10 نکته کاربردی برای حفظ سفیدی و درخشش لباس‌ های سفید!

سفید نگه داشتن لباس‌های سفید می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد چرا که به نظر می‌رسد بدترین لکه‌ها را به خود جذب می‌کنند، به مرور زمان زرد می‌شوند و سفیدی‌شان را از دست می‌دهند. با این حال با اطلاع از چند نکته در رابطه با نحوه شستن لباس های سفید می‌توانید تا حد زیادی مانع تغییر رنگ آن‌ها شوید.

نحوه شستن لباس سفید

نکات قید شده در زیر می‌تواند به شما کمک کند لباس سفید خود را سفید و براق نگه دارید. این نکات برای همه لباس‌ها به طور یکسان قابل اعمال نیستند، اما درک دلایل اثرگذاری آنها به شما کمک می‌کند تا در مراقبت از لباس‌های سفید به یک ستاره تبدیل شوید.

1. لکه‌ ها را بلافاصله از بین ببرید

این مورد ممکن است بدیهی باشد، اما ارزش تکرار را دارد؛ لکه‌های روی لباس‌های سفید باید همان موقعی که اتفاق می‌افتد، رفع شود. این موضوع بخش مهمی از سفید نگه داشتن لباس‌های سفید است. از یک روش رفع لکه استفاده کنید و لباس را در اسرع وقت بشویید. اگر لکه زمانی ایجاد شد که دسترسی به مواد شوینده نداشتید، آن را با آب بشویید تا به خانه برسید و اقدامات لازم را انجام بدهید.

2. حواستان به یقه‌ ها و سرآستین‌ ها باشد

حذف لکه‌های ناشی از غذا، نوشیدنی یا آرایش ممکن است بدون دردسر باشد، اما چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، کثیفی روی یقه، سرآستین و لبه‌های لباس است. این لکه‌ها معمولاً در اثر کثیفی و خاک یا مالیده شدن به پوست ایجاد می‌شوند. قبل از شستن لباس سفید، یقه، سرآستین و سجاف آن را بررسی کنید و در صورت وجود لک و کثیفی، با استفاده از روش‌های موثر آن را از بین ببرید. در صورتی که این لکه‌ها به مدت طولانی باقی بمانند، پاک کردن آنها تقریبا غیرممکن می‌شود.

3. مراقب محصولاتی که استفاده می‌ کنید باشید

مراقب محصولاتی که استفاده می‌کنید باشید

دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها، لوسیون‌ها، ضدآفتاب‌ها، خود برنزه‌کننده‌ها، لوازم آرایش، محصولات مو و سایر لوازم بهداشتی بعد از استفاده ممکن است روی لباس‌های سفید لک و زردی بگذارند. قبل از پوشیدن لباس سفید، اجازه دهید محصولات روی بدن‌تان کاملا خشک شوند.

4. حواس‌تان به رنگ لباس‌ های دیگر باشد

محصولات مراقبت شخصی تنها چیزی نیستند که می‌توانند به لباس سفید منتقل و باعث ایجاد لکه شوند. رنگ لباس‌های دیگر هم می‌تواند لباس‌های سفید را لکه دار کند یا آنها را تیره کند. هنگام نگه‌داری، پوشیدن یا شستن لباس‌های سفید مراقب باشید تا با لباس‌ها یا لوازم جانبی که دارای رنگ‌های تند هستند و می‌توانند به سفیدها منتقل شوند، تماس پیدا نکنند (جین تیره مجرم اصلی است!)

5. در استفاده از شوینده‌ ها زیاده روی نکنید

قابل درک به نظر می‌رسد که بسیاری از ما تصور کنیم مواد شوینده بیشتر به معنای تمیزی بیشتر است، اما در واقع برعکس این موضوع صادق است. استفاده بیش از حد از مواد شوینده لباس، نرم کننده یا سایر محصولات شستشو مانند دانه‌های معطر یا حتی سفید کننده‌هایی مانند سفید کننده اکسیژن می‌تواند منجر به تجمع مواد روی لباس شود و ظاهری کدر یا زرد به لباس‌های سفید بدهد.

6. هنگام شستن لباس های سفید ، سفید کننده کلر را کنار بگذارید

در اینجا یک نکته شگفت‌انگیز دیگر وجود دارد: هنگام شستن سفیدها، از سفیدکننده‌های حاوی کلر صرف نظر کنید. سفید کننده حاوی کلر یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند که می‌تواند لکه‌هایی را که معمولا روی لباس سفید یافت می‌شود (مانند لکه‌های ضد آفتاب) به جای پاک کردن، عمیق‌تر کنند. این ماده همچنین می‌تواند برای منسوجات، زیادی خشن باشد. بنابراین هنگام شستن لباس‌های سفید از آن صرف نظر کنید.

7. از چرخه شستشوی اضافی استفاده کنید

اگر ماشین لباسشویی شما چنین گزینه‌ای دارد، از چرخه آبکشی اضافی هنگام شستن لباس‌های سفید استفاده کنید. آبکشی اضافی به از بین بردن هر گونه کف باقیمانده کمک می‌کند و در عین حال آثار باقی مانده از سایر محصولات لباسشویی مانند نرم کننده‌های پارچه را حذف می‌کند. این مواد اگر در الیاف لباس باقی بمانند، ظاهری تیره به آن می‌دهند.

8. لباس‌ های سفید را بیشتر بشویید

شستن بیشتر لباس‌های سفید نسبت به لباس‌های تیره یا رنگی می‌تواند به روشن‌تر ماندن آن‌ها به مدت طولانی کمک کند. لکه‌های ناشی از پوست و سبوم و همچنین ذرات ریز گرد و غبار و کثیفی می‌توانند به مرور زمان ایجاد شوند. بیشتر شستن لباس‌هایی مانند شلوار جین سفید یا هودی‌های سفید نسبت به لباس‌های تیره، ظاهر آن‌ها را به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کند.

9. لباس‌های سفید را در آفتاب خشک کنید

لباس‌های سفید را در آفتاب خشک کنید

برای کسانی که امکان پهن کردن لباس‌ها در فضای بیرون از خانه را دارند، آفتاب می‌تواند روشن کننده قدرتمندی باشد. در صورت امکان از خشک کردن ماشینی یا پهن کردن لباس‌ها در داخل خانه صرف نظر کنید و لباس‌های سفید را در فضای باز خشک کنید تا از قدرت سفید کنندگی آفتاب به بهترین وجه ممکن استفاده کنید.

10. لباس‌ های کثیف را داخل کمد قرار ندهید

این در مورد همه لباس‌ها صدق می‌کند، اما در مورد لباس‌های سفید اهمیت بیشتری دارد: آن‌ها را قبل از قرار دادن در کمد شستشو دهید. با گذشت زمان، لکه‌ها – از جمله لکه‌های نامرئی ناشی از تجمع گرد و خاک – ممکن است پررنگ شوند و ظاهر لباس‌های سفید را خراب کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا