علت داغ کردن بیش از حد جاروبرقی (معرفی 4 دلیل + ارائه راهکار)

دود؟ بوی موی سوخته؟ صداهای عجیب و غریب؟ گاهی به نظر می رسد که جاروبرقی خسته و مانده است و دیگر نمی تواند به درستی کارش را انجام دهد. بوی سوختگی هم که دیگر هیچ! انگار که همین لحظه جاروبرقی منفجر خواهد شد!

علت داغ کردن بیش از حد جاروبرقی و راهکار

برای همه ما هم پیش آمده است: درست وقتی که خیلی عجله داریم و باید کارمان را تکمیل کنیم دستگاه از کار می افتد و دست مان توی ئپوست گردو می ماند! اگر اخیرا متوجه شده اید که جاروبرقی تان بیش از حد نرمال گرم می‌شود، برای اینکه خرج زیادی روی دست تان نگذارد بهتر است هرچه زودتر به بررسی آن بپردازید و اگر مشکل کوچکی وجود دارد تا بزرگ نشده آن را برطرف کنید.

1. ساده ترین مورد بررسی کیسه جاروبرقی است!

اگر کیسه فیلتر یا قوطی بیش از حد پر باشد، نمی تواند ذرات اضافی را جمع کند و به سادگی موتور بیش از حد گرم و بعد خاموش می شود. بنابراین، وقتی کیسه جاروبرقی شما حدود 75 درصد پر است، آن را خالی کنید! منتظر نمانید تا لب به لب پر شود، آن را تمیز کنید و از خراب شدنش جلوگیری کنید.

2. در مرحله بعد، تمام دهانه ها و اتصالات را از نظر وجود زباله بررسی کنید

اگر در قسمت دیگری از سیستم چیزی در شیلنگ گیر کرده باشد، جریان هوا کاهش می یابد و می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و خاموش شدن جاروبرقی شود. شیلنگ ها و برس ها را از هرگونه مو، کثیفی و زباله پاک کنید. به این ترتیب جریان هوا بازیابی شده و باعث می شود همه چیز درست پیش برود.

3. به دنبال پیداکردن قطعات آسیب دیده باشید

اطمینان حاصل کنید که هیچ ترک یا شکستگی تسمه مانع عملکرد بهینه سیستم نمی شود. تسمه ها برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از موتور باید تعویض شوند.

4. فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید

فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید

آیا می دانستید که فیلتر هوا برای تصفیه هوا از گرد و غبار، مواد حساسیت زا و سایر ذرات استفاده می شود؟ از آنجایی که به مرور زمان این موارد روی هم جمع می شوند، فیلتر دچار انسداد شده و اگر بیش از حد مسدود شود، دوباره دستگاه ممکن است خاموش شود. حتما فیلتر را بسته به نیاز دستگاه تان تمیز یا تعویض کنید. با تمیز کردن فیلتر جاروبرقی باعث بهبود عملکرد دستگاه و همچنین افزایش قدرت مکش جاروبرقی خواهید شد.

همیشه دفترچه راهنمای جاروبرقی تان را برای دیدن بهترین دستورالعمل های مراقبت از دستگاه بررسی کنید. تعمیر و نگهداری منظم می تواند از گرمای بیش از حد جلوگیری کند و به طول عمر دستگاه تان بیافزاید!

کلام پایانی

اگر همه این موارد بررسی شوند، جاروبرقی باید در کمترین زمان ممکن بدون مشکل کار کند! اگر مشکل چیزی بیش از یک گرما و داغ کردن ساده است، با یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا به شما کمک کنند دستگاه فعلی خود را عیب یابی کنید یا در صورت لزوم یک دستگاه جدید بخرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا