7 ترفند هوشمند برای جلوگیری از سر رفتن شیر و سایر غذاها

جوشاندن شیر یکی از آن کارهای سخت است چرا که به محض اینکه حواس تان از روی آن پرت می‌شود، می‌بینید که سطح اجاق گاز پر از شیر و تمیز کاری جدیدی برای‌تان جور شده است. شاید خنده دار به نظر برسد، اما حقیقت دارد و بسیاری از زنان خانه دار بارها آن را تجربه کرده اند! جالب اینجاست که چند ترفند فوق العاده ساده برای جلوگیری از سر رفتن شیر و ایجاد آشفتگی وجود دارد. با هوم نگار همراه باشید.

جلوگیری از سر رفتن شیر

برای جلوگیری از سر رفتن شیر و سایر غذاها، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1. ابتدا مقداری آب در ظرف بریزید

اولین نکته بسیار ساده و راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری آب در ظرفی بریزید و سپس شیر را به ظرف اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و دیگر شاهد این فاجعه نخواهید بود.

2. کمی کره روی لبه ظرف بمالید

لبه ظرف را کره بمالید و سپس شیر را بریزید. این کار از سر رفتن شیر جلوگیری می‌کند.

3. روی فوم شیر کمی آب بپاشید

یک ترفند ساده برای جلوگیری از رفتن شیر این است که به محض اینکه فوم را دیدید که بالا می‌آید، مقداری آب روی آن بپاشید. این کار به شما کمک می‌کند از جوشیدن شیر جلوگیری کنید.

4. برای جلوگیری از سر رفتن شیر، از یک ظرف بزرگتر استفاده کنید

جوشاندن شیر یک کار روزانه است، اما برای اکثر ما جوشاندن شیر در ظرف کوچک و دم دستی عادت شده است و یکی از دلایلی که اغلب شیر از شیرجوش بیرون می‌ریزد همین است. بنابراین، بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری نسبت به مقدار شیری که گرم می‌کنید داشته باشد، این کار به شیر فضای زیادی می‌دهد تا هنگام گرم شدن جای کافی داشته باشد.

5. از یک کاردک چوبی استفاده کنید

یک راه ساده برای اطمینان از سرریز نشدن شیر این است که یک کفگیر چوبی را به صورت افقی بالای تابه قرار دهید. این ترفند واقعا به جلوگیری از سر رفتن غذا و شیر کمک می‌کند به این ترتیب که وقتی شیر بالا می‌آید و با کفگیر چوبی برخورد می‌کند، پایین برمی‌گردد.

6. مقدار خیلی کمی نمک اضافه کنید

یکی دیگر از روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سر رفتن شیر، افزودن مقداری نمک به شیر است، زیرا می‌تواند از بیش از حد جوشیدن شیر جلوگیری کند.

7. شیر را در فواصل منظم هم بزنید

راه آسان دیگر برای جلوگیری از سرریز شدن شیر، هم زدن آن در فواصل منظم است. این کار به توزیع یکنواخت گرما کمک می‌کند و از ایجاد نقاط خیلی داغ جلوگیری کرده و از سرریز شدن شیر جلوگیری می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا