بهترین و موثرترین روش های تمیز کردن کف اتو

اتوها لوزم خانگی متواضعی هستند. با وجود اینکه تاثیر زیادی در آراستگی ما و به طور کلی روزمرگی های ما دارند اما اغلب فراموش می‌کنیم به آنها رسیدگی کنیم یا حتی یک نظافت ساده روی شان انجام دهیم. استفاده از اتو برای از بین بردن چین و چروک روی لباس، یک روال ضروری در زندگی ماست. تمیز کردن و نگهداری این دستگاه بسیار مهم است زیرا کفی آن (ته اتو) می‌تواند چسبناک و چرب شود یا گرد و غبار بگیرد.

در برخی شرایط، پارچه‌ها ممکن است بسوزند یا ذوب شوند، که در این صورت یک آشفتگی زشت و سرسخت خواهید داشت. در این نوشتار نحوه تمیز کردن کف اتو را در اختیار شما قرار داده ایم. با خبرنامه همراه باشید.

نحوه تمیز کردن کف اتو

اگر در جستجوی نحوه تمیز کردن کف اتو به مقاله ما رسیده اید، جای خوب هستید. موارد زیر برخی از بهترین راه های تمیز کردن کف اتو هستند که می توانید در صورت نیاز امتحان کنید.

1. ترکیب جوش شیرین و آب

این روش یک راه عالی برای تمیز کردن و جرم گیری اتوبخار است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری جوش شیرین و کمی آب را مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود.

سپس با استفاده از یک برس نرم یا حوله، این خمیر را روی کف اتو بمالید. به سادگی از آب برای پاک کردن آن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که خمیر کاملاً پاک شده است و قبل از استفاده اجازه دهید اتو خشک شود.

2. می‌ توانید از روزنامه استفاده کنید

اتو را در بالاترین درجه حرارت دهید و دستکش فر بپوشید تا از دستتان در برابر گرما محافظت شود. مقداری روزنامه خرد کنید و از آن برای تمیز کردن کفی اتو استفاده کنید. همین!

3. استفاده از لاک پاک کن استون یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن کف اتو

این راهکار یک روش عالی برای حل کردن و پاک کردن کثیفی اتو است! اتو را روشن کنید و بگذارید گرم شود. یک توپ پنبه ای را با پاک کننده ناخن استون خیس کنید. در حالی که دستکش فر پوشیده اید، توپ پنبه ای خیس شده را به سرعت روی سطح داغ بکشید. لاک پاک کن حاوی استون به سرعت تبخیر می‌شود، اما در حل کردن هر ضایعاتی فوق العاده موثر است! پس از اتمام کار، سطح را با آب و یک پارچه پاک کنید.

4. اسفنج‌ها و اسکاج های آشپزخانه می‌توانند کف اتو را به شدت تمیز کنند

با استفاده از اسفنج آشپزخانه یا اسکاج نرم، سطح اتو را با آب و صابون بشویید. پس از اتمام کار، آن را با یک حوله پاک کنید و قبل از استفاده بگذارید کاملا خشک شود.

5.  سرکه، سرکه، سرکه!

یک حوله را با سرکه سفید مقطر مرطوب کنید. سپس، کف اتو را پاک کنید تا ضایعات از بین برود. در برخی شرایط ممکن است مقداری جرم باقی بماند که نیاز به خیساندن یک حوله تمیز در سرکه مقطر و قرار دادن کفی آهنی خنک روی حوله دارد. به سادگی اجازه دهید 15-30 دقیقه خیس بخورد، سپس خشک کنید.

6. از پاک کننده قوی، سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

از پاک کننده قوی، سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

یک حوله را در محلولی متشکل از سرکه و جوش شیرین خیس کنید. حوله خیس شده را صاف بگذارید و اتوی خاموش را روی حوله بکشید، انگار که دارید آن را اتو می‌کنید.

7. نحوه تمیز کردن کف اتو با مایع ظرفشویی

یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن اتو، ریختن چند قطره مایع ظرف‌شویی در مقداری آب است. سپس از یک پارچه نرم، حوله یا حوله کاغذی آغشته به محلول استفاده کنید و کف اتو را حسابی پاک کنید.

8. تمیز کردن کف اتو با نمک

مقدار زیادی نمک روی یک ورق کاغذ بپاشید. سپس، اتوی گرم را روی آن ورق کاغذ بکشید. این کار که به حذف لکه‌ها و سایر ضایعات کمک می‌کند. اتو را چند بار روشن کنید، سپس از برق بکشید تا خنک شود. پس از خنک شدن اتو، نمک را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید.

9. خمیر دندان برای پاک کردن کف اتو

به سادگی مقداری خمیر دندان سفید را روی کفی اتو بمالید. سپس، آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده، اتو را کاملا خشک کنید.

 10. ورق‌ های خشک کن برای تمیز کردن کف اتو

حرارت اتو را کم نگه دارید و چند ورقه خشک کن را روی کف اتو بمالید. مالش را تا زمانی که سطح اتو به طور کامل تمیز شود ادامه دهید.

برای تمیز کردن سوراخ‌های بخار (دریچه‌های بخار)، از یک سواب پنبه‌ای مرطوب استفاده کنید. یک سواب پنبه ای را در محلول آب و مایع شوینده آغشته کنید. سپس سوراخ های بخار را به وسیله آن تمیز کنید.

و در نهایت مواردی که باید به خاطر بسپارید:

وقتی در مورد نحوه تمیز کردن اتو می‌پرسید، ممکن است وسوسه شوید که از گیره‌های کاغذ یا سایر وسایل سخت استفاده کنید، اما لطفاً این کار را نکنید! با این کار می‌توانید خراش‌های ناخواسته ای روی کفی اتو و سوراخ‌های بخار آن ایجاد کنید. علاوه بر این، کنجکاوی شما در مورد نحوه تمیز کردن اتوی صاف ممکن است به یافتن راه‌هایی برای خلاص شدن از شر خراش‌های آن تبدیل شود (و باور کنید، کار خوشایندی نخواهد بود)!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا