علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز

جرقه زدن دائم فندک اجاق گاز ایرادی آزاردهنده است که می‌تواند در اثر یک مشکل ساده یا به دلیل وجود نقص فنی در این دستگاه رخ بدهد. در مقاله حاضر به دلایل جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید.

چرا اجاق گاز مدام جرقه می زند؟

جرقه زدن فندک گاز می‌تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

  • درپوش های شعله جرم گرفته اند
  • سوزنی فندک کثیف شده است
  • جرقه زن فندک نم گرفته است
  • ماژول جرقه دچار نقص شده است
  • فند کاملا خراب است و باید تعویض شود

این موارد از جمله شایعترین دلایل جرقه زدن یکسره فندک گاز هستند. رفع برخی از این موارد ساده است و خودتان هم می‌توانید اقدام به رفع آنها کنید. در مقابل، برای برخی دیگر لازم است که یک تکنسین تعمیر اجاق گاز به بررسی دستگاه‌تان و تعمیر آن بپردازد.

رفع مشکل جرقه زدن اجاق گاز

برای عیب یابی اجاق گاز و رفع مشکل جرقه زدن آن، به صورت زیر عمل کنید:

کلاهک شعله را خشک کنید

چنانچه گفتیم یکی از دلایل جرقه زدن فندک اجاق گاز، رطوبت است. برای اینکه رطوبت را از بین ببرید، کلاهک شعله را بردارید و بگذارد در معرض هوا بماند تا به طور کامل نم آن کشیده شود. همچنین می‌توانید به کمک سشوار یا هوله کلاهک را خوب خشک کنید. با این حال، قرار دادن آن در معرض هوا بهترین روش گرفتن رطوبت اضافی است البته در صورتی که زمان کافی دارید.

خرده‌ های غذا را حذف کنید

خرده‌های ریز غذا ممکن است مسیر فندک یا شیر کنترل را مسدود کرده باشند. برای رفع انسداد می‌توانید از یک سوزن ریز استفاده کنید. اگر علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق همین باشد، بعد از رفع انسداد مشکل برطرف خواهد شد.

کلاهک شعله را درست سر جایش قرار بدهید

یکی از ساده‌ترین دلایل جرقه زدن فندک به طور یکسره همین عدم جایگیری صحیح کلاهک است. زمانی که گاز سرد شد، کلاهک را بردارید و به درستی در جای خود قرار بدهید. این مورد می‌تواند علت روشن نماندن شعله اجاق گاز هم باشد.

نظافت کامل همه قسمت‌ های اجاق

نظافت کامل همه قسمت‌ های اجاق

برای رفع مشکل جرقه زدن مداوم فندک، قسمت‌های مختلف اجاق گاز را به دقت تمیز کنید تا هر چه جرم و آلودگی که وجود دارد و ممکن است علت جرقه زدن باشد، برطرف شود. تمیز کردن اجاق گاز به بهبود عملکرد دستگاه نیز کمک بسیاری می‌کند.

کلام پایانی

در صورتی که هر یک از این موارد قیدشده در این نوشتار را انجام دادید اما مشکل جرقه زدن دائمی فندک برطرف نشد، احتمالا نقص فنی وجود دارد و باید از یک تکنسین ماهر بخواهید که به بررسی مشکل بپردازد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا