با این راهکارها هم بوی بد رو از بین ببر و هم خونه ت رو حسابی خوشبو کن!

رایحه مناسب می تواند فورا احساس طراوت، تمیزی و لذت به فضا بدهد. در حالی که هزاران محصول در فروشگاه وجود دارد که می تواند به این هدف کمک کند، خوشبو کننده های خانگی می توانند گزینه های بهتری باشند. جایگزین های خانگی محصولات تجاری روشی ساده برای خوشبو کردن فضا به روش طبیعی ارائه می دهند. با استفاده از تعداد انگشت شماری از مواد خانگی و اسانس ها می توانید رایحه های طبیعی در خانه ایجاد کنید که هم به از بین بردن بوها و هم پخش رایحه های دلپذیر کمک می کند. این حذف کننده های بو و دستور العمل های عطر خانگی را برای ایجاد فضایی با بوی خوش امتحان کنید.

خوشبو کردن خانه با مواد طبیعی

فهرست زیر برخی از بهترین ترکیب ها برای خوشبو کردن خانه هستند:

1. اسپری لیمو ریحان

اسپری خوشبو کننده لیمو و ریحان

اتاق ها را با رایحه خوش لیمو و ریحان شاداب کنید. برای ایجاد یک اسپری خوشبو کننده خانگی، با جوشاندن ¾ فنجان آب در یک قابلمه یا کتری چای کارتان را شروع کنید. چهار قاشق غذاخوری ریحان خشک اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد. یک قیف را با فیلتر قهوه بپوشانید و آن را در دهانه یک بطری اسپری قرار دهید.

مخلوط ریحان و آب را با احتیاط از طریق فیلتر داخل بطری بریزید تا گیاهان جدا شوند، سپس فیلتر را دور بریزید. ¾ فنجان آب مقطر، یک قاشق غذاخوری الکل و پنج قطره اسانس لیمو را به بطری اضافه کنید. روی بطری اسپری عنوان و ترکیباتش را بنویسید و تکان دهید تا مخلوط ترکیب شود. هر بار که لازم بود این حذف کننده بو را در گوشه و کنار اتاق اسپری کنید.

2. خوشبو کننده خانگی با روغن بچه

با روغن بچه هم می توان یک اسپرس خوشبو کننده خوب درست کرد. یک قاشق چای خوری از اسانس مورد علاقه خود را (هر عطری موثر خواهد بود) به یک ظرف شیشه ای کوچک اضافه کنید و بقیه را با روغن بچه پر کنید. اگر از یک ظرف بزرگ استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد اسانس بیشتریاضافه کنید. چوب های پخش کننده بوی حصیری را داخل ظرف قرار دهید و به آرامی مخلوط را هم بزنید. پخش کننده بو را روی یک میز قرار دهید تا فضا را با عطر پر کند.

3. اسپری لینن

این اسپری خانگی حوله ها، ملافه ها، لباس ها و مبلمان دارای روکش پارچه ای را خوشبو می کند. یک قاشق غذاخوری الکل را در یک بطری اسپری قابل استفاده مجدد بریزید. 35 قطره اسانس اضافه کنید (در صورت تمایل می توانید از ترکیبی از رایحه ها استفاده کنید)، سپس بطری را با آب مقطر پر کنید. درب بطری اسپری را ببندید و تکان دهید تا خوب مخلوط شود. اسپری خوشبو کننده تان آماده است!

4. خوشبو کننده فرش

این خوشبوکننده فرش خانگی را برای از بین بردن بوهای ماندگار از کف خانه امتحان کنید. با مخلوط کردن یک فنجان جوش شیرین و 1/2 فنجان نشاسته ذرت در یک کاسه متوسط شروع کنید. پنج قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

از یک قیف برای ریختن مخلوط در شیشه میسون استفاده کنید. با استفاده از چکش و میخ سوراخ های کوچکی در درب آن ایجاد کنید، سپس درب را سر جایش بگذارید. مخلوط را در صورت نیاز به آرامی روی فرش بپاشید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. بعد از گذشت این زمان جاروبرقی بکشید.

5. خوشبوکننده روی اجاق گاز!

این دستور ساده را دنبال کنید تا به سرعت خانه تان با عطرهای گرم و دلپذیر پر شود. یک پرتقال را برش بزنید و به همراه یک مشت کوچک میخک و چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید. آب را اضافه کنید تا روی مواد بپوشد و چند ساعت روی اجاق بگذارید تا عطر خوشش همه جا را بگیرد!

6. ژل خوشبو کننده

یک فنجان آب را در یک قابلمه متوسط به جوش بیاورید. چهار بسته ژلاتین بدون طعم را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. یک قاشق چایخوری از هر روغن معطر یا اسانسی که دوست دارید را اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید یک قطره رنگ خوراکی اضافه کنید تا کمی رنگ به آن اضافه شود.

سپس در یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط کرده و هم بزنید. مخلوط را در شیشه های کوچک شیشه ای بریزید و بگذارید خنک و جامد شود. شیشه ها را بدون درب روی میز قرار دهید. مخلوط ژلاتین با خشک شدن به آرامی عطر را آزاد می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا