7 کاربرد جالب شامپو بچه در تمیزکاری!

شامپو بچه با فرمول ملایمش برای تمیز کردن چیزهای زیادی کاربرد دارد. در واقع اکثر شامپوها حاوی سورفاکتانت‌هایی مانند سدیم لوریل سولفات هستند که با کاهش کشش سطحی مایعات، کثیفی و چربی را از بین می‌برند، فرمول‌های شامپو بچه از مقادیر کمتری از سورفکتانت‌ها دارند. اما کاربرد شامپو بچه در تمیز کاری چیست؟

کاربرد شامپو بچه در تمیز کاری

هنگامی که برای تمیز کاری یا شستن چیزی نیاز به یک “شوینده ملایم” دارید، شامپو بچه محصولی است که به دردتان می‌خورد. صابون‌های ملایم برای همه چیز از تمیز کردن سوزن دوزی‌های ظریف گرفته تا برس‌های آرایشی کثیف توصیه می‌شود و شامپو بچه گزینه ای عالی برای این کارهاست.

۱. تمیز کردن برس های آرایشی

حالت ایده‌آل این است که برس‌های آرایشی را به طور منظم، هر هفته یا نهایتا ماهانه تمیز کنید تا تجمع مواد آرایشی، پوست مرده و سبوم از بین برود و باکتری‌هایی که ممکن است در برس‌ها وجود داشته باشد، حذف شوند. شامپو بچه ملایم به عنوان یک عامل تمیز کننده عالی برای برس‌های آرایش به خوبی عمل می‌کند و جایگزین ارزان قیمتی برای پاک کننده برس آرایشی است.

برای استفاده از شامپو بچه برای تمیز کردن برس‌های آرایشی، چند قطره از آن را با آب ولرم رقیق کنید و موهای آن را در محلول فرو کنید تا زمان خیساندن شامپو و آب به آن‌ها نفوذ کند. سپس، به آرامی برس‌ها را روی کف دست خود یا روی یک پد تمیزکننده برس آرایشی سیلیکونی بکشید تا تجمع کثیفی از بین برود. آب اضافی قلمو را خوب بگیرید واجازه بدهید در معرض هوا خشک شود.

۲. شستن البسه ظریف با شامپو بچه

شستن البسه ظریف با شامپو بچه

انواع خاصی از لباس‌ها و اکسسوری‌ها مانند لباس‌های زیر زنانه ظریف، ژاکت‌ها، یا اقلام کار شده وجود دارند که بهتر است به‌جای ماشین، با دست شسته شوند. هنگام انجام شستشوی دستی، شامپو بچه به عنوان شوینده، انتخاب خوبی است.

۳. کاربرد شامپو بچه در تمیز کاری ، تمیز کردن فضای داخلی کلاه

شامپو بچه یک انتخاب عالی برای تمیز کردن کلاه‌های بیسبال و سایر کلاه‌ها است زیرا برای از بین بردن چربی‌ها، پوست مرده، عرق و محصولات مراقبت شخصی که روی موها و همچنین هر چیزی که روی سر پوشیده می‌شود، طراحی شده است. به همین ترتیب، شامپو بچه انتخاب خوبی برای تمیز کردن فضای داخلی کلاه ایمنی برای از بین بردن خاک‌ها و تجمعات، از جمله باکتری‌های ایجاد کننده بو است که می‌تواند کلاه ایمنی (و موهای شما!) را بدبو کند.

برای تمیز کردن کلاه ایمنی با استفاده از شامپو بچه، چند قطره از آن را در آب ولرم رقیق کنید تا یک محلول شوینده ملایم آماده شود. یک پارچه سفید یا روشن را به محلول آغشته کنید، آن را به خوبی فشار دهید و با فشار ملایم اما محکم، داخل کلاه را پاک کنید. پارچه را بشویید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا زمانی که دیگر کثیفی روی پارچه دیده نشود، سپس داخل کلاه را با آب خوب تمیز کنید. قبل از استفاده اجازه دهید در هوا خشک شود.

۴. تمیز کردن ابزارهای حالت دهنده مو

ابزارهای حالت دهنده مو، از برس گرفته تا اتوهای صاف کننده، باید تمیز شوند تا تجمع پوست مرده، چربی‌های طبیعی و محصولات آرایشی پاک شود. شامپو بچه به عنوان یک پاک کننده عالی برای تمیز کردن انواع ابزارهای حالت دهنده مو عمل می‌کند.

۵. از بین بردن رنگ و لکه رنگ با شامپو بچه

قبل از شستن لباس، شامپو بچه را روی لباس‌های آغشته به رنگ یا لکه رنگ بمالید یا از آن برای پاک کردن رنگ لاتکس از برس‌های رنگ و سایر ابزارها و مواد صنایع دستی استفاده کنید.

۶. شستشوی لباس های گلدوزی شده با شامپو بچه

تکه‌های سوزن دوزی لکه دار یا کثیف را می‌توان با دست با یک شوینده ملایم مانند شامپو بچه شست. با این حال، قبل از قرار دادن سوزن دوزی ظریف در معرض آب، بسیار مهم است که آن را از نظر ثبات رنگ آزمایش کنید تا از آسیب غیر قابل برگشت رنگ‌های فرار جلوگیری کنید. اگر رنگ ثابتی داشته باشد (یعنی رنگ‌ها در معرض آب شسته نشوند)، می‌توان آن را در محلولی از آب ولرم و چند قطره شامپو بچه به مدت 10 دقیقه غوطه ور کرد تا کثیفی، لکه‌ها و سایر تجمعات از بین بروند. پس از خیساندن، آن را خوب بشویید، لای یک حوله بغلتانید تا آب اضافی خارج شود و آن را صاف بگذارید تا در هوا خشک شود.

۷. کاربرد شامپو بچه در تمیز کاری ، پاک کردن سطوح

از آنجایی که شامپو بچه یک صابون ملایم است، می‌توان از آن برای تمیز کردن وسایل خانگی معمولی در صورت در دسترس نبودن سایر مواد پاک کننده استفاده کرد. برخی از کاربردهای شامپو بچه عبارتند از شستشوی ظروف، به عنوان یک پاک کننده برای کف، کانتر، دیوارها و سایر سطوح سخت و به عنوان شوینده لباس، برای شستشوی ماشینی یا دستی.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا