حوله هات رو اینطوری بشور تا هم نرم بمونن و هم دوام شون زیاد بشه!

هنگامی که برای خرید حوله‌های حمام لوکس هزینه می‌کنیم، مهم است که بدانیم چطور باید از آنها مراقبت کنیم تا ماندگاری داشته باشند و حالت نرم و کرکی خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کنند. در حالی که شستن حوله‌ها ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، قطعاً نکاتی وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که از تکنیک مناسبی برای شستن حوله‌ها استفاده می کنید که هم نرم بمانند و هم ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشند.در این نوشتار چند نکته مفید در مورد نحوه شستن حوله‌ها آمده است تا حتی پس از شستشوی زیاد ظاهر و نرمی خوبی داشته باشند.

بهترین روش شستن حوله

شستن حوله‌های کثیف با بقیه لباس‌های شسته شده هرگز ایده خوبی نیست. حوله‌ها نه تنها همراه با سایر لباس ها در داخل ماشین لباسشویی تازه و تمیز نمی شوند، بلکه الیاف ظریف ممکن است آسیب ببینند یا با اقلام کوچکتر در هم بپیچند، چیزی که از شستشوی صحیح آنها جلوگیری می‌کند. در اینجا نحوه شستن حوله‌ها و نکاتی برای اطمینان از ظاهر فوق العاده آنها آورده شده است!

نحوه شستن حوله

حوله‌های روشن و تیره را از هم جدا کنید. هرگز حوله‌های سفید را با رنگ‌های تیره نشویید. از آنجایی که حوله‌ها بسیار جاذب هستند، حوله‌های رنگ روشن می‌توانند مقداری رنگ را از حوله‌های تیره تر بگیرند که می‌تواند باعث تیرگی یا تغییر رنگ آنها شود.

ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید. حوله‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و از بارگذاری بیش از حد دیگ شستشو خودداری کنید. همچنین مطمئن شوید که حوله را یکنواخت داخل دیگ قرار می دهید.  

از مواد شوینده کمتر استفاده کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده لباسشویی می‌تواند باعث سفت شدن حوله شود. ایده خوبی است که از حدود نیمی از مقدار پیشنهادی شوینده لباسشویی که معمولاً استفاده می‌کنید برای بهترین نتیجه استفاده کنید. بیشتر مواد شوینده برای شستن حوله‌ها مناسب هستند، بنابراین محصول علاقه شما باید کافی و مناسب باشد.

در صورت تمایل سفید کننده اضافه کنید. اگر روی حوله‌های خود لکه دارید، سفید کننده برای تمیز کردن آنها خوب عمل می‌کند. هنگام شستن حوله‌های سفید، می‌توانید از سفید کننده کلر یا غیرکلر (ایمن برای رنگ) استفاده کنید. هنگام شستن حوله‌های رنگی، فقط می‌توانید از سفیدکننده‌های بدون کلر استفاده کنید، زیرا سفیدکننده‌های کلر، حوله‌های تیره رنگ را محو می‌کنند و لکه‌های سفیدکننده‌ای باقی می‌گذارند که حوله‌ها را خراب می‌کنند.

چرخه ماشین لباسشویی معمول را اجرا کنید. حوله‌ها را می‌توان در چرخه معمول ماشین لباسشویی شست. این چرخه‌ها برای تمیز کردن حوله‌ها بهترین کارایی را دارند، زیرا چرخش سریع‌تر و زمان شستشوی طولانی‌تر در مقابل چرخه‌های ملایم‌تر به تمیز کردن بهتر آلودگی و باکتری‌ها از الیاف پارچه حوله کمک می‌کند.

حوله‌ها را در چه دمایی باید شست؟ حوله‌های سفید و رنگ روشن تر با تنظیم آب گرم به خوبی شسته می‌شوند. آب داغ به روشن شدن حوله‌های سفید و روشن برای تمیز کردن بهتر کمک می‌کند. حوله‌های تیره رنگ باید با تنظیم آب گرم شسته شوند. آب گرم به حفظ رنگ‌ها و از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند.

آب اضافی را قبل از خشک کردن بگیرید. پس از شستن حوله‌ها، آنها را بردارید و قبل از اینکه آنها را در خشک کن بگذارید، آب اضافی هر حوله را بگیرید. این کار زمان خشک شدن را کوتاه و به نرم نگه داشتن حوله‌ها کمک می‌کند.

نحوه خشک کردن حوله

می‌توانید برای حوله‌های لوکس از خشک‌کن استفاده کنید یا می‌توانید اجازه دهید در هوا خشک شوند. برای استفاده از خشک کن خانگی، به سادگی چرخه معمولی یا خودکار را انتخاب کنید تا نرم و حالت کرکی حوله را به حداکثر برسانید، زیرا خشک کردن بیش از حد حوله می‌تواند به الیاف ظریف آسیب برساند. وقتی چرخه کامل شد، فورا حوله‌ها را بردارید و تا کنید تا چین و چروک کمتری داشته باشند.

برای خشک کردن حوله‌ها در هوا، آن‌ها را روی یک قفسه خشک کن در داخل قرار دهید یا در بیرون از منزل به بند رخت آویزان کنید. حوله‌هایی که در معرض هوا خشک می‌شوند ممکن است کمی سفت شوند، اما انداختن آن‌ها در خشک‌کن می‌تواند آن‌ها را کمی نرم کند.

نکاتی برای مراقبت از حوله

نکاتی برای مراقبت از حوله

در اینجا چند نکته اضافی برای مراقبت از حوله‌های حمام آورده شده است تا آنها را برای سال‌های آینده نرم و لطیف نگه دارد:

چند وقت یک بار باید حوله‌ها را بشوییم؟

حوله‌های لوکس شما باید هر سه تا چهار روز یک بار شسته شوند. نشستن حوله در این بازه زمانی می‌تواند به طور غیرضروری شما را در معرض باکتری‌هایی قرار دهد که باید در حین شستشو از بین بروند.

بهترین راه برای نگهداری حوله چیست؟

حوله‌های تمیز و خشک را تا کنید و در کمد، قفسه حمام یا کشو، با توجه به بهترین فضای موجود در خانه تان نگهداری کنید. مهم است که حوله‌ها را وقتی هنوز رطوبت دارند داخل کمد و قفسه قرار ندهید. همیشه قبل از قرار دادن حوله در کمد یا کشو، صبر کنید کاملا خشک شود، زیرا رطوبت می‌تواند باعث ایجاد کپک شود.

چگونه حوله‌ها را نرم و پف دار نگه داریم؟

برای جلوگیری از ایجاد حالت مومی روی حوله‌ها که می‌تواند منجر به کاهش جذب و نرمی شود، فقط یک بار در میان از نرم کننده استفاده کنید نه هر بار.

حوله را اتو نکنید! گرمای اتو فقط به الیاف پارچه آسیب می‌رساند و باعث صاف شدن آنها می‌شود و انعطاف‌شان را از بین می برد. حوله‌های تمیز حوله‌های کرکی و نرم هستند، بنابراین برای بهترین نتیجه آنها را دو بار در هفته بشویید.

نحوه شستن حوله‌ های جدید

همیشه حوله‌های جدید را قبل از استفاده بشویید. این یک مرحله مهم است زیرا باید پوشش سیلیکونی روی آنها را از کارخانه خارج کرد که می‌تواند تا حد زیادی جذب آنها را کاهش دهد. برای فیکس کردن رنگ حوله‌های لوکس جدید، بهتر است در چند شستشوی اول، حوله‌های رنگی را با حوله‌های رنگی مشابه در آب گرم بشویید.

همچنین ایده خوبی است که هنگام شستن حوله‌های جدید فقط از نصف مقدار توصیه شده مواد شوینده استفاده کنید. علاوه بر این، ½ فنجان سرکه سفید را به آب شستشو اضافه کنید تا بهترین نتیجه را از شستشو بگیرید. افزودن سرکه به مواد شوینده، رنگ‌ها را یکدست کرده و باقیمانده مواد شوینده را از بین می‌برد و حوله‌های جدید شما را نرم، کرکی و آماده برای استفاده می‌کند!

چگونه حوله‌ ها را در ماشین لباسشویی تازه و خوشبو کنیم؟

گاهی اوقات حوله‌ها کمی بوی کپک دارند. برای تازه کردن حوله‌ها در ماشین لباسشویی، اجازه دهید بدون مواد شوینده یا سفیدکننده، یک چرخه کامل شستشو را طی کنند. در عوض، قبل از شروع چرخه شستشو، یک فنجان سرکه سفید مقطر را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. اجازه دهید حوله‌ها در هوا خشک شوند یا پس از اتمام چرخه آن‌ها را در خشک کن قرار دهید.

اگر بعد از شستن حوله ها با سرکه، همچنان بوی کپک زدگی دارند، دوباره آن را در یک چرخه کامل شستشو بدون مواد شوینده اجرا کنید. این بار قبل از شروع چرخه شستشو، نصف فنجان جوش شیرین اضافه کنید. حوله‌ها را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا