5 نکته موثر و کاربردی برای تمیز کردن مبل و کاناپه!

تمیز کردن مبل و کاناپه هم برای خودش داستانی است! وسیله در خانه که نیاز به تمیز شدن مداوم دارد اما نه می توان آن را داخل ماشین لباسشویی انداخت و نه می توان بادستمال مرطوب و کمی شوینده کار خاصی کرد. تصور کنید آب میوه روی مبل بریزد (اتفاقی که دور از ذهن نیست). تاسف بار است و وقتی اتفاق می افتد ویرانگر به نظر می رسد، حتی اگر بلافاصله به تمیز کردن آن بپرید.

و حتی اگر موفق شدید از کثیفی و لک بزرگ جلوگیری کنید باز هم نتیجه تعریفی نخواهد داشت. به احتمال زیاد، کاناپه شما ترکیبی از خرده‌ها، لکه‌های مرموز، موهای حیوانات خانگی و کثیفی روی سطوح و شکاف‌های آن دارد. بله، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه مبل راحتی و کاناپه را تمیز کنید.

تمیز کردن مبل و کاناپه

برای تمیز کردن مبل و کاناپه به صورت زیر عمل کنید:

کارتان را با جاروبرقی شروع کنید

اکثر جاروبرقی ها دارای یک سری باریک هستند که به شما کمک می کند به آن شکاف های کثیف در مبل تان دسترسی پیدا کنید. با از بین بردن کثیفی های سست و زباله از روی کاناپه شروع کنید و مطمئن شوید که بالشتک های کاناپه را جدا کرده اید تا به کثیفی در همه جای چارچوب مبل دسترسی پیدا کنید.

آنچه را که می توانید پاک کنید

می‌دانیم که دستمال‌ کشیدن روی پارچه مبل چندان تاثیر مثبتی ندارد، اما اگر قطعاتی از چوب یا فلز دارید، می‌توانید آن‌ها را به راحتی با آب گرم و صابون تمیز کنید.

لکه ها را از بین ببرید

لکه ها را از بین ببرید

بخش بزرگی از تمیز کردن مبل شما از بین بردن آن لکه های زشت و بی ریخت است. البته، می‌توانید برای خرید مواد حرفه‌ای نظافت کاناپه به فروشگاه بروید، اما اگر روش‌های آسان، ارزان و خانگی را دوست دارید، ما چند تایی برای تان داریم:

  • برای پارچه: مخلوطی از ¼ فنجان سرکه، ¾ فنجان آب و یک قاشق غذاخوری صابون ظرف را اضافه کنید. محلول را روی لکه اسپری کنید و با یک پارچه بشویید تا از بین برود. از یک پارچه اضافی برای خشک کردن محل لک استفاده کنید.
  • برای چرم: ½ فنجان روغن زیتون را به ½ فنجان سرکه اضافه کنید. روی نقاط کثیف اسپری کنید و از یک پارچه برای سابیدن لکه استفاده کنید. در نهایت آن را با پارچه دیگری خشک کنید.
  • برای مواد مصنوعی: ½ فنجان سرکه، 1 فنجان آب گرم و ½ قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی اضافه کنید. محلول را روی لکه اسپری کنید، با دستمال بشویید و خشک کنید.

از بین بردن بوی بد

جوش شیرین همیشه قابل اعتماد، می تواند به شما کمک کند تا مبل تان را تمیز کنید و بوی بد را نیز از بین ببرید. این ماده هم روی مبل های چرمی و هم پارچه ای تاثیر دارد و اگر می خواهید بوی دود را از بین ببرید واقعا عالی است. به سادگی جوش شیرین را در همه جای مبل بپاشید (هر چه بیشتر بهتر) و حدود 20 دقیقه صبر کنید. همه جا را جاروبرقی بکشید و خواهید دید که بوی نامطبوع از بین رفته است.

صبر کنید تا خشک شود

اگر مبل خود را به عنوان بخشی از نظافت خیس کرده اید، قبل از شروع مجدد استفاده از کاناپه، باید مطمئن شوید که همه جای آن خشک است. آب موجود در کوسن ها و پارچه می تواند باعث ایجاد کپک شود که اثرات نظافت و تمیزکاری شما را خنثی می کند. بنابراین صبر کنید تا مبل کاملا خشک شود. وقتی همه چیز خشک شد، کاناپه تازه تمیز شده شما دوباره برای تماشای تلویزیون آماده خواهد بود!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا