با 11 نکته ساده، انرژی خوب فنگ شویی را وارد خانه‌تان کنید!

شما می‌توانید به کمک برخی از محبوب‌ترین المان‌های دکوراسیون انرژی مثبت فنگ شویی را به خانه‌تان دعوت کنید. قرار نیست که اشیاء فنگ شویی از نظر طراحی چینی یا آسیایی باشند. در واقع، بهترین انرژی فنگ شویی زمانی خلق می‌شود که از اشیاء تزئینی که عاشق‌شان هستید و سبک شما را نشان می‌دهند، در خانه‌تان استفاده کنید. در این نوشتار فهرستی از اقلام محبوب دکور خانه و اینکه چگونه می‌توانند انرژی فنگ شویی به خانه‌تان بیاروند، ارائه شده است.

1. گل‌های تازه، ابرقهرمانان فنگ شویی

گل‌های تازه ابرقهرمانان فنگ شویی هستند. آنها شادی و چی (انرژی نیروی زندگی) را به خانه شما می‌آورند. همچنین گفته می‌شود که گل‌های تازه و معطر می‌توانند هر چیزی را که گیر کرده است آزاد کند. شادی و عطر گل‌ها انرژی راکد زندگی را از بین می‌برند.

باید با گل‌ها مهربان باشید به این معنا که گلدان و آب داخلش را تمیز و تازه نگه دارید. وقتی عمر گل‌ها به پایان رسید، آنها را دور بریزید، زیرا ابدا توصیه نمی‌شود که گل‌های پژمرده یا خشک شده را در خانه نگه دارید.

2. گلدان

گلدان‌ها و وسایل دکوری سبک و سلیقه صاحب خانه را نمایش می‌دهند. آن‌ها در رنگ‌ها، شکل‌ها و مواد مختلفی وجود دارند که می‌توانند انواع مختلفی از انرژی‌های فنگ شویی را جذب کنند:

  • عنصر خاک : ظروف سرامیکی یا خاکی یا با رنگ خنثی انرژی پایدار و زمینی را جذب می‌کنند.
  • عنصر فلز: اگر می‌خواهید کمی شادی و زیبایی در زندگی خود داشته باشید، گلدان‌های فلزی را امتحان کنید تا عنصر فلز را فرا بخوانید.
  • عنصر آب: عنصر آب حکمت را فرا می‌خواند و با ظروف سیاه رنگ همراه است.
  • عنصر چوب: هنگامی که احساس می‌کنید گیر کرده اید و به یک شروع نیاز دارید، عنصر چوب برای شما مناسب است. عنصر چوب در گلدان‌های استوانه‌ای بلند، سبز یا آبی یافت می‌شود.
  • عنصر آتش: در نهایت، ظروف قرمز عنصر آتش را برای الهام بخشیدن و شانس به ارمغان می‌آورند.

3. گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی

یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای جذب انرژی خوب فنگ شویی، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان سبز انرژی خوبی را به خانه و زندگی شما دعوت می‌کنند زیرا طبیعت را وارد فضای بسته خانه می‌کنند. هر نوع گیاهی خوب است، اما گیاهانی با برگ‌های نرم و گرد بهترین تاثیر را دارند.

در واقع گیاهان دارای برگ‌های خاردار یا تیز برای کاربردهای فنگ شویی توصیه نمی‌شوند. یادتان باشد همیشه گیاهان خود را سالم نگه دارید و به خوبی از آنها مراقبت کنید. گیاهی که در خانه باشد و آن را نادیده بگیرید قطعا برای اهداف فنگ شویی خوب نیست.

4. پادری

یکی از اولین چیزهایی که یک مهمان هنگام بازدید از خانه شما می‌بیند، پادری است. پادری یک آیتم دکوری است که می‌تواند تفاوت بزرگی در نحوه ورود انرژی به زندگی شما ایجاد کند. توصیه می‌شود پادری را متناسب با درب ورودی انتخاب کنید، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک.

به طور کلی سیاه و قرمز رنگ‌های خوبی برای جذب فنگ شویی مثبت هستند. اما هر رنگی که با درب ورودی شما هماهنگ باشد کاملا مناسب است. مهمتر از همه اینکه مت درب ورودی یا پادری باید تمیز، عاری از هرگونه زباله و پر از احساس خوب باشد.

5. فرش

فرش به عنصر زمین متصل است و می‌تواند انرژی خانه را پشتیبانی و تثبیت کند. تفاوت‌های ظریف رنگ و طرح انواع مختلفی از انرژی‌های فنگ شویی را به خانه شما دعوت می‌کند.

  • عنصر خاک: برای انرژی بیشتر خاک، شکل مربع یا رنگ‌های زرد، نارنجی یا قهوه ای را امتحان کنید.
  • عنصر فلز: عنصر فلز با سایه‌های سفید و خاکستری و/یا الگوهای دایره ای، وضوح و شادی را به ارمغان می‌آورد.
  • عنصر آب: اگر می‌خواهید کمی بیشتر با جریان حرکت کنید، شاید عنصر آب کمک کننده باشد. عنصر آب رنگ مشکی، و الگوهای منحنی، مواج و نرم است.
  • عنصر چوب: عنصر چوب برای هماهنگی خانوادگی به کمک رنگ‌های آبی و سبز توصیه می‌شود.
  • عنصر آتش: اگر شوق و اشتیاق بیشتری در زندگی می‌خواهید، رنگ‌های آتشین قرمز و/یا الگوهای مثلثی یا زیگ زاگ را امتحان کنید.

6. دیفیوزر یا عطر افشان

دیفیوزر یا عطر افشان

رایحه درمانی روشی فوق العاده موثر برای تغییر انرژی خانه است. دستگاه عطر افشانی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را داشته باشد و آن را تمیز نگه دارید.

بهترین اسانس‌ها برای استفاده در عطر افشان به شرح زیر است:

  • پرتقال شیرین یک رایحه کلاسیک برای شاد کردن فضای خانه است. پرتقال نشان دهنده انرژی زندگی در فنگ شویی است.
  • پالو سانتو راهی برای پاکسازی فضا است. رایحه سبک و نعناع به انتقال هر گونه انرژی راکد کمک می‌کند.
  •  اسطوخودوس برای اتاق خواب ایده آل است، زیرا باعث خواب خوب و القاء آرامش می‌شود.

7. کوسن

یک راه سریع و ساده برای تغییر انرژی فنگ شویی خانه استفاده مناسب از کوسن است. کوسن‌ها این انعطاف‌پذیری را دارند که با توجه به موقعیت‌های زندگی یا حتی فصل‌ها، نیازهای انرژی فعلی شما را تغییر دهند.

  • عنصر خاک: رنگ‌های خاکی مانند زرد، نارنجی یا قهوه ای باعث افزایش حس مراقبت از خود می‌شوند.
  • عنصر فلز: هنگامی که می‌خواهید وضوح را بهبود ببخشید و در زندگی خود حمایت جلب کنید، سفیدها و خاکستری‌ها عنصر فلز را دعوت می‌کنند.
  • عنصر آب: کوسن‌های سیاه عنصر آب را برای بینش و خرد فرا می‌خوانند.
  • عنصر چوب: اگر به شروعی تازه و جوان سازی نیاز دارید، رنگ‌های آبی و سبز مناسب هستند.
  • عنصر آتش: بالش‌های قرمز می‌توانند اشتیاق و انرژی متمرکز بر قلب را به ارمغان بیاورند.

8. شمع‌ها

شمع‌ها نه تنها محیطی آرام را در خانه ایجاد می‌کنند، بلکه می‌توانند ویژگی‌های الهام بخش عنصر آتش را نیز به ارمغان آورند. در بسیاری از فرهنگ‌ها شمع‌ها نماد خرد هستند. در صورت امکان، محصولات ارگانیک و طبیعی با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

9. آینه

آینه

آینه‌ها معمولا در دکوراسیون خانه استفاده می‌شوند و می‌توانند برای بهبود فنگ شویی فضا به روش‌های مختلف به کار بروند. آینه نماد خرد و وضوح است، زیرا همیشه حقیقت را منعکس می‌کند. برای کاربردهای فنگ شویی، فقط از آینه‌های شفاف و باکیفیت و بدون هر گونه شکستگی یا موج استفاده کنید.

10. یادگاری های معنوی

اگر یکی از وسایل دکور خانه‌تان یادآور یک اتفاق مثبت است یا حس مثبتی به شما می‌دهد، قطعا می‌تواند انرژی خوب فنگ شویی خوبی را در خانه‌تان ایجاد کند.

به عنوان مثال، یک هدیه احساسی از سوی معلم و دوست خوب‌تان یا تصویری از یک شخصیت تاریخی ارزشمند، هر دو خوب هستند اگر حس خوبی در شما ایجاد کنند. قرار دادن آنها در نزدیکی درب ورودی می‌تواند یک یادآوری فوق‌العاده خوبِ روزانه برای شما باشد. وقتی وارد خانه می‌شوید و از خانه خارج می‌شوید، حضور و انرژی خوب آنها زندگی روزمره شما را غنی می‌کند.

11. قاب و تابلو

یکی از پرطرفدارترین وسایل دکوری خانه، قاب و تابلو است. رنگ و تم را می‌توان به صورت استراتژیک برای فنگ شویی خوب انتخاب کرد:

  • عنصر خاک: رنگ‌های خاکی مانند زرد، نارنجی یا قهوه ای حس ثبات خلق می‌کنند.
  • عنصر فلز: عنصر فلز می‌تواند به شما کمک کند واضح تر و با دقت بیشتر ببینید. هنری که سفید یا خاکستری است عنصر فلز را نیز دعوت می‌کند.
  • عنصر آب: قاب سیاه رنگ یا تصاویر آب می‌تواند عمق و خرد بیشتری در زندگی شما ایجاد کند.
  • عنصر چوب: تصاویری از فضای سبز و طبیعت، مانند جنگل‌ها و درختان، انرژی‌های ترمیمی و رشد عنصر چوب را دعوت می‌کنند.
  •  عنصر آتش: تابلوی حاوی رنگ قرمز آتشین می‌تواند نشاط آور باشد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا