نحوه پاک کردن خمیر بازی از روی مبل (معرفی 3 راهکار بسیار موثر)

افرادی که یک موجود کنجکاو کوچک در خانه دارند با این صحنه آشنایی دارند: رنگ های در هم رفته و چرک خمیر بازی که روی قسمتی از مبل حسابی مالیده شده و یک اثر هنری به جا گذاشته است. اما نگران نباشید! ما در این نوشتار نحوه پاک کردن خمیر بازی را از روی مبل در اختیار شما قرار داده ایم. این ترفندها بهترین ها برای رفع لکه خمیر بازی از روی مبل هستند.

آموزش پاک کردن خمیر بازی از روی مبل

قبل از هر کاری باید اضافه‌های خمیر بازی را جمع کنید. برای این کار می‌توانید از کاردک یا چاقو استفاده کنید. البته اگر از چاقو استفاده می‌کنید باید مواظب باشید نوک آن تیز نباشد چرا که ممکن است پارچه مبل پاره شود. در واقع با برداشتن تکه‌های درشت خمیر بازی کار تمیز کردن لکه‌های آن را بسیار ساده تر خواهید کرد.

موادی که در زیر قید شده اند می توانند تا حدودی برای تمیز کردن مبل و کاناپه و از بین بردن لکه، مفید باشند . فقط دقت کنید که همه مراحل را به درستی دنبال کنید و در انجام این کار صبر و حوصله به خرج دهید:

از سرکه سفید استفاده کنید

سرکه سفید محلولی اسیدی است که می‌تواند لکه‌های خمیر بازی را حل و به حذف آن از روی مبل کمک کند. استفاده از آن هم برای خانم‌ها هم ساده و هم بی ضرر است. برای انجام این راهکار سرکه سفید را روی لکه اسپری کنید و بعد با یک تکه ابر یا دستمال سفید و تمیز آن را پاک کنید.اگر لکه کهنه شده باشد و از مدت‌ها قبل روی مبل مانده باشد، بهترین ماده برای پاک کردن آن سرکه سفید است.

پاک کردن لکه خمیر بازی با جوش شیرین

جوش شیرین همه کاره یکی از بهترین مواد برای تمیزکاری است چرا که می‌تواند لکه خمیر بازی را خوب تمیز کند. برای استفاده از جوش شیرین برای تمیزکاری و از بین بردن لکه خمیر، می بایست حدود یک یا دو قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل آب حل کنید و دستمال را به محلول حاصل خوب آغشته کنید. دستمال را چند بار روی خمیر بازی بکشید یا به آن ضربه بزنید تا لکه‌های ریز خمیر بازی داخل جوش شیرین حل شده و از بین بروند.

یک راه ساده‌تر هم برای پاک کردن خمیر بازی با استفاده از جوش شیرین وجود دارد که اثرگذاری اش عالیست و آن آماده کردن یک محلول با استفاده از جوش شیرین، سرکه سفید و آب است. محلول به دست آمده از این سه ماده اثربخشی بالایی هم دارد. اگر با یک بار پاک کردن پارچه مبل تمیز نشد، می‌توانید چند مرتبه این کار را تکرار کنید و با فاصله‌های زمانی پارچه مبل را خوب و حسابی تمیز کنید.

رفع لکه خمیر بازی از روی مبل با آب مقطر

آب مقطر یکی از بهترین مواد برای پاک کردن لک خمیر بازی است زیرا هم قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و هم اینکه هیچ آسیبی به رنگ یا کیفیت پارچه مبلمان نمی‌زند. برای انجام این راهکار می‌توانید دستمال را به آب مقطر آغشته کنید و روی مبل بکشید یا اینکه آن را روی لکه اسپری کنید و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید، بعد لکه را پاک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا