقیت ضد عفونی می‌کند. به مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و محلول را به مقدار کافی داخل کفش بپاشید. قبل از پوشیدن مجدد کفش‌ها، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند و این روند را هر چند وقت یکبار که لازم است، حتی بعد از هر بار پوشیدن در صورت تمایل تکرار کنید.

یکی از نکات ایمنی که باید در نظر داشت این است که سرکه را هرگز نباید با سفید کننده مخلوط کرد زیرا بخارات سمی ایجاد می‌کند. بنابراین، اگر از سفید کننده برای تمیز کردن زیره بیرونی کفش‌هایتان استفاده کرده‌اید، از سرکه به عنوان خوشبوکننده استفاده نکنید.

الکل مالشی

الکل مالشی هم می‌تواند در رفع بوی بد کفش عالی عمل کند. آن را مستقیماً در کفش‌های بدبو بپاشید و بگذارید تا الکل تبخیر شود.

نور خورشید برای از بین بردن بوی بد کفش

توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از روش‌های سرکه یا الکل، کفش‌ها را بیرون بگذارید تا خشک شوند. اما در یک روز آفتابی، می‌توانید فقط از نور خورشید برای از بین بردن بوها استفاده کنید. از آنجایی که رطوبت ناشی از عرق یکی از دلایل اصلی بوی بد کفش است، آفتاب گرم به خشک شدن سریع آنها کمک می‌کند. علاوه بر این، نور ماوراء بنفش به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی عمل می‌کند، بنابراین بدون صرف یک ریال، کفش تان عاری از بو خواهد شد.

رفع بوی بد کفش: فریزر

یک روش جایگزین برای از بین بردن بوی بد کفش بدون نیاز به استفاده از چیزی، منجمد کردن باکتری‌های موجود در آن است. برای جلوگیری از تماس مواد غذایی منجمد با کفش، ابتدا آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس یک شب در فریزر بگذارید. روز بعد آنها را بردارید و اجازه دهید یخ زدایی شوند.

استفاده از زغال چوب فعال برای از بین بردن بوی کفش

استفاده از زغال چوب فعال یک استراتژی خنثی کننده بو است. این ماده همان چیزی است که معمولاً در سیستم‌های تصفیه آب استفاده می‌شود و به اندازه جوش شیرین برای خوش‌بو کردن یخچال موثر است. هر زمانی که کفش‌تان را نمی‌پوشید، می‌توانید کیسه‌های زغالی کوچک را داخل کفش قرار بدهید.

روزنامه

از روزنامه هم می‌توانید برای از بین بردن بوی کفش استفاده کنید. چند صفحه را مچاله کرده و یک روز یا بیشتر داخل کفش قرار بدهید. این کاغذ برای جذب رطوبت اضافی و بوهای زننده موثر است.

ورق‌ های خشک کن برای رفع بوی بد کفش

ورق‌ های خشک کن برای رفع بوی بد کفش

ورق های خشک کن هم می‌توانند به رفع بوی بد کفش کمک کنند. می‌توانید ورق خشک کن را داخل هر کفش قرار دهید تا بو را به طور موثری از بین ببرند. ورقه‌های خشک کن بوی بد را جذب می‌کنند، اما مانند صابون، رایحه خوبی از خود به جا می‌گذارند.

روغن‌ های معطر (اسانس)

این راهکار خیلی ساده است. شما می‌توانید خیلی راحت چند قطره روغن معطر را روی گلوله‌های پنبه ای بریزید و آنها را یک شب در کفش‌ها بگذارید. بسیاری از روغن‌های معطر به عنوان ضد قارچ شناخته شده اند، برخی مانند درخت چای و میخک در خنثی کردن بوها نیز بسیار مفید هستند.

چگونه از بو گرفتن کفش جلوگیری کنیم؟

جوراب بپوشید: نپوشیدن جوراب یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بو گرفتن کفش‌هاست. هر زمان که امکان پذیر بود، جوراب‌های تنفسی بپوشید که عرق را از بین ببرد و داخل کفش را تا حد امکان خشک نگه دارد. هر روز پشت سر هم یک جفت جوراب تازه بپوشید و بلافاصله بعد از تمرین یا پیاده روی طولانی جوراب و کفش را در بیاورید.

کفی‌ها را تعویض کنید: اگر نمی‌توانید کفش‌هایی را که خریده‌اید کنار بگذارید، یا نمی‌خواهید برای خرید کفش‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید، جایگزین کردن کفی‌های آن‌ها یک راه‌حل ارزان است. بوی زیادی در کفی‌های کفش نهفته است، بنابراین تعویض کفی قدیمی با یک جفت کفی تازه می‌تواند به حفظ بوی تازگی آنها کمک کند.

از پودر پا استفاده کنید: کسانی که مستعد عرق کردن پاها هستند بهتر است قبل از پوشیدن کفش از پودر جاذب رطوبت در آنها استفاده کنند.

پاها را تمیز و خشک نگه دارید: همانطور که گفته شد، اگر مشکلات مزمن پا دارید، می‌توانید با پزشک مشورت کنید. با این حال، به طور کلی، همه می‌توانند از تمیز نگه داشتن پاها و خشک نگه داشتن آنها سود ببرند. آنها را به طور کامل در دوش یا حمام بشویید و قبل از پوشیدن جوراب یا کفش، اجازه دهید کاملا خشک شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا