ماشین‌ های لباسشویی هوشمند

قصد خرید یک ماشین لباسشویی جدید دارید و نمی‌دانید که مدل هوشمند برای‌تان مناسب است یا نه؟ خوب به صفحه درستی رسیده‌اید. ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم که چه ویژگی‌هایی یک ماشین لباسشویی را هوشمند می‌کند و آیا واقعا به یک دستگاه هوشمند نیاز دارید یا نه! در این مقاله به برخی از ویژگی‌ها و مزایای اصلی ماشین لباسشویی هوشمند نگاهی می‌اندازیم تا ببینیم واقعا چقدر مفید هستند. پس از اتمام این مقاله می‌توانید در مورد اینکه آیا واقعاً به لباسشویی هوشمند نیاز دارید یا نه تصمیم بگیرید.

ماشین لباسشویی هوشمند چیست؟

در حالی که ماشین‌های لباسشویی غیرهوشمند دارای ویژگی‌های هوشمندانه زیادی هستند، ماشین‌های لباسشویی هوشمندی که در اینجا در مورد آنها صحبت می‌کنیم، دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند به Wi-Fi خانه متصل شوند تا از برخی ویژگی‌های خاص بهره‌مند شوید. مهم‌ترین مزایای لباسشویی هوشمند به شرح زیر است:

1. کنترل شستشو از راه دور

با استفاده از اپلیکیشن همراه ماشین لباسشویی هوشمندتان، می‌توانید شروع یا توقف شستشو را با تلفن هوشمندتان انجام بدهید؛ خواه در طبقه بالا باشید و خواه در راه رفتن به محل کارتان!

2. نظارت بر روند شستشو

نحوه شستشوی خود را از طریق اپلیکیشن بررسی کنید و پس از پایان شستشو از آن مطلع شوید.

3. سازگاری با خانه هوشمند

برخی از ماشین‌های لباسشویی هوشمند با دستیارهای هوشمند مانند Amazon Alexa یا Google Assistant جفت می‌شوند، بنابراین می‌توانید برنامه‌های شستشو را با استفاده از صدای خود راه بیندازید.

4. ارائه اطلاعات تعمیر و نگهداری

اگر مشکلی در ماشین لباسشویی پیش بیاید، از طریق تلفن هوشمند متصل به دستگاه می‌توانید جزئیات هر گونه خطا را دریافت کنید. برخی حتی به شما کمک می‌کنند تا خودتان مشکل را حل کنید و نیاز به تماس با تکنسین نداشته باشید.

به کدام ویژگی‌ های لباسشویی هوشمند نیاز دارید؟

به کدام ویژگی‌ های لباسشویی هوشمند نیاز دارید؟

آیا هزینه کردن برای خرید ماشین لباسشویی هوشمند ارزشش را دارد یا به این ویژگی‌ها نیازی ندارید واقعا؟ درادامه ببینید:

1. ویژگی کنترل از راه دور

اگر از آن دست آدم هایی هستید که در زمان خاصی که خودتان خواب هستید یا در دسترس نیستید به هر دلیلی، ماشین لباسشویی را روشن می‌کنید، باید بگوییم که دستگاه هوشمند به درد شما می‌خورد.

مثلا شاید بیرون یا سر کار می‌روید و می‌خواهید برای زمانی که برمی‌گردید، شستشو انجام شود، یا مثلا می‌خواهید زمانی که اوج مصرف برق نیست دستگاه را روشن کنید ولی در آن زمان خانه نیستید. لباسشویی هوشمند به دادتان می‌رسد! حتی اگر برای ساعت خاصی اتمام کار لباسشویی را تنظیم کرده‌اید اما به دلایلی نمی‌توانید به موقع برسید می‌توانید دستگاه را متوقف کنید و آن را کمی بعد مجددا راه بیندازید.

آیا این ویژگی لباسشویی هوشمند به درد من می‌خورد؟

تعداد انگشت شماری از مواقع وجود دارد که امکان شروع یا توقف یک چرخه از دور واقعا ضروری باشد، در واقع غالب مواقع می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که لباسشویی زمان مناسبی کار کند و زمان مناسبی هم اتمام شستشو داشته باشد. حتی اگر یکی دو بار هم رخ بدهد که دیر به خانه برسید و لباس‌ها داخل دیگ شستشو بمانند، اتفاق خاصی نخواهد افتاد!

امتیاز میزان ضروری بودن این ویژگی: 2 از 10

2. بر روند شستشو نظارت داشته باشید

آیا برای‌تان پیش آمده که از یکی از اعضای خانواده بخواهید که لباسشویی را در ساعت خاصی روشن کند و حالا نمی‌دانید این کار را کرده است یا نه؟ با یک ماشین لباسشویی هوشمند می‌توانید با چک کردن دستگاه از طریق تلفن هوشمند متوجه شوید که چه مدت از زمان شستشو باقی مانده و زمان تخمینی اتمام کار چقدر است. همچنین می‌توانید زمانی که کار شستشو تمام شد، پیام هشدار دریافت کنید. به این ترتیب برای برنامه ریزی شستشو در زمان مناسب نیازی به هیچ کس نخواهید داشت.

امتیاز میزان ضروری بودن این ویژگی: 1 از 10

3. لباسشویی با خانه هوشمندتان سازگار می‌ شود

اکنون چند سازنده ماشین لباسشویی سازگاری الکسا و/یا دستیار گوگل را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک دستگاه سازگار (مانند Amazon Echo یا Google Home Mini) ماشین لباسشویی را با صدای خودتان (به جای داشتن دستیار هوشمند داخلی خود دستگاه) کنترل کنید. این ویژگی در لباسشویی‌های سامسونگ، ال‌جی، بوش، هوور و ویرپول و غیره دیده می‌شود.

امکان اتصال به خانه هوشمند همچنین به این معناست که می‌توانید آن را در «روال» خانه هوشمندتان قرار دهید، که به شما امکان می‌دهد با یک فرمان شفاهی مجموعه‌ای از اقدامات را به اجرا دربیاورید. برای مثال، دادن فرمان «شب بخیر» به دستیار هوشمند می‌تواند درها را قفل کند، چراغ‌ها را خاموش کند، ترموستات را پایین بیاورد و لباسشویی را روشن کند.

آیا به این ویژگی نیاز دارم؟

در حالی که کنترل وسایل با صدایتان جذاب به نظر می رسد، اما این واقعیت وجود دارد باید خودتان ماشین لباسشویی را بارگیری کنید و مواد شوینده را بریزید و لباس‌ها را پهن کنید. در واقع بار چندان زیادی هم از روی دوش شما کم نمی‌کند.

امتیاز میزان ضروری بودن این ویژگی: 3 از 10

4. تعمیر ماشین لباسشویی هوشمند

تعمیر ماشین لباسشویی هوشمند

اگر تا به حال برای تان پیش آمده که از یک تکنسین بخواهید لباسشویی تان را تعمیر کند و بعد متوجه شده اید که خودتان هم می‌توانستید این کار را انجام دهید، ماشین لباسشویی هوشمند می‌تواند در وقت و پول شما صرفه جویی کند.

هنگامی که مشکلی برای دستگاه پیش می‌آید، اپلیکیشن همراه ماشین لباسشویی شما ممکن است بتواند کمک تان کند تا مشکل را تشخیص دهید (یا حتی به شما اطلاع دهد که چه زمانی آن را به دست متخصصان بسپارید).

آیا به این ویژگی نیاز دارم؟

مطلع شدن از مشکلی مانند فیلتر مسدود شده، قبل از اینکه بدتر شود، یک ویژگی بسیار مفید است، نکات عیب یابی هم به شما کمک می‌کند تا خودتان مشکل را برطرف کنید.

اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای یک دفترچه راهنمای فیزیکی یا دیجیتالی هستند که احتمالاً راهنمایی مشابهی را ارائه می‌دهد و یک سرچ ساده در گوگل هم معمولا معنای هر کد خطا را به همراه نحوه برطرف کردن آن در اختیارتان می گذارد. به علاوه، با بررسی لباسشویی به طور منظم می ‌توانید مانع بسیاری از مشکلات شوید.

امتیاز ضروری بودن این ویژگی: 4 از 10

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله جدیدترین فناوری های ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

آیا لازم است که یک ماشین لباسشویی هوشمند بخرم؟

در حالی که متوجه خواهید شد که ویژگی‌های اضافی یک ماشین لباسشویی هوشمند مزایای قابل توجهی برای زندگی شما ندارد، باز هم ممکن است مطابق با سبک زندگی‌‌تان بد نباشد هزینه اضافی پرداخت کنید و یک دستگاه هوشمند بخرید. این موضوع تماما به خودتان بستگی دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا