6 علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی

در کارهای خانه داری هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که لباسها را از ماشین لباسشویی خارج کنیم  متوجه شویم که لباس ها آنطوری که باید تمیز نشده اند. اما علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست. خوشبختانه این مشکل می تواند ناشی از یک ایراد ساده باشد که توسط خودتان هم به راحتی برطرف می شود.  

دلایل تمیز نشستن ماشین لباسشویی

در برخی موارد هم احتمال نقص فنی وجود دارد که در این صورت یک نفر که دانش فنی دارد باید دستگاه شما را بررسی و تعمیر کند. 6 علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی را در این مطلب خواهید یافت. با هوم نگار همراه باشید.

دیگ شستشو بیش از اندازه پر شده است

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی باعث می‌شود که لباس‌ها نتوانند آزادانه در داخل دیگ حرکت کنند و مواد شوینده نمی‌توانند به طور موثر برای از بین بردن کثیفی و لکه‌ها گردش کنند. بنابراین توصیه می شود مطابق با حجم لباسشویی تان دیگ شستشو را پر کنید. گفته می شود که خالی بودن یک سوم فضای دیگ برای عملکرد ایده آل دستگاه مناسب است.

مواد شوینده کافی نبوده است

استفاده نکردن از مواد شوینده کافی می تواند به این معنی باشد که لباس های شما به درستی تمیز نمی شوند. اطمینان حاصل کنید که کشوی مواد شوینده را تا خط مشخص شده در سطح داخلی کشو پر می کنید، یا اگر از یک توپ شستشو استفاده می کنید، مطمئن شوید که تا خط اندازه گیری صحیح در قسمت بیرونی توپ پر شده است.

اگر مطمئن نیستید دستورالعمل های سازنده مواد شوینده را بخوانید. به یاد داشته باشید که شرایطی وجود دارد که ممکن است نیاز به استفاده از مواد شوینده بیشتر از مقدار توصیه شده داشته باشید.  

شوینده اشتباه استفاده کرده اید

عدم استفاده از نوع صحیح شوینده نیز می تواند تأثیر منفی بر عملکرد شستشو داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که بسته به میزان لباس ها، چه سفید، چه رنگی یا تیره، از نوع صحیح شوینده استفاده می کنید.  

لباسشویی به طور منظم تمیز نشده است

اگر بوی بدی در دیگ ماشین لباسشویی شما وجود دارد، ممکن است به راحتی در طول برنامه شستشو به لباس ها منتقل شود. این بوی بد معمولاً در نتیجه تجمع کثیفی ناشی از شستشوهای قبلی و حتی ایجاد کپک در لاستیک دور درب است. ماشین‌های لباسشویی خود تمیز شونده نیستند و بنابراین حداقل هر سه ماه یکبار به شستشوی منظم نیاز دارند. بد نیست نحوه تمیز کردن عمقی لباسشویی را نیز یاد بگیرید.

ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند

اگر ماشین لباسشویی شما آب را تا دمای مناسب گرم نمی کند یا اصلاً آب را گرم نمی کند، توانایی اش در از بین بردن کثیفی ها و لکه ها از روی لباس کاهش خواهد بافت. بنابراین اگر تصور می کنید که آب لباسشویی گرم نمی شود از یک تکنسین مجار تعمیر ماشین لباسشویی بخواهید که دستگاه تان را خوب بررسی کند.

فیلتر مسدود شده است

انسداد کامل یا جزئی فیلتر یا پمپ بر توانایی ماشین لباسشویی در تخلیه آب از دیگ تأثیر می گذارد. این امر منجر به آبکشی ضعیف و در نتیجه شستشوی بد لباس ها می شود. بنابراین می بایست فیلتر را تمیز کنید و هر گونه جسم خارجی را که ممکن است آن را مسدود کرده باشد، بردارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا