با این نکات کاربردی دوام و طول عمر لباسشویی را افزایش دهید

واقعیت این است که نگهداری درست از ماشین لباسشویی نه تنها باعث کارکرد بهینه آن می‌شود، بلکه در هزینه ها و افزایش طول عمر آن نیز تاثیر بسزایی دارد. در شرایط اقتصادی کنونی منطقی به نظر می‌رسد که هر راه درستی را برای نگهداری و مراقبت از دستگاه و افزایش طول عمر لباسشویی امتحان کنیم.

نکاتی برای افزایش طول عمر لباسشویی

موارد زیر را امتحان کنید و خیال‌تان راحت باشد که تا سال‌ها دستگاه‌تان بدون دردسر کار خواهد کرد:

1. جیب های لباس ها را بررسی کنید

اقلام کوچکی مانند جاکلیدی یا سایر چیزهای کوچک باقی مانده در جیب نه تنها منجر به انسداد می‌شوند، بلکه به طور بالقوه می‌توانند به دستگاه آسیب دائمی وارد کنند و حتی منجر به نشت آب لباسشویی شوند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی، جیب‌های آنها را بررسی کنید (حتی زمانی که مطمئن هستید چیزی داخل جیب ها نیست).

2. بار لباسشویی باید متعادل باشد

بار لباسشویی باید متعادل باشد

درست است که بیش از حد پر کردن دیگ لباسشویی می‌تواند طول عمر آن را کاهش دهد اما روشن کردن آن با مقدار کمی لباس هم اوضاع را بهتر نمی کند. اگر مجبور به شستن چند لباس هستید، توصیه می‌شود که بار لباسشویی را با قرار دادن یک یا دو حوله در دیگ شستشو متعادل کنید. فقط سعی کنید از حداکثر ظرفیت دستگاه تجاوز نکنید.

3. رسوب زدایی لباسشویی به طور مرتب

یکی دیگر از راه‌های افزایش دوام و طول عمر ماشین لباسشویی، رسوب زدایی منظم آن است. تقریباً اجتناب ناپذیر است که لباسشویی با تجمع رسوب آهک مواجه نشود. با این حال، می‌توانید با استفاده از نرم کننده آب در هر شستشو، آن را رسوب زدایی کنید.

جرم گیری ماشین لباسشویی را می‌توان با اجرای یک چرخه شستشوی معمولی بدون هیچ گونه لباس در دیگ انجام داد. همچنین به جای مواد شوینده، از یک فنجان بزرگ سرکه سفید مقطر یا آب لیمو استفاده کنید.

میزان سختی آبی که برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کنید و همچنین تعداد دفعات شستشوی شما تعیین می‌کند که چند بار نیاز به رسوب زدایی دارید.

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد و بهبود عملکرد لباسشویی، از تمیز کردن عمقی ماشین لباسشویی غافل نشوید.

4. لباس های زیر را با دقت بشویید

گاهی اوقات، سیم‌های سوتین در طول فرآیند شستشو شل می‌شوند. این اتفاق می‌تواند باعث بروز خرابی در دستگاه شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود سوتین‌ها را در کیسه لباسشویی بشویید.

به این ترتیب، اگر سیم‌های زیرین شل شوند، در کیسه مهار می‌شوند. همچنین از آنجایی که سوتین‌ها در دسته اقلام ظریف قرار می‌گیرند، باید آنها را در یک چرخه شستشوی ملایم بشویید. این کار از آسیبی که در وهله اول می‌تواند منجر به خارج شدن سیم‌ها شود جلوگیری می‌کند.

5. ماشین لباسشویی را از برق بکشید

هنگامی که ماشین لباسشویی خاموش است، باید آن را از برق جدا کنید. جدا از این که این یک اقدام ایمنی خانگی است، می‌تواند استرس خرید یک وسیله جدید را نیز از شما دور کند.

6. لباسشویی را از کودکان دور نگه دارید

لباسشویی را از کودکان دور نگه دارید

بچه‌ها همیشه سعی می‌کنند کارهای شما را در خانه تقلید کنند. اگر اجازه بدهید که فرزندتان با لباسشویی بازی کند، ممکن است دستگاه را با آسیب مواجه کند.

البته برخی از وسایل لباسشویی جدیدتر اکنون با سیستم قفل کودک عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد دکمه‌های روی پانل ماشین لباسشویی را قفل کنید.

7. برای تعمیرات از تکنسین‌ های حرفه ای کمک بگیرید

گاهی اوقات و با تمام مراقبت هایی که انجام می دهید ممکن است باز هم دستگاه دچار ایراد شود. وقتی این اتفاق برای ماشین لباسشویی شما می‌افتد، مراقب باشید که برای تعمیر با چه کسی تماس می‌گیرید. شما که نمی خواهید یک مشکل دیگر هم به مشکلی که دستگاه داشته اضافه کنید. حتما تعمیرات تخصصی را به تعمیرکار لباسشویی بسپارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا