نحوه شستن پرده در ماشین لباسشویی

به راستی که پرده‌ها زیبایی اتاق خواب یا پذیرایی را تکمیل می‌کنند، به همین دلیل تمیزی آنها اهمیت زیادی دارد. نکته‌ای که در مورد نگهداری پرده‌ها اهمیت زیادی دارد این است که پرده ها بعد از مدتی در صورتی که به درستی شسته نشوند کدر شده و از سکه می‌افتند. به همین دلیل مهم است که شستشوی آنها را به درستی و به طور اصولی انجام بدهید. در این نوشتار نحوه شستن پرده در لباسشویی را خواهیم دید.

امکان شستن پرده در لباسشویی وجود دارد؟

مردم اغلب می‌پرسند “آیا می‌توان پرده‌ها را با ماشین لباسشویی شست؟” پاسخ مثبت است، اما فقط در برخی موارد. اگر پرده‌ها دارای برچسب شستشو هستند، بنابراین سعی کنید آن را پیدا کنید و توصیه‌های سازنده را بخوانید. اگر هم پرده آماده نخریده‌اید و آن را دوخته‌اید از روی نوع پارچه می توان در مورد روش شستشوی آن تصمیم گرفت.

پارچه‌های سبک وزن که آب زیادی در خود نگه نمی دارند، مانند پنبه، معمولاً برای شستشو در ماشین لباسشویی با مواد شوینده معمولی مناسب هستند. یک چرخه «مخصوص پارچه‌های ظریف» یا شستشو با آب سرد در چرخه‌ای که چرخش کندتر دارد را انتخاب کنید.

شستشوی پرده در ماشین لباسشویی

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه پرده‌های توری را بشویید، می‌توانید مانند هر پارچه سبک‌وزن دیگری آنها را ببینید. برای قسمت‌هایی از پارچه که تغییر رنگ داده یا کثیف شده‌اند، یک لکه‌بر خوب قبل از شستشو در دسترس داشته باشید و در نظر داشته باشید که آنها را در داخل کیسه لباس‌شویی یا روبالشی بشویید تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.

بهترین گزینه برای شستشو در ماشین لباسشویی پرده های پنبه، پلی استر، کتان یا نایلون هستند. فقط مطمئن شوید که پنبه و کتان آستر نداشته باشند. پلی استر و نایلون باید با ماشین شسته شوند زیرا نمی توانند مواد شیمیایی مورد استفاده در خشک شویی را تحمل کنند. هنگامی که هر یک از این نوع پرده ها را می شویید، حتما ماشین لباسشویی خود را در دمای ملایم تنظیم کنید.

پرده های ابریشمی، مخملی یا ارگانزا در ماشین لباسشویی خوب نمی‌مانند. پرده‌هایی که دارای چین‌های جعبه‌ای، دوخت‌های برجسته گلدوزی‌شده یا سایر تزئینات ظریف هستند نیز نباید در ماشین لباس‌شویی شسته شوند. شستشو با دست یا خشکشویی این نوع پرده ها را در نظر بگیرید.

اگر پرده های قدیمی و آسیب دیده از نور خورشید دارید، احتمالا آسیب پذیر هستند. برای سالم ماندن این پرده ها، شستشوی دستی یا شستشوی ماشینی با ملایمت بیشتر را در نظر بگیرید. پاک کردن گرد و غبار قبل از شستشوی پرده نیز ممکن است به محافظت از آنها کمک کند.

نحوه خشک کردن پرده

نحوه خشک کردن پرده

خواه شستشوی ماشینی را انتخاب کرده باشید و خواه دستی، برای جلوگیری از کپک زدن یا بوی کپک زدگی، خشک کردن درست پرده ها اهمیت زیادی دارد. اگر می‌توانید، پرده‌های خود را در یک روز خشک و آفتابی با وزش نسیم در فضای باز پهن کنید عالی خواهد بود.

نور مستقیم خورشید ممکن است روی برخی رنگ‌ها یا پارچه‌ها تأثیر بگذارد، بنابراین سعی کنید از قرار دادن آنها در فضای خیلی روشن خودداری کنید. از طرف دیگر، اگر برچسب شستشو اجازه می‌دهد، می‌توانید پرده‌ها را با حالت ملایم دستگاه خشک کن، خشک کنید.

‌وقتی 95 درصد خشک شدند آن‌ها را بردارید و بگذارید به طور طبیعی در هوا خشک شوند تا چین و چروک نگیرند. اگر پرده‌ها بعد از شستشو یا خشکشویی کمی چروک به نظر می‌رسند، برچسب شستشو را بررسی کنید و روی تنظیمات توصیه شده اتو کنید.

یکی از نکات کلیدی که هنگام شستن پرده‌ها باید به خاطر بسپارید زمان خشک شدن آنهاست. مقدار زیادی پارچه سنگین می‌تواند آب زیادی را در خود نگه دارد، به این معنی که خشک شدن پرده‌های شما زمان زیادی طول می‌کشد و همین باعث کپک زدن آن‌ها می‌شود. این پارچه‌ها اغلب بهتر است با بخار تمیز شوند.

تمیز نگه داشتن پرده‌ ها برای مدت طولانی تر

اگر از خود می‌پرسید «چند وقت یکبار باید پرده‌هایم را بشوییم؟» هیچ پاسخ مستقیمی وجود ندارد. ما به شما توصیه می‌کنیم که آنها را حدود دو بار در سال بشویید، اما اگر خانه تان مستعد گرد و غبار یا بو است، ممکن است لازم باشد دفعات بیشتری آنها را بشویید. می‌توانید با استفاده از جاروبرقی یک بار در هفته خاک روی آن‌ها را بگیرید تا به مدت طولانی ظاهر بهتری داشته باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا