افزایش مکش جاروبرقی در چهار مرحله!

مراقبت و نگهداری از جاروبرقی ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه است برای اینکه این عضو پرکار خانه با حداکثر راندمان خود کار کند. با نگهداری درست و اصولی این دستگاه نه تنها کارکرد آن بهینه می‌ماند، بلکه خرابی و ایراد نیز از آن دور مانده، کارتان به مراکز تعمیراتی باز نخواهد شد.

به طور کلی، جاروبرقی اگر به خوبی نگهداری شود، می‌تواند تا هشت سال عمر کند. با این حال، با گذشت زمان، بسیاری از جاروبرقی‌ها دچار کاهش مکش می‌شوند و در نتیجه قدرت تمیز کنندگی آنها کاهش می‌یابد. اما نگران نباشید. ما در این نوشتار راهکارهایی برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی در اختیار شما قرار داده‌ایم.

افزایش قدرت مکش جاروبرقی

با مراقبت بهتر از این دستگاه، آن را ماندگار کنید و از تعویض آن بعد از گذشت چند سال خودداری کنید. این مراحل ضروری را برای افزایش مکش جاروبرقی دنبال کنید:

مرحله 1: اتصالات دستگاه را تمیز کنید

اتصالات جاروبرقی را کثیف نگه دارید. هنگامی که متوجه تجمع گرد و غبار شدید، نازل‌ها و لوله‌ها را با یک پارچه پاک کنید. به برس سر جارو که در آن مو و الیاف گیر می‌کند دقت کنید. این موها می‌تواند چرخش برس را متوقف کند و به یاتاقان‌های آن آسیب برساند. لازم است که این قسمت را به طور مرتب تمیز کنید تا عاری از پرز و موی جمع شده بماند.

مرحله 2: کیسه یا محفظه گرد و غبار را خالی کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی خالی کردن کیسه یا محفظه گرد و غبار است. محفظه گرد و غبار باید فضای کافی برای جریان هوا داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است مسدود شود و قدرت مکش را کاهش دهد. به طور منظم محفظه گرد و غبار را چک کنید و زمانی که 70 تا 80 درصد پر شده است آن را خالی کنید یا کیسه را عوض کنید. اگر حیوان خانگی یا خانه بزرگی دارید، توصیه می‌کنیم این کار را بیشتر انجام دهید.

همچنین می‌توانید به برخی از مدل‌های بدون محفظه که دارای نشانگر تعویض کیف هستند، اعتماد کنید. اکثر دستگاه‌های بدون کیسه دارای محفظه گرد و غبار شفاف هستند تا بتوانید میزان پر شدن آنها را کنترل کنید.

مرحله 3: فیلتر را بررسی کنید

فیلترها برای گرفتن آلرژن‌ها و گرد و غبار طراحی شده اند. برای اطمینان از کیفیت هوای خوب در خانه و حفظ مکش جاروبرقی، آنها را بشویید یا تعویض کنید.

هرچند نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی ممکن است به نوع استفاده و نوع جاروبرقی شما بستگی داشته باشد، اما به عنوان یک قانون کلی، فیلترهای گرد و غبار ریز خود را یک بار در ماه بشویید و فیلترهای HEPA را هر 6 تا 12 ماه تمیز یا تعویض کنید. فیلترهای قابل شستشو را می‌توان به سادگی زیر شیر آب شست و سپس خشک کرد.

مرحله 4: از یک تکنسین برای بررسی جارو کمک بگیرید

نکات بالا را دنبال کنید تا جاروبرقی خود را در بهترین حالت نگه دارید. اما اگر با رعایت همه موارد لازم هنوز هم مکش جاروبرقی‌تان آن طوری که باید نیست، لازم است یک تکنسین از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی آن را بررسی کند.

کلام پایانی

کم شدن قدرت مکش جاروبرقی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. ممکن است فیلترهای کثیف، محفظه مسدود شده یا انسداد در لوله دستگاه عامل بروز این مشکل باشد. تمام این نواحی را بازرسی کنید و در صورت نیاز قطعات را تعویض کنید تا قدرت مکش کامل بازیابی شود. با تمیز کردن جاروبرقی به صورت منظم، از بروز مشکلات این چنینی خودداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا