۶ علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

در دنیای امروز، ماشین لباسشویی به یکی از اجزای ضروری زندگی روزمره تبدیل شده‌ و نقش بی‌بدیلی در افزایش راحتی و کارایی خانه‌ها دارد به حدی که مواجهه با یکی از مشکلات متداول این دستگاه‌ می‌تواند حسابی روند زندگی‌مان را به هم بریزد. یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی عدم آبکشی است. در این مقاله، به بررسی علل اصلی آبکشی نکردن لباسشویی پرداخته‌ایم. از نواقص فنی گرفته تا اشتباه در نحوه استفاده، تمام جنبه‌های ممکن این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای حل این ایرادات ارائه می‌شود.

علت آبکشی نکردن لباسشویی

موارد زیر برخی از شایع‌ترین دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی است:

۱. وجود ایراد در پمپ تخلیه

پمپ تخلیه یکی از قطعات مهم لباسشویی است که نقش پراهمیتی در فرایند تخلیه دارد. در صورتی که پمپ تخلیه دچار ایراد شود، مرحله تخلیه آب انجام نخواهد شد. برای بررسی مشکل پمپ لازم است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

۲. علت آبکشی نکردن لباسشویی: پر بودن بیش از حد دیگ شستشو

اگر دیگ لباسشویی را بیش از ظرفیت آن پر کرده باشید، ممکن است در کنار سایر آسیب هایی که طی گذشت زمان به لباسشویی وارد می‌شود، آبکشی هم به درستی صورت نگیرد. قبل از بررسی احتمال هر گونه خرابی، توصیه می‌شود که لباسشویی را با بار مناسب و متعادل روشن کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، می‌توانید سایر علل عدم آبکشی لباسشویی را بررسی کنید.

۳. کاهش فشار آب ساختمان و آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

این یکی از ساده‌ترین دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی است. در صورتی که فشار آب ساختمان پایین باشد، دستگاه قادر به آبکشی نخواهد بود. برای بررسی این مورد توصیه می‌شود لباسشویی را در ساعاتی که فشار آب ساختمان کافی است، روشن کنید.

۴. کثیف بودن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی

فیلتر قطعه‌ای است که مانع ورود ذرات ریز، پرز و مو به داخل پمپ تخلیه می‌شود. در صورتی که فیلتر کثیف شود، می‌تواند روی فرایند تخلیه تاثیر منفی بگذارد. با تمیز کردن عمقی ماشین لباسشویی می‌توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

۵. علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی: انسداد شیلنگ تخلیه

انسداد شیلنگ تخلیه یکی از شایع‌ترین دلایل آبکشی نکردن لباسشویی است. شیلنگ تخلیه ممکن است با گذشت زمان در اثر تجمع رسوب آب یا کثیفی مسدود شود. برای رفع این مشکل می‌توانید انسداد شیلنگ را از بین ببرید. با جرم گیری لباسشویی و تمیز کردن منظم دستگاه از گرفتگی شیلنگ جلوگیری کنید.

۶. خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی قطعه‌ای است که در عملکرد درست دستگاه نقش اساسی دارد. در صورتی که برد دچار خرابی یا ایراد شود، دستگاه با مشکلات متفاوتی روبرو می‌شود. در صورتی که هیچ یک از موارد بالا علت عدم آبکشی دستگاه نبودند، از یک تعمیرکار لباسشویی بخواهید که دستگاه و برد آن را عیب یابی کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا