نحوه جرم گیری اتو بخار: چگونه رسوب اتو بخار را از بین ببریم؟

افرادی که از اتوهای برقی قدیمی استفاده کرده اند این تجربه را خواهند داشت. هنگام اتو کردن لباس ها می‌بایستی مقداری آب در کنار خودتان نگه می داشتید. از آنجایی که دمای اتو همچنان در حال افزایش است، لازم است هر از چند گاهی به صورت دستی آب روی لباس اسپری شود. در غیر این صورت، لباس ها به راحتی اتو نمی شوند. امروزه با پیشرفت مداوم تکنولوژی، اتو برقی قدیمی به تدریج از صحنه تاریخ خارج شده و جای خود را به اتو بخار مدرن با عملکردهای متعدد مانند پاشیدن اتوماتیک آب، تنظیم دما و استریلیزاسیون و برخی دیگر داده است.

جرم گیری اتو بخار

اتوهای جدید نه تنها می توانند به طور خودکار دما را تنظیم کنند، بلکه به طور خودکار آب و بخار داغ را برای مرطوب کردن لباس ها و رسیدن به یک اتوکشی خوب اسپری می کند. استفاده از این اتو نه تنها می تواند کیفیت اتوکشی را بهبود بخشد، بلکه سرعت اتو را نیز افزایش می دهد.

لباس‌ها پس از پاشیدن آب یا بخار، نه تنها می‌توانند خاصیت ارتجاعی اولیه خود را به ست آورند، بلکه پلیورهایی با سرآستین‌های گشاد نیز می‌توانند با اتو کردن به حالت اولیه خود برگردند و حتی برخی از بوی‌های عجیب و غریب را همزمان از بین ببرند. این آخری که به طور خاص برای تکمیل لباس  و ظاهر مهم است.

اما اتوهای بخار درکنار این همه فایده یک مشکل شایع هم دارند و آن اینکه به مرور زمان جرم و رسوب می گیرند  و باید آنها را جرم گیری کنید. نحوه جرم گیری اتو بخار را در این نوشتار خواهید یافت.

چطور از جرم یا رسوب گرفتن اتو پیشگیری کنیم؟

چطور از جرم یا رسوب گرفتن اتو پیشگیری کنیم؟

نکات زیر را رعایت کنید تا اتو بخارتان در بهترین شرایط ممکن بماند:

از آب تصفیه شده استفاده کنید

اگر لباس های خود را اتو می کنید از آب غیر معدنی یا مقطر استفاده کنید. این آب تصفیه شده است، بنابراین حاوی باکتری و کلسیم نیست. می توانید آن را در بطری در سوپرمارکت یا داروخانه خریداری کنید.

از مسدود شدن منافذ بخار جلوگیری کنید

گرد و غبار و پرزهایی که به کفی می چسبند، سوراخ های بخار اتو را مسدود می کنند. آب در سوراخ های بخار مسدود شده جمع و رسوب آهک ایجاد می شود. به همین دلیل تمیز نگه داشتن کفی بسیار مهم است. می توانید با یک اسفنج نرم، بقایای گرد و غبار را از روی کفی پاک کنید. قبل از انجام این کار اجازه دهید اتو خنک شود. آیا سوراخ های بخار در اتو شما مسدود شده است؟  

با دمای مناسب اتو کنید

لباس های خود را با دمای مناسب اتو کنید. هر لباسی یک برچسب دارد. در این برچسب توضیح داده شده است که در چه دمایی می توانید لباس را اتو کنید. اگر پارچه ای را با دمای خیلی بالا اتو کنید، ذرات کوچک پارچه ذوب می شوند و به کفی می چسبند. این کار سوراخ‌های بخار را مسدود می‌کند، جایی که آب جمع می‌شود و رسوب آهکی باقی می‌ماند.

مخزن اتو را خالی کنید

آیا کارتان با اتو تمام شده است، اما هنوز آب در مخزن وجود دارد؟ مخزن را خالی کنید. آب به آهستگی تبخیر می شود که باعث ایجاد رسوب آهکی می شود. به همین دلیل باید اتو بخار را بدون آب نگهداری کنید. این کار اتوی شما را برای مدت طولانی تری عاری از آهک و رسوب نگه می دارد.

اتو را رسوب زدایی کنید

آیا در اتو بخار شما رسوب آهک وجود دارد؟ این احتمال وجود دارد که لکه های قهوه ای روی لباس تان باقی بگذارد و اتو بخار کمتری تولید کند. به همین دلیل مهم است که آن را به موقع رسوب زدایی یا جرم گیری کنید. اتوها دارای سیستم های مختلف ضد رسوب آهکی هستند. به یک جمع کننده رسوب آهک یا یک برنامه تمیز کردن فکر کنید.

رسوب زدایی دستی

یک اتو بخار بدون سیستم ضد رسوب آهک را به صورت دستی هم می توان رسوب زدایی کرد. این کار چندان سخت نیست، اما انجام آن اهمیت زیادی دارد. رسوب زدایی به خودی خود حدود 15 دقیقه طول می کشد، اما باید حدود نیم ساعت زمان برای خیس خوردن در نظر بگیرید. این بدان معناست که کل فرایند در مجموع حدود 45 دقیقه طول می کشد. مراحل زیر را برای جرم گیری و رسوب زدایی اتو طی کنید:

مراحل رسوب زدایی دستی

  • مرحله 1: مخزن آب را خالی کرده و زیر شیر آب بشویید.
  • مرحله 2: مخزن را با حداکثر مقدار آب پر کنید و کمی سرکه تمیز کننده به آن اضافه کنید.
  • مرحله 3: اتو را به مدت حداقل 4 دقیقه روی بالاترین درجه قرار دهید. دکمه بخار را چند بار فشار دهید.
  • مرحله 4: اتو را خاموش کنید و اجازه دهید آب به مدت 30 دقیقه خیس بخورد.
  • مرحله 5: مخزن آب و کفی را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید. آیا هنوز رسوب آهک وجود دارد؟ مرحله 2 تا 5 را تکرار کنید.
  • مرحله 6: مخزن آب را بشویید. مطمئن شوید که سرکه در اتو باقی نمانده است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا