بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی و حمام

وقتی صحبت از حمام می‌شود، بسیاری از مردم نگران استفاده از رنگ‌ها و بافت‌هایی هستند که می‌تواند فضا را تحت الشعاع قرار داده و آن را کوچکتر نشان دهد. غالب افراد دوست دارند رنگ‌ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام را با دقت انتخاب کنند تا فضای آن باز، روشن، مدرن و جادارتر دیده شود.

بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی

رنگ‌ها واقعاً می‌توانند حمام و سرویس بهداشتی را به شدت زیبا یا برعکس، نازیبا کنند، اما اگر به اندازه کافی دقت و سلیقه به خرج بدهید، قطعا از نتیجه راضی خواهید بود. این نوشتار راهنمای مختصری برای انتخاب بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی و همینطور حمام است. مروری روی آن داشته باشید و شاید بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

سفید یا کرم

این یکی شاید «بدیهی‌ترین» گزینه باشد، اما کاشی‌های سفید یا کرم واقعاً برای حمام‌های کوچک مناسب هستند. این رنگ‌ها توهم فضای بزرگ‌تر را از طریق انعکاس روشنایی و نور ایجاد می‌کنند.

اگر نمی خواهید سرویس بهداشتی و حمام‌تان ظاهری کاملا سفید داشته باشد، می‌توانید از کاشی‌هایی که خطوط ریز خاکستری دارند استفاده کنید. این مدل کاشی‌ها یک ته رنگ دوست داشتنی ایجاد می‌کنند اما فضا همچنان روشن و جادار به نظر می‌رسد.

بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی: آبی کم رنگ یا سبز

بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی: آبی کم رنگ یا سبز

رنگ سفید و کرم ساده ممکن است برای همه جذاب نباشد و قطعا راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از کاشی‌ها برای اضافه کردن رنگ بیشتر به حمام یا دستشویی کوچک‌تان استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ‌های آب و سبز روشن واقعا زیبا هستند و محیطی واقعاً آرام ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها یادآور طبیعت و دریا هستند و به همین دلیل احساس آرامش را افزایش می‌دهند.

صورتی چرک یا کالباسی

در حالی که ما معمولاً توصیه می‌کنیم برای حمام‌های کوچک از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا کوچک نشود، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید در انتخاب‌های خود خلاق باشید. صورتی کالباسی می‌تواند انتخابی فوق‌العاده برای حمام‌های مدرن باشد، زیرا بدون اینکه خیلی چشم را خسته کند، شادابی و جذابیت به فضا می‌دهد.

خاکستری روشن

برای حمام‌های مدرن و آنهایی که تحت تأثیر طراحی داخلی صنعتی قرار دارند، کاشی‌های خاکستری روشن قطعاً یکی از مواردی است که باید در نظر گرفته شود. این کاشی‌ها ظریف اما کمی غیر معمول تر از کاشی‌های سیاه و سفید هستند.

کاشی‌های خاکستری براق و شیک هستند و به راحتی می‌توان آنها را با مجموعه ای از شیر و یراق آلات دستشویی و حمام هماهنگ کرد! رنگی خنثی چون خاکستری می‌تواند فضایی آرام و تمیز در حمام ایجاد کند و مانع به هم ریخته دیده شدن فضای سرویس بهداشتی و حمام شود.

کاشی‌ های کف تیره و دیوارهای روشن

اگر کاشی‌های سفید یا کم‌رنگ برای دیوارهای سرویس بهداشتی انتخاب می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید سایه‌های تیره‌تری را در جای دیگری از حمام آزمایش کنید تا یک طرح متضاد خلق شود.

یک ایده خوب این است که کاشی‌هایی با رنگ‌های مشکی، خاکستری یا تیره‌تر را برای کف سرویس بهداشتی انتخاب کنید، زیرا این کار جلوه‌ای متضاد ایجاد می‌کند و در عین حال توهم فضای بزرگ‌تر را حفظ می‌کند.

کاشی به رنگ سرد برای القاء حس آرامش

اگر هنگام انتخاب کاشی‌های کف برای حمام‌ها اهل ماجراجویی نیستید، همچنان می‌توانید حمامی داشته باشید که عالی به نظر برسد. برای انجام این کار، کاشی‌هایی انتخاب کنید که از نظر رنگی تن سردی دارند و بیشتر در یک پالت رنگ خنثی قرار می‌گیرند. رنگ‌های کاشی که کاملاً با این توصیف مطابقت دارند شامل پوست تخم مرغی، شن و ماسه‌ای، عاجی، آف وایت و البته سفید یخچالی است. هنگامی که این رنگ‌ها به درستی در حمام استفاده شوند، نتیجه محیطی است که آرامش از آن تراوش می‌کند!

رنگ‌ ها و انواع کاشی‌ های کف برای سرویس بهداشتی

رنگ‌ ها و انواع کاشی‌ های کف برای سرویس بهداشتی

وقتی رنگ خاصی را برای کف حمام‌تان می‌خواهید، ممکن است فکر کنید که فقط یک نوع کاشی خاص مانند سرامیک یا چینی موجود است. با این حال، از آنجایی که طراحی و نوآوری در مورد کفپوش حمام در طول سال‌ها به وجود آمده است، اکنون هر چیزی ممکن است.

در نتیجه، می‌توانید تقریباً هر رنگ کف حمام را که دوست دارید در هر نوع کفپوشی که می‌خواهید پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کف سرویس بهداشتی‌تان یک رنگ و بافتِ متمایز و زنده داشته باشد، می‌توانید سنگ طبیعی، سرامیک، چینی یا حتی کاشی‌های چوب مانند را خریداری کنید که ظاهر و حسی شبیه به چوب طبیعی منتقل می‌کنند.

سرویس بهداشتی و حمام هم بازتاب سلیقه و حس شماست!

مانند سایر اتاق‌های خانه، حمام و سرویس بهداشتی هم باید سلیقه و سبک شما را منعکس کند. اگرچه شما می‌خواهید کاشی‌های کف حمام تا حد ممکن مکمل دیوارها و لوازم جانبی باشند، اما در انتخاب آنها فرصتی برای ایجاد چیزی بسیار خاص و منحصر به فرد دارید. یکی از داغ‌ترین ترندهای طراحی حمام، استفاده از سرامیک شیشه ای است که با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

به یاد داشته باشید، اگرچه به نظر می‌رسد که سرامیک‌های شیشه ای بسیار لغزنده هستند، اما در واقع موارد مناسب برای کف غیر لغزنده‌اند و گزینه خوبی برای کف حمام و داخل دوش محسوب می‌شوند.

نگهداری و مراقبت از کاشی اهمیت زیادی دارد

بعد از انتخاب بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی و حمام، این نکته را باید مد نظر داشته باشید که مراقبت از کاشی‌ها در زیبا ماندن‌شان تاثیر بسزایی دارند. هنگام انتخاب کاشی‌های کف حمام و دستشویی، به خاطر داشته باشید که بر اساس رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، چه مقدار تعمیر و نگهداری و تمیز کردن لازم خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید یک سرویس بهداشتی کاملا سفید داشته باشید، باید بدانید که تمیز نگه داشتن آنها صبر و حوصله زیاد می‌طلبد. در غیر این صورت، ممکن است با یک کف کثیف و دیوارهای لکه دار مواجه شوید، که ظاهر را تحت الشعاع قرار می‌دهند. بنابراین، دقت کنید که فقط موضوع سلیقه‌تان را دخیل نکنید و به موضوع نگهداری و مراقبت از کاشی‌ها هم فکر کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا