ساده ترین روش خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی

دستشویی می بایست به طور مرتب و با روشهای صحیح نظافت و شستشو شود چرا که در غیر این صورت به مرور فضای دستشویی بوی ناخوشایندی خواهد گرفت که با هیچ روشی هم قابل رفع نیست. در این نوشتار روش خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی را در اختیار شما قرار داده ایم. با هوم نگار همراه باشید!

روش های خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی

ساده ترین روش های خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی عبارتند از:

استفاده از سیفون

یکی از دلایل بوی ناخوشایند توالت فرنگی، فراموش کردن استفاده از سیفون است. قبل از خروج از سرویس بهداشتی، حتما سیفون را بکشید.اگر سیفون توالت فرنگی کار شستشو را به درستی انجام نمی دهد، بهتر است آن را تعمیر کنید چرا که نقش بسیار مهمی در حفظ نظافت آن دارد.

دقت کنید که تهویه فضا به درستی انجام شود

در صورتی که سرویس بهداشتی شما فاقد تهویه مناسب یا پنجره باشد، انتشار بوی بد در فضا طبیعی است. بهتر است یک تهویه متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی خود برای گردش و انتقال هوا به بیرون نصب کنید.

از خوشبو کننده های مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید

این مورد بعد از موارد قبلی اهمیت پیدا می کند. در واقع اگر نظافت به درستی انجام نشود، ستفاده از خوشبو کننده هم فایده ای ندارد. به هر روی استفاده از خوشبو کننده راه موثری برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی است، حتی اگر سرویس بهداشتی همیشه تمیز است باز هم از خوشبو کننده هوا استفاده کنید اما در انتخاب رایحه آن دقت کنید تا نتیجه بدتر از آن چیزی که انتظارش را داشتید نشود.

گل و گیاه داخل سرویس بهداشتی قرار دهید

استفاده از گل و گیاه علاوه بر پاکیزگی محیط، فضای زیبایی را ایجاد می کند. اگر سرویس بهداشتی شما دارای فضای کافی است، بهتر است استفاده از گیاهان و گل های خوشبو را مد نظر داشته باشید. در صورتی که نمی دانید چه گیاهی در دستشویی قرار دهید، مطالعه مقاله گیاهان مناسب دستشویی را توصیه می کنیم.

قرص ضدعفونی کننده

یکی از روشهای موثر در رفع بوی بد توالت فرنگی، استفاده از قرص های ضدعفونی کننده است. این قرص ها نه تنها بوی نامطبوع را از بین می برند، بلکه موجب ضد عفونی شدن کاسه توالت هم می شوند. توجه داشته باشید که در مصرف این قرص ها زیاده روی نکنید زیرا به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارند به مرور باعث ایجاد لک در توالت فرنگی می شوند.

فضای سرویس بهداشتی را خنک نگه دارید

فضای سرویس بهداشتی را خنک نگه دارید

چنانچه طبیعی به نظر می رسد، گرم بودن هوای سرویس بهداشتی بوی نامطبوع را تشدید می کند. در صورت داشتن شوفاژ، آن را خاموش کنید و اگر سرویس بهداشتی دارای پنجره است آن را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

از جوش شیرین برای رفع بوی بد استفاده کنید

باز هم جوش شیرین همه کاره! یک ظرف کوچک جوش شیرین تاثیر بسیار زیادی در رفع بوی نامطبوع سرویس بهداشتی دارد. مقداری جوش شیرین را در یک ظرف کوچک بریزید و داخل سرویس بهداشتی قرار دهید تا بوی نامطبوع را به خود جذب کند. خواهید دید که بوی ناخوشایند دستشویی دود شده و از بین می رود.

یکی از کاربردهای جوش شیرین در نظافت منزل، از بین بردن بوی بد و نامطبوع است.

قدرت سرکه سفید را نادیده نگیرید

سرکه سفید هم توانایی جذب انواع بوهای نامطبوع را دارد. مانند جوش شیرین، سرکه را در یک ظرف ریخته و در سرویس بهداشتی بگذارید. هر چند وقت یک بار سرکه درون ظرف را عوض کنید تا کماکان این ترفند برای تان کار کند!

سرکه و آب لیمو در حذف بوی بد معجزه می کنند

برای انجام این ترفند خوشبو نگه داشتن سوریس بهداشتی سرکه و آب لیمو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. سپس با اسپری کردن این ترکیب در سرویس بهداشتی، بوی نامطبوع را از بین ببرید.

عود و شمع های معطر در دستشویی روشن کنید

عود و شمع های معطر داخل دستشویی روشن کنید

استفاده ازشمع های معطر برای از بین بردن بوی نامطبوع دستشویی و در واقع خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی بسیار مفید است. عود علاوه بر رفع بوی بد، انرژی خوبی در فضای سرویس بهداشتی ایجاد می کند و شمع هم در کنار جنبه زیبایی که دارد، بوی ناخوشایند را رفع می کند.

استفاده از کبریت برای رفع بوی بد دستشویی

شاید تا کنون به کاربرد چوب کبریت در رفع بوی نامطبوع توجه نکرده باشید یا اصلا چیزی هم در مورداین ترفند نشنیده باشید.برای از بین بردن بوی ناخوشایند دستشویی، چند چوب کبریت را روشن کرده و بعد خاموش کنید. گوگرد حاصل از سوختن چوب کبریت، به سرعت بوی نامطبوع را جذب کرده و از بین می برد. این ترفند بهترین راه خوشبو نگه داشتن سرویس بهداشتی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا