گیاهان مناسب دستشویی های تاریک که نور طبیعی ندارن!

نگهداری گل و گیاه همواره جنب مهمی از زندگی ما ایرانیان بوده است. البته باید بگوییم که این موضوع با آپارتمانی شدن خانه ها وجهه پررنگ تری به خود گرفته است چرا که با همان چند گلدان می توان فضایی بسیار زیبا و دلنشین خلق کرد و انرژی فضا را تا حد زیادی بهبود داد.

گیاهان مناسب دستشویی های تاریک

در سال های اخیر که بحث دیزاین دستشویی و حمام هم جای خود را به خوبی بین طرفداران مد و دکوراسیون پیدا کرده است، قرار دادن گیل و گیاه در دستشویی هم حسابی پرطرفدار شده است. اما سوال اینجاست: چه گیاهانی به درد قرار دادن در دستشویی می‌خورند؟ پاسخ این سوال به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که دستشویی تان مور کافی نداشته باشد! در این نوشتار به گیاهان مناسب دستشویی های تاریک پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید!

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مناسب دستشویی

یکی از بهترین گیاهانی که برای دستشویی تاریک بسیار مناسب محسوب می شود سانسوریا هست که به زبان مادرشوهر هم شهرت دارد. این گیاه بسیار مقاوم است و می‌تواند در نور کم هم حتی به بهترین شکل ممکن رشد کند. برگ های عمودی و بلند سانسوریا از الگوهای خاص و زیبایی برخوردارند و میتوانند هر فضایی را زیبا جلوه ببدهند، خواه فضای پذیرایی باشد و خواه حمام و دستشویی

شایان ذکر است که سانسوریا خاصیت تصفیه کنندگی بالایی دارد و شما میتونید با وجود این گیاه به پاکسازی هوای محیط دستشویی هم کمک شایانی کنید.

زاموفیلیا مناسب دستشویی های تاریک و بدون نور

یکی دیگر از گیاهان مناسب دستشویی های تاریک گیاه زاموفیلیاست، البته که شاید شما تا به الان این گیاه زیبا و خاص را برای تزیین فضاهایی مثل پذیرایی استفاده می کردید اما بد نیست بدانید که این گیاه بسیار مقاوم است و می تواند در شرایط خاصی مثل فضای بی نور دستشویی هم به خوبی رشد کند و با برگ های براق و سبز تیره ای که دارد به فضا زیبایی خاص و منحصر به فردی ببخشد. در اصل زاموفیلیا یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است. بنابراین می تواند یک انتخاب بسیار عالی و ایده آل برای سرویس بهداشتی باشد.

اسپاتی فیلموم یا گل چمچمه ای

می رسیم به گیاه بعدی یعنی اسپاتی فیلوم زیبا که چون رطوبت را دوست دارد می تواند در فضای دستشویی و حمام به خوبی رشد کند. گل های ظریف و زیبای این گیاه بین برگ های سبز تیره و براقش ظاهر شده و جذابیت خاص و ویژه ای به آن م بخشند. هرچند برگ های این گیاه به حدی زیبا هستند که گل بدهند یا ندهند باز هم زیبایی خاصی را به خانه تان اضافه می‌کنند.

اسپاتی فیلوم یا نیلوفر صلح می تواند تا حد بسیار زیادی کم نوری را تحمل کند اما در صورت نور گیر بودن فضا هم نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد. از دیگر مزایای این گیاه آپارتمانی زیبا این است که هوا به خوبی تصفیه می کند و آلاینده ها را از بین می برد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا