6 رنگ که در دکوراسیون 2024 زیاد خواهید دید!

سال 2023 گردبادی از رنگ‌های خاکی، فضاهای شاد و انتخاب‌های طراحی جسورانه و خلاقانه بود. در حالی که تنها چند هفته تا سال 2024 باقی مانده است، دنیای طراحی چشم‌اندازهای خود را در سال جدید و ترندهایی را که شاهدشان خواهیم بود، تعیین کرده است.

ترند رنگ دیوار در سال 2024

برای اینکه از ترندهای نقاشی ساختمان 2024 که می‌توانیم در سال جدید منتظر دیدنشان باشیم، مطلع شویم، با کارشناسان طراحی صحبت کردیم تا نظرشان را بدانیم. در این نوشتار حاصل گفتگوی ما را خواهید دید!

1. سفید گرم

لیانا‌هاوز، طراح اصلی در WATG، یک شرکت طراحی لوکس که در سه قاره مختلف دفتر دارد، می‌گوید طراحان پیش‌بینی می‌کنند که رنگ‌های سفید با رنگ‌های گرم همچنان در سال جدید محبوب خواهند بود: به رنگ‌های وانیلی، سفید چرک، کرم و غیره فکر کنید. در همین حال،‌ هاوز پیش‌بینی می‌کند که رنگ‌های سفید سرد، خاکستری‌ها و سایر رنگ‌های خنثی در سال 2024 محبوبیت خود را کم کم از دست خواهند داد.

این سایه‌های سفید در عین روشن و خنثی نگه داشتن فضا، پیچیدگی و عمق به فضا می‌بخشند. ‌هاوز می‌گوید: «فقط دقت کنید که قرار نیست دیوارها را بژ کنید!».

2. زیتونی و سبز تیره

رنگ سبز چند سالی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و طراحان پیش بینی می‌کنند که این ترند نقاشی ساختمان تا سال 2024 ادامه خواهد داشت. به گفته هدر گوئرزن، طراح داخلی اصلی در کمپانی دکوراسیون داخلی ‌هاونلی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سایه‌های تیره سبز بر رنگ‌های روشن و پاستلی ترجیح داده شود. به طور خاص، سبز زیتونی در سال 2024 از پرطرفدارترین رنگ ها برای نقاشی ساختمان خواهد بود!

3. ترند رنگ دیوار ، قهوه ای

ترند رنگ دیوار ، قهوه ای

یکی دیگر از رنگ‌های گرم و خاکی که قرار است در سال 2024 ترند شود، قهوه ای است.

گوئرزن می‌گوید: «بزرگ‌ترین ترند رنگ دیوار که در دو سال گذشته مشاهده کرده‌ایم، قهوه‌ای بوده و امسال هم شاهد ادامه این ترند خواهیم بود. از قهوه ای روشن گرفته تا قهوه ای خاکستری، موکا و اسپرسو؛ در سال جدید همه جا قهوه ای خواهید دید.

4. آبی از ترندهای نقاشی ساختمان

رنگ سبز ممکن است در ترندهای برتر رنگ 2024 همچنان پابرجا بماند، اما رودلف دیزل، طراح داخلی برتر بریتانیایی، پیش‌بینی می‌کند که ترند رنگ آمیزی دیوارها به سمت آبی پیش خواهد رفت. برندهایی مانند والسپار، مینواکس، C2، و Dunn-Edwards همین تصور را دارند و هر چهار سایه آبی را به عنوان رنگ سال 2024 خود منتشر کرده اند.

آبی یک رنگ کلاسیک است که بسته به سایه‌ای که دارد، هم ساده و هم پیچیده است. علاوه بر این، زمانی که در طراحی داخلی استفاده می‌شود، به دلیل داشتن یک اثر آرام بخش شناخته شده است.

دیزل می‌گوید: سایه‌های روشن‌تر آبی می‌تواند فضای اتاق را بزرگ‌تر و بازتر نشان دهد، در حالی که سایه‌های عمیق‌تر و تیره‌تر آبی فضایی غنی و چشمگیر ایجاد می‌کنند.

همچنین می‌توان از رنگ آبی در هر اتاقی از خانه استفاده کرد، اما برای اتاق‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها آرامش بگیرید، مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام، بهترین است.

5. رنگ های تند و تیره

رنگ های تند و تیره

رنگ‌های تیره و تند چند سالی است که مد شده‌اند و طراحان انتظار ندارند که این ترند در سال 2024 تغییر کند. کارا نیوهارت، طراح داخلی، می‌گوید: «راه‌های بی‌پایانی برای گنجاندن رنگ‌های تیره‌تر و جسورانه در فضا وجود دارد: از قسمت‌های کوچک مانند یک گلدان نقاشی شده تا سقفی که رنگ متمایز دارد، یا حتی رنگ آمیزی مجدد کابینت‌ها با رنگ‌های تیره».

اگر فکر استفاده از رنگ‌های تند و تیره در فضا برای‌تان ترسناک است، نیوهارت توصیه می‌کند ابتدا رنگ را در یک پروژه کوچکتر امتحان کنید (به یک مبلمان یا دکور قدیمی فکر کنید) تا بتوانید کمی به آن رنگ عادت کنید.

6. قرمز و صورتی

با پا گرفتن و گل کردن ترندهای دکوراسیون مانند دکور دوپامین، باربیکور، و ماکسیمالیسم رنگارنگ، دکور کردن با سایه‌های صورتی و قرمز همچنان محبوبیت خود را افزایش می‌دهد. همچنین با موفقیت اخیر فیلم “باربی” در باکس آفیس، طراحان انتظار دارند که رنگ‌های قرمز و صورتی در ترند دکوراسیون 2024 نقش مهمی داشته باشند. این رنگ‌های گرم و انرژی بخش برای القای کمی شخصیت و رنگ در هر فضایی ایده آل هستند، به علاوه آنها به درد هر اتاقی از خانه می‌خورند.

برای انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی، توصیه می‌شود مقاله بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی را هم مطالعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا