چرا ماشین ظرفشویی به نمک نیاز دارد؟

ماشین ظرفشویی باید از آب نرم استفاده کند تا بهترین نتیجه را بعد از شستشوی ظروف بدهد و به همین دلیل است که نمک ماشین ظرفشویی کلید کارکرد درست ماشین ظرفشویی محسوب می‌شود. زمانی که سدیم موجود در نمک ماشین ظرفشویی با گلوله‌های رزین موجود در سیستم سختی گیر آب ماشین ظرفشویی ترکیب می‌شود، سختی آب را جذب می‌کند. در واقع نمک ماشین ظرفشویی دارای بار اتمی مثبت و توپ‌های رزین دارای بار اتمی منفی هستند. کلسیم و منیزیم با یون‌های سدیم واکنش نشان می‌دهند و به طور موثر سختی را از آب حذف می‌کنند.

آب سخت آهک بیشتری در خود دارد و به همین دلیل حل شدن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی سخت تر می‌شود. نمک ماشین ظرفشویی برای از بین بردن بقایای سفیدی که گاهی اوقات روی ظروف شیشه ای ظاهر می‌شود ضروری است.

چرا ظرفشویی به نمک نیاز دارد؟

ریختن نمک ماشین ظرفشویی در دستگاه، ذخایر سدیم موجود در گلوله‌های رزین را دوباره تنظیم می‌کند و تضمین می‌کند که آنها تا مدت‌ها قادر به جذب سختی آب هستند. نمک ماشین ظرفشویی در واقع محصولی است که اثر تمیز کنندگی مناسب ظرفشویی را تضمین می‌کند و زمانی که در آب نرم باشد بیشترین تاثیر را دارد.

نبود نمک کافی در آب، باعث می‌شود که سختی آب بیشتر شود و همین می‌تواند باعث شود ماشین ظرفشویی رسوب آهکی در داخل لوله‌ها داشته باشد. این روند ممکن است در آینده منجر به انسداد و سایر مشکلات شود. آب سخت‌تر همچنین می‌تواند روی ظروف شیشه‌ای تأثیر بگذارد و به مرور زمان باعث کدر شدن آن‌ها شود.

نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

نمک ماشین ظرفشویی از کلرید سدیم تشکیل شده و برای نرم کردن آبی که در ماشین ظرفشویی جریان دارد، طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که ظروف به درستی شسته شده و لوله‌های ماشین ظرفشویی مسدود نمی‌شوند.

دقت کنید که حتما می‌بایست از نمک ماشین ظرفشویی تایید شده استفاده کنید و از هیچ نوع نمک خانگی دیگری استفاده نمی کنید، زیرا این نمک به سرعت باعث آسیب و احتمالا انسداد شدید دستگاه می‌شود.

چگونه متوجه شویم که به نمک ماشین ظرفشویی نیاز داریم؟

مهم است که بفهمید سختی آب در خانه شما چقدر است. این اطلاعات را معمولا می‌توان از طریق تماس با تامین کننده آب، حتی به صورت آنلاین، به دست آورد. همچنین می‌توانید یک نوار تست سختی آب بخرید و خیلی زود میزان سختی آب منطقه تان را متوجه شوید.

هنگامی که سطوح سختی آب منزل شما مشخص شد، می‌توانید دستورالعمل‌های کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که مقدار مناسب نمک برای آن چقدر است.

نحوه استفاده از نمک ظرفشویی

نحوه استفاده از نمک ظرفشویی

اگر قفسه پایینی ماشین ظرفشویی را بیرون بکشید، احتمالا به محفظه نمک دسترسی خواهید داشت. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای یک قیف هستند که می‌توان از آن برای ریختن نمک استفاده کرد تا تمام نمک بدون ایجاد آشفتگی به داخل محفظه وارد شود.

همچنین ممکن است ماشین ظرفشویی شما چراغ نمک داشته باشد که وقتی زمان پر کردن محفظه نمک فرا می‌رسد روشن می‌شود. اگر دستگاه شما چراغ نمک نداشت، توصیه می‌شود به صورت ماهانه نمک داخل دستگاه بریزید.

مهم است که نمک ماشین ظرفشویی را فقط در محفظه ای که مخصوص آن طراحی شده بریزید، زیرا هر گونه نمک شل در بیرون از محفظه ممکن است باعث کثیف شدن ظروف شود یا بر عملکرد کلی دستگاه تأثیر بگذارد.

بنابراین، اگر متوجه شدید که ظرف‌هایتان نسبت به چند روز پیش خوب تمیز نمی‌شوند، احتمالاً به این معناست که سطح نمک دستگاه پایین آمده و ممکن است زمان پر کردن محفظه نمک فرا رسیده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا