5 نکته خواندنی درباره خانه هوشمند که تا به حال نشنیده‌ اید!

آیا می‌دانستید که خانه های هوشمند غالبا «خانه‌های آینده» نامیده می‌شوند؟ و هدف اصلی آنها، ساده و راحت کردن زندگی شماست؟ احتمالا این موارد را می‌دانستید، اما در رابطه با خانه هوشمند چیزهای زیادی وجود دارد که احتمالا تا به حال نشنیده‌اید.

نکاتی در مورد خانه های هوشمند

در این نوشتار 5 مورد از جالب‌ترین حقایق را در رابطه با خانه هوشمند خواهید یافت.

1. زمان زیادی از ساخت اولین خانه‌ های هوشمند می‌گذرد

احتمالا فکر می‌کنید مفهوم خانه هوشمند نسبتا جدید است، نه؟ البته تا حدی! 10 سال پیش لوازم خانگی هوشمند وارد بازار شده بودند اما داشتن آنها در خانه بسیار نادر بود. امروزه داشتن یک جفت لامپ هوشمند زیبا یا هر وسیله هوشمند دیگری در خانه بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

با این حال، علی‌رغم آنچه ممکن است فکر کنید، اولین محصولات هوشمند بین سال‌های 1966 و 1967 ساخته شده‌اند. آنها ECHO IV و کامپیوتر آشپزخانه نامیده می‌شدند. اکو آی وی به کنترل ساعت های دیجیتال و تنظیم تهویه مطبوع کمک می‌کرد (بله، در آن زمان!). دیگری، کامپیوتر آشپزخانه، به قیمت 10000 دلار عرضه می‌شد، وزنی در حدود 45 کیلوگرم داشت و می‌توانست برای ذخیره دستور پخت استفاده شود. ما عمداً می‌گوییم “می‌توانست” زیرا این گجت آینده نگر موفقیت چندانی به دست نیاورد. طبق گزارش‌ها، حتی یک کامپیوتر آشپزخانه هم فروخته نشد…!

2. می‌ توان دستگاه‌ های «معمولی» را به هوشمند تبدیل کرد

می‌ توان دستگاه‌ های «معمولی» را به هوشمند تبدیل کرد

بله، چنین چیزی در واقع امکان پذیر است و بدان معناست که شما لزوماً نیازی به خرید انبوهی از وسایل هوشمند ندارید تا خانه را به یک خانه هوشمند تبدیل کنید. تنها با یک دوشاخه هوشمند، مانند Hombli Smart Socket DUO، دستگاه‌های «معمولی» را با روشی سریع و آسان هوشمند می‌کنید.

چگونه؟ سیم دستگاه خود را به سوکت هوشمند وصل کنید. پس از آن، می‌توانید آن را با گوشی هوشمند مدیریت کنید. برای مثال، یک تایمر یا تایم فریم تنظیم کنید تا اتوی شما پس از 10 دقیقه به طور خودکار خاموش شود. یا به چراغ های معمولی این وظیفه را بدهید که به محض ورود به خانه روشن شوند.

3. دستگاه های خانه هوشمند دوست دارند با هم متحد شوند

چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که دستگاه های خانه هوشمند شما برای کار با هم طراحی شده اند. آنها خیلی خوب تیم می‌شوند. انجام این کار برای‌شان بسیار آسان است، زیرا همه آنها به اینترنت و اغلب به یک پلت فرم وای فای متصل هستند

بنابراین به جای “خانه هوشمند” می‌توانید آن را “خانه متصل” نیز بنامید. آیا می‌خواهید چراغ های اتاق نشیمن و اتاق خواب را همزمان روشن کنید؟ یا آنهایی که در راهرو هستند، بعد از اینکه دوربین امنیتی هوشمند شما حرکت را تشخیص داد روشن شوند؟ با کمی کمک از یک برنامه خانه هوشمند، راه اندازی دستگاه ها و اتصال آنها به یکدیگر در چند ثانیه انجام می‌شود. حتی زمانی که برندهای مختلفی از لوازم خانگی هوشمند را داشته باشید.

4. خانه هوشمند باعث صرفه جویی در هزینه می‌ شود

خانه هوشمند باعث صرفه جویی در هزینه می‌ شود

چراغ‌های هوشمند با چراغ‌های ال‌ای‌دی کار می‌کنند که نسبت به لامپ‌های کلاسیک کم‌مصرف یا لامپ‌های هالوژنی، در مصرف انرژی بسیار کارآمدتر هستند. وقتی از خانه دور هستید، چراغ‌هایتان به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. حتی می‌توانید مطمئن شوید که فقط دو لامپ از پنج لامپ به طور خودکار با نیمی از قدرت روشن شوند. به این ترتیب نه تنها زندگی برای شما راحت تر می‌شود، بلکه هزینه‌تان هم کاهش می‌یابد. در واقع قبض انرژی شما (بسیار) کمتر خواهد بود.

5. خانه هوشمند واقعا با “یادگیری ماشینی” هوشمند می‌ شود

سوکت هوشمند شما فقط با گوشی هوشمندتان روشن می‌شود. زنگ درب هوشمند در هر کجا که هستید، فوراً به شما نشان می‌دهد که چه کسی پشت در است. همه اینها با استفاده از اینترنت کار می‌کنند. اما لوازم خانگی هوشمند به‌طور خودکار «هوشمند» نمی‌شوند فقط به این دلیل که به اینترنت وصل هستند، درست است؟ در حالی که نظرات ممکن است متفاوت باشد، می‌توان گفت دستگاه های هوشمند تنها زمانی واقعا هوشمند می‌شوند که قادر به تفکر، تصمیم گیری و یادگیری باشند.

تکنیکی به نام “یادگیری ماشینی” در واقع این امکان را فراهم می‌کند. یادگیری ماشینی شکلی از هوش مصنوعی (AI) است و با هدف ساختن سیستم‌هایی است که می‌توانند از داده‌های پردازش شده برای بهبود عملکرد یاد بگیرند. بر اساس داده‌های کاربر، لامپ‌های هوشمند شما یاد می‌گیرند که مثلاً باید ساعت ۷ صبح در یک روز هفته روشن شوند.

آنها این عمل را بدون نیاز به تنظیم دستی انجام می‌دهند، اما آیا آنقدر مهربان خواهند بود که به شما اجازه دهند در تعطیلات آخر هفته بخوابید؟ البته که هنوز به آنجا نرسیده‌ایم اما راه زیادی هم باقی نمانده است!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا