ترفندهای اتوکشی | 11 ترفند موثر که لازم است بدانید!

اتو کردن لباس ها از آن کارهایی است که تمامی ندارد به خصوص برای کسانی که شاغل هستند. بنابراین مهماست که نحوه درست اتوکشی لباس ها را بلد باشیم. در طول اتوکشی ممکن است چندین مورد اشتباه رخ دهد. از دمای نامناسب اتو گرفته تا تکنیک ضعیف اتوکشی، و به همین دلیل ممکن است به لباس ها آسیب وارد کنید.

ترفندهای اتوکشی

در این نوشتار نکات تخصصی را برای آموزش صحیح اتو کردن لباس‌ها به شما ارائه کرده ایم. با هوم نگار همراه باشید.

1. یک میز اتوی خوب بخرید

استفاده از ابزارهای مناسب نیمی از راه رسیدن به نتایج خوب است. یک میز اتوی درست و حسابی با لایه بندی خوب و روکش صاف، محکم و مقاوم در برابر سوختگی استفاده کنید.

برخی از تخته‌ها دارای روکش‌های نچسب هستند (که از چسبیدن لباس‌ها به تخته جلوگیری می‌کند) یا حتی دارای سطوح انعکاسی هستند که به شما امکان می‌دهد گرمای بیشتری داشته باشید و کار را برای‌تان آسان‌تر می‌کنند.

2. قبل از شروع اتوکشی، چین و چروک ها را کاهش دهید

چروک کمتر = اتوکشی راحت تر. کارهای ساده ای مانند استفاده از نرم کننده پارچه (که به صاف شدن الیاف کمک می کند) و خارج کردن لباس ها از لباسشویی بلافاصله بعد از شستشو، میزان چروک های لباس را کاهش می دهد. سعی کنید بلافاصله لباس های شسته شده را آویزان کنید تا خشک شوند، زیرا نیروی جاذبه روی لباس‌های مرطوب به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند.

3. از اسپری آب استفاده کنید

از اسپری آب استفاده کنید

تقریباً همه پارچه‌ها در حالی که کمی مرطوب هستند، راحت‌تر اتو می‌شوند، بنابراین قبل از شروع کار، کمی آب روی آن‌ها بپاشید. برای رسیدن به نتایج بهتر، ترکیب خودتان را برای اتوکشی آماده کنید: به سادگی مقدار خیلی کمی سرکه سفید را با آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید. حتی می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان عهم به ترکیب اضافه کنید تا لباس ها خوشبو شوند.

4. تکنیک درستی هنگام اتوکشی داشته باشید

لباس ها را در امتداد میز اتو قرار دهید و برای بهترین نتیجه هنگام اتو کردن، از حرکات بلند و مستقیم استفاده کنید. 

4. جای سوختگی را با سرکه سفید پاک کنید

تصادفاً پیراهن محبوب را سوزانده اید؟ برای از بین بردن جای سوختگی اتو، لکه را با یک پارچه تمیز آغشته به سرکه سفید پاک کنید. خیلی ساده یک تکه پارچه تمیز را به سرکه آغشته کنید و روی لکه بکشید. خواهید دید که لک برطرف می شود. بعد لباس را مثل همیشه بشویید و خشک کنید.

5. روی دکمه ها، زیپ ها و سایر قطعات تزئینی اتو نکشید

برای جلوگیری از لکه های نامطلوب، روی زیپ ها و دکمه ها را اتو نکنید. پولک‌ها، سنگ‌های تزئینی، توری‌های ظریف و منجوق‌ها نیز باید در امان باشند.

6. از دمای مناسب برای هر لباس استفاده کنید

 از دمای مناسب برای هر لباس استفاده کنید

شما نمی توانید از یک تنظیم دما برای همه نوع پارچه استفاده کنید. مطمئناً لباس‌های ابریشمی را دیده اید که با اتوهای خیلی داغ سوخته اند. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، باید به یاد داشته باشید که لباس‌های خود را بر اساس دمای مناسب اتو کنید.

پارچه‌های ظریف و مصنوعی که شامل توری، ابریشم، نایلون و پلی‌استر می‌شوند باید با دمای بسیار پایین گروه‌بندی و اتو شوند. برای محافظت بیشتر از مواد مصنوعی، می‌توانید یک پارچه روی لباس پهن کنید تا از ذوب شدن پلاستیک و ظاهر شدن سطحی براق جلوگیری کنید.

7. برای سرعت بخشیدن به فرآیند از فویل استفاده کنید

آیا می‌خواهید زمان اتو کشی خود را کاهش دهید؟ اگر می‌خواهید سریع اتو کنید و در عین حال از نتیجه کارتان حسابی لذت ببرید، می‌توانید فویل آلومینیومی را زیر روکش میز اتو قرار دهید. این ورق نازک گرمایی را که روی سطحش قرار می‌گیرد منعکس می‌کند. با انجام این کار دو طرف لباس شما به طور همزمان اتو می‌شود.

8. جیب‌های لباس را بیرون بیاورید

این یک ترفند بسیار ساده است اما اغلب فراموش می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد طرح کلی جیب روی لباس، قبل از اتو کردن قسمت جیب، آن را بیرون بدهید.

9. سرآستین، یقه و سجاف را بیرون بدهید و اتو کنید

چروکیده کردن یقه، سرآستین و سجاف نیز خیلی شایع است. برای جلوگیری از این مشکل، این قسمت‌ها را از داخل اتو کنید.

10. خط اتو را فراموش نکنید

آیا نیاز دارید که شلوارتان حرفه ای به نظر برسد یا رسمی؟ راز به دست آوردن خط اتوی حرفه ای تا پایین شلوار، پهن کردن آن به پهلو است. شلوار را صاف روی تخته قرار دهید و با فشار کمتری خط اتوی تمیزی ایجاد کنید.

11. لباس را قبل از اینکه کاملا خشک شود اتو کنید

آویزان کردن لباس‌های خیس برای خشک کردن به نیروی جاذبه این امکان را می‌دهد که چین و چروک ها را به سمت پایین بکشد. اگر از خشک کن استفاده می‌کنید، از تنظیماتی استفاده کنید که لباس‌های کمی مرطوب بمانند. بلافاصله قبل از اینکه کاملا خشک شوند اتو کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا