دکوراسیون داخلی گرم به چه معناست؟

وقتی هوای سرد فرا می‌رسد، ما هوس راحتی یک فضای گرم و آرام را داریم. اما گرمایی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم گرمای حاصل از بخاری و سایر لوازم گرمایشی نیست. منظور ما احساسی است که وقتی در فضایی دلپذیر احاطه می‌شوید به شما دست می‌دهد – احساس راحتی غیرقابل انکار و گرمایی توام با آرامش. دکوراسیون داخلی گرم به چه معناست؟

داشتن خانه‌ای که برای دوستان و خانواده فضایی پذیرا داشته باشد چیزی است که اکثر ما دوست داریم. اگر مطمئن نیستید که چگونه در خانه خود به این هدف برسید، اصلا نگران نباشید. ما با برخی از طراحان داخلی خبره تماس گرفتیم تا نظراتشان را در مورد اینکه چه چیزی دکوراسیون یک خانه را “گرم” می‌کند، بدانیم. حاصل نظرات این کارشناسان دکوراسیون داخلی را در این مقاله خواهید خواند.

دکوراسیون داخلی گرم

افزودن گرما به فضا به معنای ایجاد حس راحتی است. شلبی ون دیلی از وبسایت دیلی هوم توضیح می‌دهد که اگر فضای سرد جایی است که احساس می‌کنید در آن راحت نیستید، فضای گرم جایی است که با ورود به آن، احساس مثبت‌تری دارید. تحقیقات زیادی وجود دارد که از این مفهوم حمایت می‌کند که شکل ظاهری یک فضا می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر خلق و خو و احساسات داشته باشد، به این معنی که تصمیم‌های طراحی که برای خانه خود می‌گیرید بخش مهمی از زیبایی‌شناسی و آرامش کلی شما را در بر می‌گیرد.

در ابتدا، ممکن است به نظر دشوار باشد که مشخص کنید چه چیزی باعث ایجاد فضایی می‌شود که مهمانان را به نشستن و ماندن فرامی‌خواند، اما راه‌های جذابی برای ایجاد این حس در خانه‌تان از طریق دکوراسیون وجود دارد.

رنگ‌ های تند چوب

ون دیلی توصیه می‌کند از طریق رنگ‌های تند چوب، می‌توانید گرما به فضا اضافه کنید، خواه میز باشد یا اقلام کوچک‌تر مانند قاب عکس یا لوازم جانبی که اتاق را با آن‌ها استایل می‌کنید. ون دیلی در مورد آثار هنری می‌گوید: «شما می‌توانید با استفاده از نقاشی‌های منظره یا سبک انتزاعی به گرمای فضا بیفزایید. بوم‌هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ‌های هلویی طبیعی، قهوه‌ای و رنگ‌های خنثی باشند.»

مبلمان نرم با اشکال طبیعی

در حالی که رنگ ممکن است یک راه مورد انتظار برای افزایش گرمای دکوراسیون باشد، ون دیلی می‌گوید که می‌توان آن را از راه‌های دیگری نیز اضافه کرد. گرما را می‌توان از طریق مبلمانی که دارای منحنی‌های نرم و شکل‌های طبیعی هستند نیز خلق کرد.

منسوجات و الگوها

ورا ویلیامز از ATX Interior Design هنگام صحبت در مورد چیزهای که به یک خانه حال و هوای دنج می‌بخشد، می‌گوید: «فضا پر از گرماست و وقتی شخصی وارد خانه می‌شود، فوراً احساس راحتی می‌کند.»

ویلیامز توضیح می‌دهد: “من دوست دارم با گنجاندن پارچه‌ها و الگوهای مختلف در طرح‌های خود به گرمای فضا اضافه کنم.” او در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه لوازم مکمل و متضاد مختلفی را برای ایجاد عمق به کار می‌برد، که هم جذابیت بصری و هم راحتی در یک اتاق را افزایش می‌دهد. برای مثال، یک پتوی بافت‌دار که روی کاناپه قرار دارد و بالش‌های کوچک مکمل و یک میز قهوه‌خوری تزئین شده با لایه‌هایی از کتاب، فضای سبز و اقلام چوبی اضافه کنید. همچنین، بازی با پارچه‌های استفاده شده در مبلمان، راهی مطمئن برای افزایش گرماست.

رایحه

به یاد داشته باشید که تمام حواس را در فضا درگیر کنید. ویلیامز می‌گوید: «شمع‌های روشن یا اسانس سوزها، عطری را منتشر می‌کنند که به‌طور خودکار باعث می‌شود فرد در خانه احساس راحتی کند.»

بافت

روشن کردن شمع در خانه - دکوراسیون داخلی

کارولین دکر از Cedar and Oak Homes می‌گوید: «ما معتقدیم گرمای بصری برای ایجاد احساس راحتی و حس پذیرا بودن خانه ضروری است. گرمای بصری، زیبایی شناسی زیربنایی یک فضاست و به افرادی که وارد اتاق می‌شوند کمک می‌کند احساس کنند که می‌خواهند مدتی بمانند. فضایی که هم زیبایی دارد و هم دعوت‌کننده است.» به عبارت دیگر، گرما چیزی است که خانه را تبدیل به خانه می‌کند.

دکر ایجاد گرما از طریق بافت‌ها را پیشنهاد می‌کند. با این حال او با ساختار خود ساختمان شروع می‌کند، که برای کسانی که تازه می‌خواهند طراحی خود را از ابتدا شروع کنند یا قصد بازسازی اساسی دارند، عالی است. از نظر معماری، ما از جزئیات دیوار و متریال متنوع برای ایجاد حس گرما و پتینه حتی در دکوراهای جدید استفاده می‌کنیم. تیرهای چوبی اصیل، قرنیز، طاق‌نماها، و گچ بری ونیزی همه روش‌هایی هستند که ما گرمای بافت‌دار را در پایه معماری و طراحی خود قرار می‌دهیم.»

رنگ‌ های گرم و نور

بتنی آدامز از of Bethany Adams Interiors می‌گوید: «افزودن گرما به فضا می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، و لازم نیست همه آنها پر هزینه یا پیچیده باشند. بدیهی است که رنگ آمیزی اتاق به رنگ گرم (هر چیزی در طیف صورتی، نارنجی، قرمز، از جمله سفیدهای کرمی) راهی برای افزایش گرماست.

اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید دوباره خانه را رنگ کنید، می‌توانید تعداد زیادی تغییر کوچک دیگر که فضایی دنج‌تر را ایجاد می‌کنند، انجام دهید. آدامز یکی از منحصربه‌فردترین و ساده‌ترین توصیه‌ها را برای افزایش گرما ارائه می‌کند. سعی کنید همه لامپ‌های خود را به لامپ‌های سفید نرم 2700K تبدیل کنید، یا برای القاء آرامش، از لامپ‌های مهدکودک استفاده کنید؛ این لامپ‌ها بسیار گرمابخش هستند و برای سریع‌تر خوابیدن طراحی شده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا