8 ترفند مخصوص آشپزخونه که نظم فوق العاده ای به کارهاتون می‌ده!

آشپزخانه قلب هر خانه ای است و به این دلیل که غذای اهل خانه در آن آماده و تهیه می شود، زود به زود باید مورد نظافت قرار بگیرد. در واقع مرتب بودن و دلنشین بودن آن تاثیر زیادی بر ظاهر خانه دارد. برای اینکه آشپزخانه تان همیشه منظم و مرتب بماند، برای تان یک سری ترفند داریم. با هوم نگار همراه باشید و کارها و وظایف آشپزخانه به سطح دیگری ببرید.

8 ترفند که واقعا کار می کنند!

ترفندهای خانه داری زیر می توانند کارتان را تا حد زیادی ساده کنند. آنها را بخوانید و احتمالا خیلی ها را برای خودتان نگه خواهید داشت:

1. سس کچاب برای جلا دادن ظروف مسی

اگر ظروف مسی قدیمی دارید که رنگ و روی اولیه را ندارد یک روش برای جلا دادن آن ها در خانه است. با زدن سس گوجه فرنگی به سطح ظروف مسی و چند دقیقه صبر کردن شاهد زیبا شدن مجدد این ظروف خواهید شد. بعد از اینکه این کار را کردید این ظروف مسی تان را با آب بشویید و سپس با دستمال خشک کنید تا لکه آن ها روی ظروف نماند.

اما این روش در طی مدت باید دوباره انجام شود. و نیاز به حوصله و وقت بیشتری دارد. اما فروشگاه ظروف مسی مسنجان ظروف مسی عرضه میکند که در طول زمان تغییر رنگ نمیدهد و ثابت میماند.

2. رفع بوی بد ظروف پلاستیکی با روزنامه

مچاله کردن و قرار دادن روزنامه داخل ظروف پلاستیکی، به مدت سه روز باعث میشود بوی بد این ظروف از بین برود. فقط یادتان باشد بعد از این کار حتما ظروفتان را با مایع ظرف شویی بشویید. زیرا روزنامه ها همیشه مقداری آلودگی دارند.

3. برای پخت شیرینی کره را در فریزر نگه دارید

برای اینکه کره سریع تر آب شود کره را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس آن را برای پخت شیرینی رنده کنید. راحت تر با آرد مخلوط می شود و زودتر ذوب می شود.

4. زغال برای از بین بردن بوی بد یخچال

بوی بد یخچال به دلایل متعددی ایجاد می شود. از جمله فاسد شدن غذا، بدون در قرار دادن چند غذای بودار در یخچال، تمیز نکردن به موقع، نو بودن یخچال و… برای از بین بردن بوی بد یخچال مطمئن شوید عامل این بوی بد را خارج کرده یا از بین برده اید.

زغال فعال از فرایندی که حرارت بالایی به چوب یا پوست نارگیل یا خاک اره تولید می شود. این ماده به دلیل داشتن کربن، بوی بد محیط را جذب می کند و حتی فضا را ضد عفونی می کند.

5. جلوگیری از سر رفتن غذا روی اجاق گاز

برای اینکه شیر یا غذایی که روی حرارت اجاق گاز قرار دارد سر ریز نشود یک قاشق چوبی روی قابلمه قرار دهید. در این صورت وقتی حباب ها بالا آمدند به قاشق میخورند و میترکند.

6. دکور آشپزخانه را شلوغ نکنید

اگر آشپزخانه دارای رنگ های متضاد زیادی باشد که باهم همخوانی ندارند احساس شلوغی می دهد. سعی کنید لوازم آشپزخانه ای که در چشم هستند را با تم رنگی هماهنگی انتخاب کنید تا از اغتشاش بصری جلوگیری شود. به غیر از این از قرار دادن بیش از حد وسایل روی کابینت ها جلوگیری کنید. آشپزخانه ویترین کالا نیست. هر کدام از ابزاری که لازم دارید را روی کابینت ها قرار دهید.

7. استفاده از سرکه به جای نمک زیاد

همانطور که می دانید نمک یکی از موادی است که بسیار برای بدن مضر است. مصرف زیاد نمک باعث فشار خون و بیماری های قلبی عروقی میشود. به جای ریختن نمک زیاد به غذا بهتر است مقداری سرکه انگور سیب یا بالزامیک و یا آبلیمو را جایگزین کنید.

8. برای باز شدن یخ گوشت از آب گرم استفاده نکنید

مرسوم است وقتی گوشتی را از فریزر خارج می کنیم آن را در کاسه آب گرم قرار می دهیم. این کار باعث می شود طعم و مزه ی گوشت را خراب میکند و حالت آن تغییر می کند. برای یخ زدایی گوشت می توانید از مایکروفر یا آب سرد استفاده کنید.

شما چه ترفند ها و راز هایی برای آشپزی آسان تر می شناسید؟ آن ها را با ما در میان بگذارید تا با هم لذت بیشتری از فرایند آشپزی در آشپزخانه ها ببریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا