8 علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

ایراد پیدا کردن و خرابی ماشین لباسشویی از هر شکل و نوعی که باشد دردسرزاست چرا که این دستگاه چندین دهه است که کار شستشوی لباس‌ها را ساده کرده و حتی تصور خراب شدن یا نبودن لباسشویی در خانه، آزاردهنده است، بنابراین توصیه می‌شود که هر ایراد کوچکی برای دستگاه‌تان رخ داد در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید تا تبدیل به مشکل بزرگ‌تری نشود. در این نوشتار به علت کار نکردن دور تند لباسشویی پرداخته‌ایم. با هوم نگار همراه باشید.

علت کار نکردن دور تند لباسشویی

شاید ندانید که کار نکردن دور تند لباسشویی در واقع به معنای از کار افتادن خشک کن آن است. علل زیادی هم باعث بروز این مشکل می‌شود که اصلی‌ترین موارد را در زیر می‌بینید:

1. بروز ایراد در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه اصلی‌ترین قطعه برای شروع فرایند تخلیه لباسشویی است. خرابی این قطعه می‌تواند علت کار نکردن دور تند لباسشویی باشد به این دلیل که هر چیزی که مانع خروج آب از لباسشویی شود، مانع کار کردن مرحله خشک کن نیز خواهد شد. توصیه می‌شود برای بررسی پمپ تخلیه از یک تکنسین کمک بگیرید.

2. انسداد شیلنگ تخلیه و کار نکردن دور تند لباسشویی

چنانچه گفتیم هر مشکلی که باعث عدم تخلیه آب شود، می‌تواند مانع شروع دور تند لباسشویی یا مرحله خشک کن هم باشد. شیلنگ لباسشویی ممکن است به مرور رسوب بگیرد یا به هر دلیلی مسدود شود. انسداد شیلنگ یکی از دلایل اصلی کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی است. با جرمگیری ماشین لباسشویی می‌توانید تا حدی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

3. پر کردن بیش از اندازه دیگ شستشو

پر کردن بیش از اندازه دیگ شستشو

گاهی اوقات علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی مشکل ساده‌ای مثل بیش از اندازه پر کردن دیگ شستشو است. در صورتی که لباسشویی را بیش از اندازه پر کنید ممکن است سبد آبکشی به دلیل وزن بالا نتواند حرکت کند. این مشکل با کاهش حجم لباس‌ها رفع خواهد شد.

4. انسداد فیلتر تخلیه و از کار افتادن دور تند لباسشویی

مسدود شدن فیلتر تخلیه مانع تخلیه آب ماشین لباسشویی شده و به این ترتیب دور تند دستگاه نیز کار نخواهد کرد. برای رفع این مشکل می‌بایست فیلتر تخلیه را بردارید و آن را شستشو دهید. اگر مشکل همین باشد به همین راحتی برطرف خواهد شد. با تمیز کردن ماشین لباسشویی می توانید از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

5. خراب شدن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

برد الکتریکی مانند مغز هر دستگاه برقی عمل می‌کند. نکته مهم اینکه اگر خرابی برد عامل کار نکردن دور تند لباسشویی باشد، می‌بایست از یک تعمیرکار لباسشویی برای تعمیر آن کمک بگیرید.

6. علت کار نکردن دور تند لباسشویی: خرابی موتور

این یکی بدترین سناریوی ممکن است اما متاسفانه اگر دور تند لباسشویی شما کار نمی‌کند، ممکن است موتور آن آسیب دیده باشد. لازم است یک تکنسین این مورد را بررسی و تعمیر کند.

7. انتخاب برنامه اشتباه

این احتمال وجود دارد که برنامه اشتباهی برای شستشوی لباس‌ها انتخاب کرده‌اید یا دست‌تان به دکمه عدم خشک کردن لباس‌ها خورده باشد و عملا این مرحله قابل انجام نباشد.

8. بروز ایراد در هیدروستات لباسشویی

وظیفه هیدروستات ماشین لباسشویی تشخیص میزان آب داخل دستگاه است. در صورتی که این قطعه خراب شود، دور تند کار نخواهد کرد. ممکن است تکنسین بعد از بررسی این قطعه نظر به تعویض آن بدهد.

چنانچه دیدید، برخی از دلایل این مشکل بسیار ساده هستند و با چند اقدام کوچک می‌توانید مشکل را برطرف کنید. در مقابل اگر یک نقص فنی عامل بروز این مشکل باشد حتما از یک تکنسین یا مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید به ویژه اگر دانش فنی ندارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا