آیا گیاه پتوس (پوتوس) برای گربه ها سمی است؟

وقتی صحبت از گیاهان آپارتمانی می‌شود، تعداد کمی از آنها به اندازه پوتوس محبوب و گسترده هستند. نگهداری از گیاه پوتوس فوق العاده آسان است، به سرعت رشد می‌کند و در انواع مختلفی در دسترس است. این گیاه گرمسیری به دلیل شاخ و برگ های سرسبز و رشد دنباله دار خود شناخته شده اند، و به همین دلیل به گزینه ای محبوب برای سبدهای آویزان و گلدان تبدیل شده اند. آنها در طیف وسیعی از شرایط نوری، خوب رشد می‌کنند و نسبتاً به خشکی نیز مقاوم هستند.

برای بسیاری از دوستداران گیاهان و تازه کارها، افزودن گیاه پوتوس به مجموعه آنها یک “بله” آسان است. با این حال، اگر گربه ای در خانه دارید، باید بدانید که این گیاهان آپارتمانی محبوب برای گربه ها سمی محسوب می‌شود.

پوتوس ها برای گربه ها سمی هستند

تمام انواع پوتوس برای گربه ها سمی تلقی می‌شوند به این دلیل است که این گیاهان گرمسیری حاوی کریستال های اگزالات کلسیم هستند که هنگام تماس باعث تحریک می‌شود. علائم سمیت پوتوس عبارتند از: تحریک دهان (سوزش شدید لب ها، زبان و دهان)، ترشح بیش از حد آب دهان، استفراغ، و مشکل در بلع. با این حال، اگر متوجه تغییر رفتار در گربه تان شدید و مشکوک هستید که ممکن است بخشی از گیاه پوتوس را بلعیده باشد، باید فوراً به دامپزشک محلی خود مراجعه کنید تا او را معاینه کند.

چرا گربه ها پوتوس می‌ خورند؟

گربه ها حیواناتی کنجکاو هستند که استعداد ورود به چیزهایی را دارند که نباید. ایجاد یک خانه مناسب برای گربه‌ها می‌تواند کمی شبیه به محافظت از نوزاد باشد – با این تفاوت که گربه‌ها که می‌توانند بالا بروند، یعنی تقریباً هیچ چیز دور از دسترس آنها نیست. در حالی که گربه ها گوشتخواران طبیعی هستند، استعداد خوردن سبزی هایی مانند علف هم دارند که گهگاه راهی است برای کمک به هضم و تکمیل ویتامین ها یا مواد معدنی که در رژیم غذایی خود از دست می‌دهند.

برخی از گیاهان آپارتمانی آنها بسیاری از صاحبان گربه متوجه می‌شوند که گیاهان دنباله دار یا چمن مانند برای دوستان پشمالوی آنها جذابیت خاصی دارند. متأسفانه، بسیاری از گیاهان آپارتمانی رایج برای گربه ها سمی هستند و خوردن آنها برای آنها بی خطر نیست، از جمله گیاهان پوتوس.

چگونه گربه و پوتوس را در خانه داشته باشیم؟

چگونه گربه و پوتوس را در خانه داشته باشیم؟

در نهایت، تصمیم به شما بستگی دارد، اما اگر گربه شما مستعد خوردن گیاهان آپارتمانی است، حتما باید از پوتوس ها دوری کنید تا در امان باشد. با این حال، اگر گربه شما به طور کلی به گیاهان آپارتمانی شما علاقه ای ندارد، ممکن است بخواهید این گیاه گرمسیری را با چند اقدامات احتیاطی در خانه خود نگه دارید.

ساده ترین راه برای دور نگه داشتن پتوس ها از دسترس گربه این است که آنها را در یک گلدان آویزان قرار دهید. خوشبختانه، پوتوس ها در گلدان های آویزان به دلیل عادت رشد دنباله‌دارشان زیبا و شگفت انگیز به نظر می‌رسند. اطمینان حاصل کنید که گلدان آویزان شما به هیچ مبلمان یا قفسه ای نزدیک نیست تا گربه به آن نرسد.

همچنین، مطمئن شوید که شاخه های پوتوس را مرتباً کوتاه می‌کنید تا خیلی به زمین نزدیک نشوند ( می‌توانید از قلمه‌ها برای تکثیر استفاده کنید). گربه ها به راحتی آنها را به عنوان اسباب بازی های سرگرم کننده اشتباه می‌گیرند و ممکن است در این فرآیند کمی ببلعند.

در نهایت، اگر گربه شما مصمم به خوردن گیاه است، می‌توانید برای دوست پشمالوی خود چند گیاه بی خطر برای گربه پرورش دهید. یک مثال عالی علف گربه است که به سرعت رشد می‌کند و نگهداری از آن آسان است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا