9 گیاه آپارتمانی مقاوم که به مراقبت چندانی نیاز ندارند

آیا علاقمند به داشتن گیاهان آپارتمانی هستید اما نمی‌دانید از کجا و با چه گیاهانی کارتان را شروع کنید؟ ما در این نوشتار گیاهان مقاوم آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم کرد، 9 گیاه که مراقبت از آنها کار چندانی نمی‌خواهد. با هوم نگار همراه باشید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

فهرست زیر برخی از زیباترین گیاهانی هستند که می‌توانید در خانه داشته باشید و از حضورشان در دکوراسیون خانه لذت ببرید. همه این موارد، گیاهان سازگاری هستند و از کم توجهی شما چندان آسیب نمی‌بینند. اینکه کدام یک را انتخاب کنید به دکوراسیون خانه و سلیقه خودتان بستگی دارد.

1. کاکتوس از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

کاکتوس از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

کاکتوس‌های بی شماری وجود دارند که می‌توانید با حداقل تلاش از آنها مراقبت کنید. این امر عمدتاً به دلیل توانایی کاکتوس در ذخیره آب اضافی است که برای غالب گیاهان دیگر امکان پذیر نیست. گیاه کاکتوس این توانایی را به منظور زنده ماندن از محیط‌های بیابانی سخت توسعه داده است. تحمل آنها در برابر خشکی به این معناست که مجبور نیستید به یک برنامه دقیق آبیاری پایبند باشید.

برای اطمینان از اینکه کاکتوس سالم و درست رشد می‌کند، یک گلدان را انتخاب کنید که دست کم یک سوراخ زهکشی داشته باشد. بیشتر کاکتوس‌ها به این دلیل خراب می‌شوند که نور ناکافی و خاک نامناسب دارند یا خاک‌شان بیش از اندازه خیس می‌ماند. بیشتر کاکتوس‌ها فقط زمانی نیاز به آب دارند که خاک‌شان کاملا خشک شود و ترجیح می‌دهند مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.

2. سانسوریا

سانسوریا

سانسوریا یا شمشیری یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه مراقبت کمی نیاز دارد و در عوض زیبایی زیادی را به خانه‌تان هدیه می‌دهد. گیاه شمشیری به لطف برگ‌های آبدار و ریزوم‌های ذخیره شده در آب، نیازی به آبیاری مکرر ندارد و با بسیاری از شرایط مختلف زندگی سازگار است. به علاوه، این گیاه زیبا به دلیل اینکه باریک است در هر فضایی به راحتی قرار می‌گیرد و به زیبایی آن می‌افزاید.

اگر گیاه سانسوریا دارید، مراقب باشید که بیش از حد به آن آب ندهید. این گیاه در یک محیط داخلی معمولی می‌تواند چند هفته را بدون آبیاری دوام بیاورد و آسیب نبیند، بنابراین برای افراد فراموشکاری که معمولا یادشان می‌رود به گیاهان آب بدهند، گزینه‌ای مناسب است. اگر تابستان در آفتاب مستقیم یا خارج از منزل قرار بگیرد، بد نیست کمی بیشتر آبیاری شود اما فقط هر باری که متوجه شدید خاکش خشک شده است.

3. گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری

این گیاه زیبا طرفداران زیادی دارد و طبیعی هم به نظر می‌رسد چرا که همه گونه‌های آن خانه را به شدت زیبا می‌کنند. خوشبختانه، مراقبت از برگ انجیری نیز بسیار آسان است! این گیاه به خوبی در اکثر محیط‌های سرپوشیده رشد می‌کند و می‌تواند بسیار بزرگ و زیبا شود. برگ انجیری این قابلیت را دارد که به یک قطعه هنری یا زیباترین نقطه خانه تبدیل شود.

خاک آنها می‌تواند حدود 75 ٪ خشک شود و اگر چند روز به آنها دیر آب بدهید، تحمل خواهند کرد. برای اینکه شاهد سریع‌ترین رشد و بزرگترین برگ‌ها در گیاه برگ انجیری باشید، بهتر است آن را در نور روشن و غیرمستقیم مثلا نزدیک یک پنجره قرار دهید. همچنین بد نیست برگ‌های این گیاه را به طور مرتب تمیز کنید.

4. زامیفولیا یکی از گیاهان مقاوم آپارتمانی

زامیفولیا یکی از گیاهان مقاوم آپارتمانی

گیاه زامیفولیا به دلیل سازگاری با طیف گسترده ای از شرایط فضای داخلی، از گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می‌شود. این گیاه به راحتی نور کم را تحمل می‌کند و به آب زیادی نیاز ندارد. در حقیقت، زامیفولیا اغلب در طول زمستان به خواب (در حالی که سبز می‌ماند) می‌رود و فقط باید هر 4-6 هفته یا هر بار که خشک شد، آبیاری شود. در دوره‌های رشد فعال در بهار و تابستان، آبیاری مکرر این گیاه رشدش را بهبود می‌دهد؛ نور غیرمستقیم و دمای بالا نیز تاثیر مثبتی در رشد این گیاه دارد.

گیاه زامیفولیا هنگام بالغ شدن می‌تواند به 1 متر برسد. ساقه‌های قوس دار آن در واقع برگهای تکی هستند که مستقیماً از سطح خاک جوانه می‌‌زنند. اگر متوجه شدید که برگ‌ها زرد می‌شوند، احتمالا خاک گیاه زیادی رطوبت دارد، بنابراین رطوبت خاک را بررسی کرده و از آب دادن خودداری کنید تا کاملاً خشک شود.

5. پوتوس

پوتوس

وقتی قرار است فهرست گیاهان مقاوم آپارتمانی را معرفی کنیم، باید به پوتوس هم اشاره‌ای داشته باشیم، یک گیاه زیبا و مقاوم که می‌توانید تقریباً در هر نقطه‌ای از خانه قرار دهید. این گیاه به طور شگفت آوری سازگار است و می‌تواند غفلت زیادی را تحمل کند و همچنان زیبا به نظر برسد. پوتوس می‌تواند شکل و رنگ خود را حتی در یک گوشه کم نور برای مدت زمان بسیار طولانی حفظ کند. برای رشد بهتر این گیاه بهتر است آن را در یک نقطه با نور غیرمستقیم متوسط یا روشن قرار دهید. هرچه گیاه پوتوس نور بیشتری بگیرد، آب بیشتری هم نیاز دارد.

ساقه‌های دنباله دار پوتوس نیز به راحتی تکثیر می‌شوند. فقط یک ساقه 15 تا 20 سانتی را جدا کنید، انتهای برش را در آب قرار دهید و منتظر بمانید تا ریشه‌ بزند!

6. گیاه لیندا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاه لیندا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

نخل زیبا و غریب کویری لیندا به دلیل ماهیت سازگارش شناخته شده است. این گیاه ی آب اضافی را در تنه خود ذخیره می‌کند و به همین دلیل می‌تواند مدتی را بدون آبیاری سر کند. در واقع پوتوس از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است و برای افراد فراموشکار مناسب به نظر می‌رسد.

این گیاه نور مستقیم و روشن خورشید را ترجیح می‌دهد اما در نور غیرمستقیم روشن نیز خوشحال خواهد بود. لیندا کاملاً سرسخت است و زیبایی و جلوه‌ای استثنایی را به هر فضایی اضافه می‌کند.

7. آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که به دلیل شخصیت بخشنده و مراقبت کمی که نیاز دارد، محبوب افراد زیادی است. تمام آنچه این گیاه فروتن نیاز دارد یک نقطه آفتابی در خانه و گاهی آبیاری است. این گیاه زیبا دوست دارد در صورت امکان در ماه‌های گرم به بیرون از خانه منتقل شود و با رشد سریع‌تر و گلهای رنگارنگ از شما تشکر خواهد کرد.

فقط یادتان باشد که از آب دادن بیش از حد به این گیاه خودداری کنید، زیرا ممکن است به پوسیدگی ریشه منجر شود. فقط پس از خشک شدن خاک به این گیاه آب بدهید.

8. گیاه مارانتا لوکونورا از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه مارانتا لوکونورا از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه مارانتا لوکونورا هم در دسته مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی قرار می‌گیرد و برای مبتدیان انتخابی عالی محسوب می‌شود. این گیاه زیبا الگوهای مشخصی را در برگهای خود دارد و به همین دلیل جلوه زیبایی به فضا می‌دهد. برگهای آن در شب تا و در طول روز مجددا باز می‌شوند، شبیه به دست‌هایی که در حال دعا کردن هستند! این گیاه جذاب با یک روال مراقبتی دوستانه و مبتدی، به خوبی رشد می‌کند.

گیاه مارانتا لوکونورا بومی جنگل‌های بارانی برزیل است، بنابراین تحمل شرایط کم نور را دارد. این گیاه آبیاری مکرر و رطوبت زیاد را ترجیح می‌دهد، اما در کل اگر شرایط خیلی هم بر وفق مرادش نبود، باز هم سرسخت است و سالم می‌ماند.

9. درخت پول

درخت پول

بدون دردسر زیادی با درخت پول، شانس را به زندگی‌تان وارد کنید. اعتقاد بر این است که درخت پول انرژی مثبت را در فضا افزایش می‌دهد و شانس خوبی را برای صاحب خود به همراه می‌آورد. این گیاه برگ‌های سرسبزی دارد و زیبایی بی نظیری را به فضای خانه می‌دهد.

درخت پول با تحمل موقعیت‌های کم نور و به لطف توانایی خود در دوره‌های طولانی بدون آبیاری، انتخاب خوبی برای افراد مبتدی است. این گیاه ترجیح می‌دهد که قبل از آبیاری مجدد خاکش حداقل تا نیمه خشک شود. اگر می‌خواهید رشد سریع‌تر این گیاه را شاهد باشید، آن را در نور غیرمستقیم و روشن قرار داده و تماشا کنید که چطور رشد می‌کند و زیبا می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا