خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی با 10 ترفند کاربردی

حمام و دستشویی به راحتی نم و انواع بوهای نامطبوع را به خود می‌گیرند. با این حال، خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی کار غیرممکنی نیست. با تمیز نگه داشتن حمام، انجام چند نکته و ترفند، و افزودن برخی مواد خوشبو کننده، می‌توانید فضا را تا حد امکان خوشبو نگه دارید. با ما در این نوشتار همراه باشید تا برخی نکات کاربردی را برای خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی در اختیارتان قرار دهیم.

راهکارهای خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی

واقعیت این است که هیچ چیز به اندازه نظافت منظم هر فضایی به خوشبو ماندن آن کمک نمی‌کند. با این حال برخی نکات و ترفندها نیز اثرگذار هستند که در زیر می‌بینید:

از یک دیفیوزر کوچک استفاده کنید

دیفیوزر دستگاه کوچکی است که بوها را از طریق گرما، هوای فشرده یا اولتراسونیک در هوا آزاد می‌کند. این دستگاه معمولاً با اسانس پر می‌شود و بویی فوق‌العاده در فضا پخش می‌کند.

برای خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی از پک های خوشبو کننده استفاده کنید

برای ماندگاری بوی خوش در فضای دستشویی، یک پک خوشبوکننده را امتحان کنید. پک‌های عطری معمولاً با دانه‌های معطر پر می‌شوند. آنها کوچک هستند و به راحتی در هر قسمتی از فضا قرار می‌گیرند، بنابراین می‌توانید بسته را در نقاط مختلف حمام قرار دهید. این بسته‌های معطر غالبا تا 9 ماه ماندگاری دارند و بوی خوشی به فضا می‌دهند.

حواس‌تان به حوله‌ ها باشد

یکی از بزرگ‌ترین عوامل بوی بد حمام، حوله‌های مرطوب و شسته نشده هستند. وقتی حوله‌های شیک و پیک در حالی که هنوز مرطوب هستند، داخل حمام می‌مانند، بوی بدی ایجاد می‌کنند. همیشه حوله‌ها را جلوی آفتاب آویزان کنید تا خشک شوند. اگر حتی کمی مرطوب هستند، آنها را تا نکنید و داخل قفسه حمام قرار ندهید. حوله‌ها را به طور منظم بشویید.

از صابون‌ های معطر مورد علاقه‌تان استفاده کنید

هنگام خرید برخی از مواد شوینده مثل مایع دستشویی، شامپو بدن یا صابون که در حمام استفاده می‌کنید، می‌توانید به دنبال موارد دارای بوی تند باشید تا بدون اینکه کار خاصی کرده باشید، حمام و دستشویی بوی خوبی بگیرند.

استفاده از صابون‌های معطر مورد علاقه‌تان (که به نوبه خود عطر خوشی به حمام می‌دهند) یک راه آسان برای حفظ بوی خوش در حمام است.

هر زمانی که می‌ توانید نظافت را انجام دهید

هر زمانی که می‌ توانید نظافت را انجام دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ایجاد بو در حمام و دستشویی تمیز کردن مرتب این فضاهاست. حتی اگر به سادگی پاک کردن سینک دستشویی به صورت یک روز در میان باشد، کمی تمیزکاری می‌تواند کمک زیادی به تمیز و خوشبو ماندن فضا کند. همچنین توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار کاسه توالت را حسابی بسابید.

از تهویه هوای داخل حمام و دستشویی مطمئن شوید

بعد از هر دوش یا حمام طولانی، پنجره‌های حمام را باز کنید (اگر دارید) و اجازه دهید حدود 10-15 دقیقه هوای داخل تهویه شود. انجام این کار فضای کوچک حمام را از شر رطوبت اضافی، که یکی از بزرگ ترین عوامل ایجاد بوی بد است، خلاص و هوای تازه‌ای را در فضا ایجاد می‌کند – اگر پنجره ندارید حتما هواکش را مدتی روشن بگذارید. در مورد دستشویی هم هر بار که آن را شستشو می‌دهید، اگر پنجره دارد آن را باز بگذارید تا هوا حسابی عوض شود.

یک جاذب بو و رطوبت تهیه کنید

با استفاده از جاذب بو و رطوبت در حمام و دستشویی، دو تیر با یک نشان خواهید زد. این محصول کوچک و مقرون به صرفه رطوبت را به دام می‌اندازد و بو را معمولاً از طریق دانه‌های زغال چوب جذب می‌کند.

اگرچه جاذب رطوبت زیباترین محصول برای خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی نیست، اما راه حلی عالی برای فضاهایی است که احتمال ماندگاری رطوبت در آنها بالاست.

برای خوشبو نگه داشتن حمام و دستشویی از گیاهان استفاده کنید

وقتی صحبت از خوشبو کردن حمام و دستشویی به میان می‌آید، استفاده از گیاهان خوشبو در دستشویی هم ایده‌ای خوب و منحصر به فرد است. اگر پنجره دارید، گیاهان معطری مانند اسطوخودوس را لبه آن قرار بدهید. همچنین می‌توانید از دسته‌های گل خشک شده در گلدان استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا به روشویی بدهید.

از مواد شوینده یا نرم کننده پارچه در مخزن توالت استفاده کنید

کاسه توالت فرنگی می‌تواند یکی از مکان‌های بسیار بدبو باشد. با این حال، راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد آن وجود دارد. این ترفند را برای خوشبو نگه داشتن دستشویی امتحان کنید: کمی مایع لباسشویی معطر یا نرم کننده لباس را در مخزن سیفون توالت بریزید. حالا، هر زمان که سیفون را می‌کشید، آب معطر داخل کاسه رها می‌شود و عطر خوشی را در فضا پراکنده می‌کند.

فراموش نکنید که سطل زباله را زود به زود خالی کنید

عامل دیگر بوی بد حمام و دستشویی، سطل زباله است. اما خوشبختانه، مبارزه با بوی سطل زباله در حمام آسان است. اولین قدم این است که سطل زباله را مرتباً خالی کنید، حتی اگر کاملا پر نشده نباشد. ماندن دستمال‌های مرطوب بوی بدی در فضا ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، وقتی سطل زباله را مجددا سر جای خود می‌گذارید، چند قطره از اسانس مورد علاقه‌تان را در سطل زباله و کیسه خالی بریزید. هر زمان که در سطل باز شود، عطر خوبی در فضا پخش می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا