3 نکته مهم در نگهداری از لباسشویی که غالب افراد رعایت نمی‌ کنند!

بیایید صادق باشیم، ماشین لباسشویی‌ها غالبا تحت فشار زیادی هستند. بسیاری از ما دیگ شستشو را بیش از حد پر می‌کنیم یا گاهی به خاطر شستن یکی دو تکه لباس که شستن‌شان به تنهایی ضرورتی هم ندارد، لباسشویی را روشن می‌کنید. با این حال، وقت آن رسیده است که با احترام بیشتری با ماشین لباسشویی، این وسیله پرکاربرد خانه، رفتار کنیم.

نکات نگهداری از لباسشویی

کمی به فرایند کار فکر کنید! ماشین لباسشویی در واقع طوری طراحی شده است که با سرعت زیادی بچرخد آن هم در شرایطی که لباس‌های خیس سنگین‌تر هم شده‌اند. بنابراین فشار زیادی روی این دستگاه در هنگام شستشو وارد می‌شود. از این رو ضرورت دارد که برخی نکات ابتدایی را رعایت کنید تا دست کم دستگاه‌تان عمر طولانی‌تری داشته باشد و وقتی از آن استفاده می‌کنید، در بهینه‌ترین حالت ممکن باشد.

۱. حتما از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید

این مورد، ساده به نظر می‌رسد اما برای به حداقل رساندن آسیب به دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر ماشین لباسشویی کاملا روی زمین تراز نباشد، بسیار بیشتر از آنچه که باید تکان می‌خورد، می‌لرزد و حتی راه می‌رود! این روند منجر به شل شدن و فرسوده شدن قطعات می‌شود و در نهایت انرژی به جای شستن لباس، صرف حرکت کردن ماشین لباسشویی می‌شود. نتیجه چیست؟ دستگاهی که با سرعت بالایی به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

برای پیشگیری از روی دادن این عواقب ناخوشایند. برخی از ماشین‌ها دارای پایه‌های خود تراز هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به تنظیم پایه دارند. در صورتی که تراز کردن ماشین لباسشویی از عهده خودتان برنمی‌آید، حتما از یک نفر برای این کار کمک بگیرید اما ابدا در این رابطه اهمال نکنید!

۲. ماشین لباسشویی را تمیز نگه دارید!

ماشین لباسشویی را تمیز نگه دارید!

بیایید به کابین دوش یا وان حمام فکر کنیم. با گذشت زمان، آب و صابون جرم ناخوشایندی روی دیواره‌ها ایجاد می‌کنند و اگر به طور منظم تمیز نشود، شاهد یک آشفتگی ناگوار و بد خواهیم بود. لباسشویی هم دقیقا در چنین شرایطی قرار دارد. به مرور زمان، صابون، نرم کننده، کثیفی، پرز و هر چیز دیگری جرم و کثیفی در این دستگاه ایجاد می‌کند.

به همین دلیل است که لباسشویی باید مرتب تمیز شود. اینطور فکر کنید: اگر نمی‌خواهید در فضایی کثیف حمام کنید، اجازه ندهید لباس‌هایتان هم در چنین فضایی حمام کنند.

برای تمیز کردن لباسشویی می‌توانید از قرص‌های پاک‌کننده استفاده کنید یا می‌توانید حدود 3 تا 4 فنجان سرکه سفید و ½ فنجان جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و داخل لباسشویی بریزید. در هر دو مورد، از آب گرم استفاده کنید و یک چرخه دستگاه را در حالی که خالی است اجرا کنید.

۳. مطمئن شوید که شیلنگ آب در شرایط خوبی است

به طور کلی شیلنگ لباسشویی معمولا 4 تا 5 سال عمر می‌کند و دیر یا زود فرسوده می‌شود. درست مانند بررسی شیلنگ رادیاتور خودرو برای احتمال وجود نشتی، بررسی شیلنگ ماشین لباسشویی برای اطمینان از عدم وجود نشتی یا پارگی و فرسودگی ضرورت دارد. نادیده گرفتن برخی علائم هشدار دهنده می‌تواند منجر به آسیب‌های هزینه بر شود، از جمله نیاز به تعویض خود دستگاه و تعمیر آسیبی که نشت آب ماشین لباسشویی به آشپزخانه زده است.

بهترین کار این است که زمان تعویض شیلنگ لباسشویی نوع با کیفیت بالا را انتخاب کنید که کارخانه سازنده دستگاه توصیه می‌کند. همه شیلنگ‌ها برای همه مدل‌های لباسشویی مناسب نیستند و همه شیلنگ‌های فلزی با کیفیت تولید نمی‌شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا