پرده های سفید توری را چطور بشوییم که درخشان شوند؟

بار دیگر فصل نظافت بهاری و خانه تکانی از راه رسید و شستن پرده ها قطعا یکی ازمهم ترین مراحل تمیز کردن فضای خانه است. به این معنا که احتمالا افراد زیادی الان به دنبال راه سفید شدن پرده توری هستند تا این المان مهم دکوراسیون خانه، به بهترین شکل خود برسد.

سفید شدن پرده توری

نکته مثبت این است که راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان پرده های توری را به شکوه سابق خود بازگرداند، بدون اینکه سختی زیادی بکشید. راه‌حل‌های آزمایش‌شده ای وجود دارد که شامل چیزهایی است که احتمالاً از قبل در خانه دارید، بنابراین قطعاً ارزشش را دارد که آنها را امتحان کنید!

1. آب لیمو یا سرکه برای درخشان شدن پرده های توری

اول از همه، نصف فنجان آب لیمو یا یک فنجان سرکه سفید را به یک کاسه بزرگ آب گرم اضافه کنید، پس از آن پرده ها را چند ساعتی در این ترکیب خیس بگذارید. حتی می‌توانید یک شب تا صبح پرده ها را خیس بگذارید. بعد از گذشت این مدت، آنها را با ظریف ترین حالتی که ماشین لباسشویی دارد بشویید (اگر برای شستشوی ماشینی مناسب هستند). با این روش شاهد سفید شدن پرده های توری و برگشتن درخشش زیبای آنها خواهید بود.

2. استفاده از قرص‌ های استریل کننده برای شستشوی پرده های توری

یکی از محبوب‌ترین و بالقوه‌ترین روش‌ها برای سفید شدن پرده های توری، استفاده از دو قرص تمیزکننده دندان مصنوعی یا قرص‌هایی است که برای استریل کردن شیشه‌های نوزاد استفاده می‌شود. معمولاً متوجه خواهید شد که این کار به اندازه استفاده از سفید کننده رقیق شده مؤثر است، اگرچه بسیار ساده تر و کم خطرتر است.

برای انجام این روش سفید کردن پرده های توری، مثل روش قبل آنها را در ترکیب آب و قرص ها خیس بگذارید. بعد در ظریف‌ترین چرخه لباسشویی بشویید.

3. سفید کننده رقیق شده

البته، سفید کننده رقیق شده همیشه یک گزینه مناسب است و می‌تواند بسیار موثر باشد. مهم است که دستورالعمل‌هایی را که روی سفید کننده قید شده را به دقت بخوانید زیرا از نظر غلظت و نحوه استفاده بسیار متفاوت هستند. سفید کننده رقیق شده می‌تواند برای شستشوی دستی یا استفاده در ماشین لباسشویی در یک چرخه بسیار ملایم عالی باشد.

4. استفاده از جوش شیرین برای سفید شدن پرده توری

استفاده از جوش شیرین برای سفید شدن پرده توری

جوش شیرین می تواند برای سفید کردن پرده های توری معجزه کند! این ماده می تواند از پرده های تیره و کپک زده را به تور سفید درخشانی که نور را به زیبایی عبور می‌دهد، تبدیل کنند.

برای تمیزکاری با جوش شیرین مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • دستکش دست‌تان کنید.
  • سطل یا وان را با آب گرم پر کنید.
  • یک فنجان جوش شیرین را به آب گرم اضافه کنید.
  • آب و جوش شیرین را خوب مخلوط کنید.
  • پرده های توری را داخل آب قرار دهید.
  • آنها را کمی در آب حرکت دهید.
  • اجازه دهید یک ساعت خیس بخورند.
  • پرده های توری را زیر آب گرم بگیرید.
  • در مرحله بعد آنها را مثل همیشه بشویید و تمام.

اگر لکه های سختی روی پرده های توری دارید، جوش شیرین می تواند این لکه ها را به خوبی برطرف کند. برای این راهکار رفع لکه، خیلی ساده یک پارچه نخی بردارید، آن را در مقداری آب گرم خیس کنید و سپس پارچه را به مقداری جوش شیرین آغشته کنید.

در مرحله بعد، باید پارچه را به همراه جوش شیرین روی نواحی لکه دار مالش دهید. پرده های توری را دوباره در آب گرم خیس کنید و هر چه مانده است شستشو دهید.

5. استفاده از محصولات تخصصی برای درخشان شدن پرده های سفید توری

آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین مورد استفاده از محصولات تخصصی برای سفید شدن پرده توری است. به معنای واقعی کلمه صدها محصول فوق العاده در حال حاضر در بازار وجود دارد که دقیقاً برای این اهداف ساخته شده اند. این محصولات واقعا به درد بخور هستند فقط باید دستور العمل استفاده از آنها را به درستی دنبال کنید. هر کدام را که انتخاب کنید، بدون شک کارتان بسیار ساده تر و ارزان تر از خرید پرده‌های توری جدید خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا